Skocz do zawartości
Nerwica.com
Szukaj w
  • Więcej opcji...
Znajdź wyniki które...
Znajdź wyniki...
Psychopharm

Lek z grupy SSRI (sertralina) powoduje wzrost ryzyka miażdży

Rekomendowane odpowiedzi

Pojawiło się nowe badanie naukowców z Iranu, które wskazuje, że lek z grupy SSRI (sertralina) spowodował 3-krotny wzrost miażdżycy w arteriach wieńcowych (główna przyczyna zawałów serca). Pocieszające jest to, że badanie było robione na ssakach naczelnych (małpy) - jednak jak wiadomo istnieje bliski związek między biologią tych zwierząt a ludźmi.

 

"Effects of Long-Term Sertraline Treatment and Depression on Coronary Artery Atherosclerosis in Premenopausal Female Primates"

 

opis badania: http://www.tasnimnews.com/english/Home/Single/703757

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Metodologia i standardy badań irańskich "naukowców" pozostawia troszeczkę do życzenia. Po pierwsze małpy płci żeńskiej karmione wyłącznie tłuszczami pewno jeszcze pochodzenia zwierzęcego XD, jednocukrami . Gatunku zwierząt które w naturze takiego gówna nie mają okazji za bardzo jeść, dodatkowo SSRI, o których wiadome jest nawet w POradniach zdrowia psychicznego, że zwiększają w ciągu czynności dobowych znacznie statystycznie odsetek takich zachowań jak spanie, siedzenie na dupie, niechęć do wysiłku fizycznego, niechęć do zachowań prokreacyjnych, itd. Jakby podawali im hydroksyzynę 4x dziennie, albo mianserynę przywozili tylko McDałna do jedzenia z kg frytek i Coca Coli to wyniki irańskich naukowców by były alarmujące i jasno by pokazały , że trzeba wycofać syrop w trybie natychmiastowym z powodu 20krotnego wzrostu ryzyka choroby wieńcowej. Z takimi artykułami to na onet.pl/kafaterie :D

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No i co z tego, że karmione tłuszczami? I te małpy którym podawano SSRI i te bez były karmione tak samo. Badanie wyraźnie stwierdza, że przy diecie bogatej w tłuszcze SSRI zwiększa 3-krotnie ryzyko miażdżycy. Negowanie takich badań jest logiczne gdy się łyka SSRI, to mąci samopoczucie ;)

 

-- 10 kwi 2015, 11:14 --

 

Poza tym badanie było robione w Iranie tylko w USA na Wake Forest Baptist Medical Center. Link to info ze strony Irańskiej i tyle.

 

-- 10 kwi 2015, 11:14 --

 

Badanie nie było robione w Iranie tylko w USA.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No mówię - dobrze tylko, że nie testowali mianseryny, walproinianów czy innych kwetiapin bo krotność wzrostu ryzyka co najmniej dwucyfrowa i trza by kafaterie ewakuować >_

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

×