Skocz do zawartości
Nerwica.com
Szukaj w
  • Więcej opcji...
Znajdź wyniki które...
Znajdź wyniki...
bacek513@

uzależnienie od stilnoxu

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

 

Od co najmniej 2 lat biorę stilnox wieczorem. Zakonotowałem sobie w głowie słowa jednej pani doktór z przychodni:"brać spokojnie, nie uzależnia tak bardzo, nawet po dwie tabletki przed snem". I tak robiłem. Niecały rok temu na wakacjach brałem 1,5 tabletki. W chwili obecnej biorę 3,5.

Najzabawniejsze jest to, że tu nie chodzi o problemy z zasypianiem, tylko o uzależnienie stricte psychiczne. Po prostu fajnie mnie otumaniał przed snem.

Kładłem się do łóżka, wrzucałem jakiś film, 3 stilnoxy i czekałem aż odpłynę. Problemy z tym były następujące: kompletnie nie pamiętam filmu a w nocy lunatykuję do lodówki i się obżeram.

 

Od kilku dni postanowiłem z tym zawalczyć. Stopniowo zjechałem do 1,5 tabletki. Kładę się, żadnych filmów, zażywam stilnox i zamykam oczy. Budzę się rano i jest ok. Stopniowo zamierzam całkowicie odstawić ten lek.

Od czasu do czasu posiłkuję się lorafenem, ale ostrożnie, bo wiem jak się w to można wkręcić i że odstawienie jest masakryczne.

 

 

pozdrawiam wszystkich,

 

 

Bacek

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość

Nie powinieneś robić takich rzeczy na własną rękę. Dobrze, że jeszcze działa prawidłowo.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
bacek513@, jak Ci idzie schodzenie z leku? Nadal w toku, czy zrezygnowałeś?

 

To bywa różnie. W zasadzie jestem w stanie to odstawić (biorę już jedną tabletkę zamiast 3,5). Problem jest w psychice - ciągnie do tego jak diabli. Mimo że minęły już pozytywne aspekty zażywania stilnoxu, to cały czas jak kładę się wieczorem to mam ochotę zarzucić 3 tabletki zamiast jednej.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Biore zolpic juz ponad pol roku , dziennie po 3-4 tabletki 10mg jedna. Da sie to odstawic bez odwyku? Dodam ze lubie sobie popic , nawet jak jestem pijany to biore 1 czy 2 , czuje sie potym swietnie wyluzowany taki relaks euforia nie umiem tego przerwac. Chce z tym skonczyc co powinieniem zrobic na domwe sposoby

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie liczyłabym na domowe sposoby po kliku miesiącach brania po kilka tabsów codziennie :? Każdą odstawkę trzeba robić stopniowo, często zastępując brany dotychczas lek innym, o dłuższym okresie półtrwania. Miałeś w ogóle recki na zolpi od lekarza, czy załatwiałeś na lewo? Pytam, bo myślę, że sensowny psychiatra byłby Cię w stanie z tego wyciągnąć. I drugie pytanie - czy brałeś to wyłącznie w celach nasennych czy także rekreacyjnych?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość
Biore zolpic juz ponad pol roku , dziennie po 3-4 tabletki 10mg jedna. Da sie to odstawic bez odwyku? Dodam ze lubie sobie popic , nawet jak jestem pijany to biore 1 czy 2 , czuje sie potym swietnie wyluzowany taki relaks euforia nie umiem tego przerwac. Chce z tym skonczyc co powinieniem zrobic na domwe sposoby

 

W zasadzie to już nie masz zastawek w sercu - ale spoko! - będzie luz! %21laugh.gif

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Sorka poltorej roku. No jeden lekarz by mi tyle nie przepisywal, przez rodzine itd zaltwiaja mi , od paru lekarzy tez. W celach relaksacyjnych na spanie tez. Mam jakies zastepcze ale nie bralem jeszcze. Moze stopniowo odstawiac? Na serce i wogule badania wporzadku sa w miare. Najgorzej z alkoholem bo ostatnio dlugi ciag mialem ale to bralem po 1 albo pol tabletki. Bezradny jestem szczerze mowiac

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Elem1234, jeśli brałeś w takich dawkach zolpidem, to szczerze współczuję odstawiania. Wiem, co mówię. Polecałabym konsultację z lekarzem, żeby poradził Ci, w jaki sposób "bezpiecznie" z tego zejść. O ile, jeszcze możesz to zrobić samodzielnie. Przez jakiś czas również brałam takie dawki Stilnoxu i bardzo ciężko było je zredukować. Robiłam to stopniowo, co tydzień biorąc o pół tabletki mniej. Niemniej jednak, to był mój sposób i mimo wszystko, bez konsultacji z lekarzem nie radzę Ci próbowac schodzić z takich dawek. Dobrze by było, żebyś schodząc z wysokich dawek włączył coś zastępczego, żeby nie było aż takiego szoku.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

×