Skocz do zawartości
Nerwica.com
Szukaj w
  • Więcej opcji...
Znajdź wyniki które...
Znajdź wyniki...
Master793

Nerwica natręctw a uczucie duszenia . Miał ktoś coś takiego

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

 

Jestem nowy na tym forum , a piszę tu dlatego że już kompletnie nie umiem sobie ze sobą radzić . :( Mam 22lata i prawdopodobnie cierpię na jakiś rodzaj nerwicy natręctw, otóż objawia się to uczuciem duszenia w krtani w stresujących sytuacjach podczas tego uczucia mam taki odruch wymiotny ( nigdy nie zwymiotowałem ) i uczucie jakby koszulka mnie dusiła ,przez co mam przymus jej ciągłego naciągania . Uczucie to nasila się w sytuacjach stresowych a szczególnie w tłumie ludzi ( Kościół ,kolejka u lekarza )

 

Pani psycholog u której byłem niedawno zdiagnozowała to jako nerwicę natręctw , dodam że cierpię od urodzenia na MPD ( Mózgowe Porażenie Dziecięce ) które wg opinii neurologa może mieć również pośredni wpływ na tą sytuację . Cierpię na tą przypadłość już parę lat, ma to różne stopnie nasilenia najgorzej jest właśnie zimą :( .

 

Czuje z tego powodu wstyd,niechęć do siebie i kompletnie nie wiem co robić .

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Może taki stan rzeczy jest spowodowany po prostu przez lęki/ataki paniki?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem przez co,ale wiem że ostatnio to się nasiliło . Nie wiem przez co,może przez pogodę . Miałem dziś zrobić badania to już w samochodzie mnie dusiło,w Niedziele byłem w Kościele to zrobiłem taki "cyrk" że już dawno czegoś takiego nie było . Rodzina się wkurza raczy mnie tekstami "Po co to robisz ? " , "Czym się denerwujesz " . Oczywiście nic to nie pomaga a wręcz jeszcze bardziej denerwuje . Im bardziej próbuje w sytuacji stresu przestać tym bardziej to narasta . Nie wiem co robić . :( Próbuje ignorować objawy ale to rzadko to się udaje . Kupiłem dziś jakieś tabletki jutro spróbuje się nafaszerować,ale raczej dużego efektu się nie spodziewam .

 

Czuje odrazę do samego siebie . :(

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Master793, u mnie tak się objawiały ataki paniki. Miałam zwichniętą szyję w czasie wypadku i od tego, że czułam dyskomfort zaczęłam mieć wrażenie, że się duszę. Tabletki ziołowe i melisa trochę pomagały, ale tak naprawdę chyba trzeba głębiej w głowie poszukać przyczyn takiego stanu rzeczy.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Kiedyś jechałem rano tramwajem do pracy. Ponieważ w domu akurat panowała grypa żołądkowa nagle wykręciłem sobie ze zaraz zwymiotuje. Tramwaj był pełen ludzi wiec wpadłem w panikę. Na najbliższym przystanku wysiadlem i poszedłem jakieś 6km piechotą do pracy. Po drodze miałem co 150metrow odruchy wymiotne choć ani razu nie wymiotowalem. Od tego czasu z rok miałem problemy z podróżowaniem komunikacja. Dodam że tego dnia wróciłem tez piechotą do domu.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tak jak myślałem tabletki niewiele dały :( . Kurcze mam wrażenie że to nasila się zimą ,ale nie wiem czemu . W lecie byłem na turnusie rehabilitacyjnym i było ok,nawet między ludźmi sobie radziłem,teraz mam lęk przed każdym wyjściem . Bo mi się wydaje że się uduszę . W Styczniu mam kolejny turnus który załatwiłem sobie sam w przypływie dobrej formy,ale nie wiem czy dam sobie radę tym razem. Z drugiej strony może dostał bym się tam do Neurologa może dałby mi jakieś silniejsze środki na rozluźnienie może to by coś pomogło . W tym cały problem że mam wzmożone napięcie mięśni które też może dorzucać "swoje trzy grosze do sytuacji " . I nie wiem na ile mój stan to nerwica/panika,a na ile ściśnięta krtań przez spastyczność .

 

-- 20 lut 2015, 22:59 --

 

Miał ktoś do czynienia z lekiem Servenon ? substancja czynna Escitalopramum ? Dostałem to cudo od Neurologa . Z diagnozą nadwrażliwość nerwowa,ale jak czytam tą całą "szmatę " skutków ubocznych to boję się że po takim czymś to ja dopiero "odlecę " . Jakieś omamy,dziwne sny przerazić się można . Najbardziej mnie rozśmieszyło to że lek niby na nerwicę w skutkach ubocznych ma "może powodować lęki" wtf :D

 

Jeśli ktoś ma/miał do czynienia z tym lekiem proszę podzielcie się doświadczeniem.bo mi jużię w głowie miesza od tych różnych opinii różnych lekarzy .

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

×