Skocz do zawartości
Nerwica.com
Szukaj w
  • Więcej opcji...
Znajdź wyniki które...
Znajdź wyniki...

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć.

Mam na imię Dawid i mam 18 lat.

Od dłuższego czasu choruje na zaburzenia lękowe, hipochondrię, kancerofobię, cyberchondrię oraz depresję.

Jestem teraz na lekach psychotropowych (fluoksetyna). Biorę je już 11 dzień.

Męczy mnie brak uczucia głodu już jakoś od ponad miesiąca. Niestety jako hipochondryk stawiam oczywiście że to rak.. Miałem robione 1.5 miesiąca temu badania krwi wraz z CRP, badanie kału oraz USG jamy brzusznej. Wszystkie badania nic nie wykazały. Mam jedynie przy naprawdę dużym stresie podwyższoną biliburinę. Miewam również często bóle somatyczne. Gdziekolwiek mnie nie zaboli, pierwsza myśl rak.. Naprawdę jest mi z tym ciężko.. Dosłownie cokolwiek się stanie w moim brzuchu czy na ciele, odrazu odbieram to niesamowicie źle.. Natomiast później jakoś staram się to złagodzić pozytywnym myśleniem i przede wszystkim logicznym myśleniem, bo jak może mi coś być jak wszystkie wyniki mam super. Co prawda dokuczają mi działania niepożądane moich tabletek, ale jest to jakoś do przeżycia, szczerze mówiąc gorzej czułem się jak nie brałem tych tabletek.. Chciałbym w końcu wrócić do normalności.. Przez brak uczucia głodu jem mało.. Do tego po fluoksetynie spadam na wadze i nie mam w ogóle na nic siły..

Co moglibyście mi polecić żebym mógł w końcu poczuć się jak kiedyś, żebym w końcu nie stresował się tym że w brzuchu mnie lekko zabolało, żebym nie wsłuchiwał się w siebie i żebym rano mógł budzić się bez lęków..?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam... Fluoksetyna to klasyk ale jak dla mnie to lipa lek. Najlepszym SSRI na lęki jest jak dla mnie escitalopram. I nie zaburza apetytu. Chociaż osobiście odradzam tego typu leki bo spłycają emocje i dobre i złe, czyli pomaga i nie pomaga :-). Jednakże escitalopram bym polecił jako tako. Co do twoich dolegliwości to być może mocniejszy lek ci pomoże. Fluoksetyna to marne ma działanie. Celuj w escitalopram. Pozdrawiam 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
11 godzin temu, Centek1988 napisał:

Witam... Fluoksetyna to klasyk ale jak dla mnie to lipa lek. Najlepszym SSRI na lęki jest jak dla mnie escitalopram. I nie zaburza apetytu. Chociaż osobiście odradzam tego typu leki bo spłycają emocje i dobre i złe, czyli pomaga i nie pomaga :-). Jednakże escitalopram bym polecił jako tako. Co do twoich dolegliwości to być może mocniejszy lek ci pomoże. Fluoksetyna to marne ma działanie. Celuj w escitalopram. Pozdrawiam 

W jakim sensie spłycają emocje dobre i złe? Chodzi o to, że coś co jest śmieszne albo denerwujące staje się dla mnie obojętne?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
34 minuty temu, DawidJ napisał:

W jakim sensie spłycają emocje dobre i złe? Chodzi o to, że coś co jest śmieszne albo denerwujące staje się dla mnie obojętne?

Można tak powiedzieć. Ogólnie te leki pomagają tylko że po nich jest taka linia prosta, nie masz ani górek ani dołów. Ja np bardzo lubiłem czytać książki i słuchać muzyki a po lekach z grupy SSRI takie rzeczy zupełnie cię nie interesują :-( takie są skutki uboczne tych leków. Po odstawieniu wszystkie emocje wracają ale może wrócić również depresja, nerwica itd. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
45 minut temu, DawidJ napisał:

fluoksetyna, escitalopram itd mają również inne skutki uboczne jak np problem z pobudzenie seksualnym, potliwość itd. jednakże najlepiej moją nerwicę lękową zwalczał escitalopram, dlatego też ci go poleciłem. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
2 godziny temu, Centek1988 napisał:

Można tak powiedzieć. Ogólnie te leki pomagają tylko że po nich jest taka linia prosta, nie masz ani górek ani dołów. Ja np bardzo lubiłem czytać książki i słuchać muzyki a po lekach z grupy SSRI takie rzeczy zupełnie cię nie interesują 😞 takie są skutki uboczne tych leków. Po odstawieniu wszystkie emocje wracają ale może wrócić również depresja, nerwica itd. 

Rozumiem, no szczerze mówiąc odczuwam właśnie coś takiego, tylko niesamowicie drażni mnie brak uczucia głodu i spadek wagi.. Jak coś zaczynam jeść to po jednym kęsie mam dość

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
5 godzin temu, DawidJ napisał:

Bierzesz fluo 11 dzień dopiero,powinien apetyt wrócić później. A jak nie to idź do lekarza i niech zmieni ci lek. Pozdro 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chodzi o apetyt, polecam Mirtazapine . Jest to lek przeciwdepresyjny, w nerwicach też stosowany. Tylko uważaj, zatrzymuje wodę w organizmie i tycie jest nieuniknione. Pozdrawiam.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
W dniu 6.10.2019 o 23:30, ms99 napisał:

Jeśli chodzi o apetyt, polecam Mirtazapine . Jest to lek przeciwdepresyjny, w nerwicach też stosowany. Tylko uważaj, zatrzymuje wodę w organizmie i tycie jest nieuniknione. Pozdrawiam.

A jak się robi taki awatar co masz? Coś słyszałam że to dla ios użytkowników? 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

×