Skocz do zawartości
Nerwica.com
Szukaj w
  • Więcej opcji...
Znajdź wyniki które...
Znajdź wyniki...

Rekomendowane odpowiedzi

Ktoś szedł tym tropem? Bo właśnie sobie wyczytałem że ten nasz mózg to właśnie głównie składa się z tłuszczu, a kwasy te pełnią funkcję nie tylko budulcową ale także regulacyjna. Ponoć przewlekły stres może powodować niedobór tych kwasów. Wyliczyłem sobie że żeby uzupełnić dzienne zapotrzebowanie (licząc że nie mam niedoborow) powinienem zjadać około 50 gram ziaren z omega 6 i 25 gram ziaren czy orzechów z omega 3. Gdy sobie przesyłałem to na wagę to złapałem się za głowę, nigdy w życiu nie jadam tyle tłuszczu. A my powinniśmy 10% energii pobierac z tłuszczy wielonienasyconych. To prawie 100 gram dziennie orzechów.

 

W 100 gramowym schabowym mamy 4 g tłuszczu a ile w tym jest tłuszczy 3 i 6. A nawet gdyby te 4 zawierały tylko 3 i 6 to byśmy musieli dziennie zjadac 1 kg schabu!!!!!!!!!!!!!

 

Skutki niedoboru jeżeli chodzi o uklad nerwowy, to upośledzenie przekazywania impulsów nerwowych przez synapsy, powoduje również nerwicę i depresję.

 

Właśnie zaczynam badać ten trop.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

To znaczy stosunek omega 3 do 6 powinien być 1-5/4 dlatego. Gdy mówią że powinniśmy jeść więcej tych 3, to dlatego że w naszej diecie spożywamy zdecydowanie za duzo 6 a za mało 3. Natomiast prawidłowo i tak spożywa się więcej tych 6.

 

Tak, wiem że oleje posiadają te tłuszcze ale ponoć najbezpieczniej spożywać je z nasion. Wiadomo jak w tych czasach kombinuje przemysł :bezradny:

 

Ja będę brał nasiona lnu, i pestki dyni, na ryby mnie nie stać :D

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ryby fakt lichej mamy jakości, te bałtyckie to chyba już radioaktywne są. Smażenie ponoć zmienia to dobre tluszcz w szkodliwe.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Olej konopny, przytaczam cytat z tej strony http://www.nierafinowane.pl/olej-konopny/3-olej-konopny-zimnotloczony-nieoczyszczony-olvita-250-ml.html

 

Pomoc na "głowę"

"Witam wszystkich, ja zaczęłam używać oleju konopnego przede wszystkim ze względu na jego ponoć pomocnicze działanie w chorobach na tle nerwowym. Cierpię na nerwicę lękową od bardzo dawna. Olej sam w sobie ma zielony kolor (trochę przypomina płyn do naczyń) który mi akurat bardzo się podoba i smakuje jak najpyszniejszy słonecznik w środku lata. Dodaję go 1-1,5 łyżki do owsianki od około dwóch tygodni. I ostatnio miałam atak nerwicowy i bardzo szybko doszłam do siebie, przetłumaczyłam sobie że to tylko lęk no i już tak w skrócie - ogarnęłam się w 1/100 tego czasu co potrzebowałam zazwyczaj! Ataki są dużo rzadsze - te ze strony układu pokarmowego również. Polecam wszystkim, bez względu na stan zaawansowania swoich problemów i czas ich trwania. Mi olej konopny dał nadzieję na to, że może jeszcze być dobrze"

 

Dwie łyżki dziennie na początek, później jedna łyżka dziennie.

Tylko olej mósi być dobrej jakości i świeży, po otwarciu przechowywać w lodówce.

Podobno olej konopny jest bardzo dobry w smaku.

Ja będę kupował ten olej.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Słyszałem o jego zdrowotnych właściwościach. Daj znać jak wrażenia. Ciekawe z jakiej marihuany jest tłoczonym ten olej, bo to ma ponoć duże znaczenie. Mój znajomy który ma padaczki miał gdzieś kombinować ten olej.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Posluchalam pewnego doktora i ma dobre wyniki w leczeniu wysilkiem fizycznym i omega 3. Dawka Epa musi buc minimum 1000mg a DHA 1/3 mniej wiecej. Jesli po tygodniu nie czuc poprawy to trzeba zwiekszac. W badaniach uzywano EPA nawet do 5gr.

Uwaga. Byle jakie omega 3 nie bedzie dzialac. Musi byc czyste, i w formie triglicerydu. Jesli kapsulka ma np 1000mg omega3 to musi byc w niej orzynajmniej 400 EPA i 200 cos DHA. Duzo jest takich co maja kapsulku po 1000mg a pozniej EPA np 200mg i DHA 150 wiec reszta omega 650mg jest bezuzyteczna.

Ja juz kupilam i jak dojdzie w nastepnym tygodniu to bede zrec i zobaczymy.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
5 minut temu, Miss Worldwide napisał:

Posluchalam pewnego doktora i ma dobre wyniki w leczeniu wysilkiem fizycznym i omega 3. Dawka Epa musi buc minimum 1000mg a DHA 1/3 mniej wiecej. Jesli po tygodniu nie czuc poprawy to trzeba zwiekszac. W badaniach uzywano EPA nawet do 5gr.

Uwaga. Byle jakie omega 3 nie bedzie dzialac. Musi byc czyste, i w formie triglicerydu. Jesli kapsulka ma np 1000mg omega3 to musi byc w niej orzynajmniej 400 EPA i 200 cos DHA. Duzo jest takich co maja kapsulku po 1000mg a pozniej EPA np 200mg i DHA 150 wiec reszta omega 650mg jest bezuzyteczna.

Ja juz kupilam i jak dojdzie w nastepnym tygodniu to bede zrec i zobaczymy.

Tzn dawka EPA musi byc 1000mg. Wiec jesli kapsulka ma 1000mg Omega3 to trzeba zobaczyc ile ma EPA. Jesli ma 400mg EPA to musimy lykac 3 kapsulki.

Przejrzalam pare badan klinicznych i pomimo, ze sie uwaza, ze DHA odzywiaja mozg to w badaniach nie wykazalo dzialania na depresje czy nerwice. Natomiast sporo badan wykazalo poprawe po duzych dawkach EPA. 

Gosciu ten doktor ma podejscie badajac jakies plemiona i naszych przodkow. W plemionach zyjacych w dziczy nie ma depresji. 20 lat bada depresje i jest przekonany, ze to nasz tryb zycia do nie prowadzi. Za malo ruchu, gowniane zarcie. My ewoluujemy ale rozwoj poszedl tak szybko, ze to za malo czasu dla organizmu zeby sie dostosowac.

Ruch i zmeczenie to podstawa. Przebywanie w naturalnym naswietelniu. Ja sprobuje bo nic innego mi nie pozostalo.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

×