Skocz do zawartości
Nerwica.com
Szukaj w
  • Więcej opcji...
Znajdź wyniki które...
Znajdź wyniki...
Seba1824

F19.7 co to oznacza ?

Rekomendowane odpowiedzi

Witam , czekam na przyjecie do szpitala psychiatrycznego . Na skierowaniu do szpitala mam napisany taki kod :

 

f19.7 ?

 

Co ten kod moze oznaczac ?

 

Bardzo bym prosil o odpowiedz :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość

F19.7 Rezydualne i późno ujawniające się zaburzenia psychotyczne

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

psychotyczne ? o boze . Czyli zaczyna mi sie schizofremia lub co innego ? czy zawsze przy zaburzeniach psychotycznych sa urojenia i omamy ?

 

-- 25 sty 2012, 11:56 --

 

dokladnie jest napisane zaburzenia lekowo-depresyjne f19.7 ?

 

czy to to samo ?

 

-- 25 sty 2012, 12:54 --

 

prosze odpiszcie :why: zaczynam teraz sie skupiac na tym czy jakiegos ducha czy potwora nie zobacze :why: zaczynam sobie wkreca ze boje sie ludzi :why:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A jesteś uzalezniona od jakiejś substancji, leków?

 

Próbujesz w jakiś sposób na codzień zagłuszyć te lęki?

 

Np. F19.2 oznacza uzależnienie naprzemiennym przyjmowaniem środków wymienionych w (F10-F18) i innych środków psychoaktywnych (zespół uzależnienia)

 

Natomiast F19.7 nie wiem co oznacza.

 

Diagnoza jaką masz: zaburzenia lękowo - depresyjne niewiele maja wspólnego z uzależnieniem.

 

Chyba, że jakaś substancja wywoluje dane zaburzenia.

 

To taka moja "burza mózgu"!

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Znalezione w sieci.

"Zaburzenia niepsychotyczne spowodowane używaniem innych substancji psychoaktywnych (F11.0-F 19.0, F11.1-F19.1, F11.2-F19.2, F11.3-F19.3, F11.7-F19.7, F11.8-F19.8, F11.9-F19.9

źródło:

http://209.85.129.132/search?q=cache:ifp8Pkqy2vAJ:www.ptzn.org.pl/kwartalnik/Biuletyn%25203-2005.doc+diagnoza+F+19.8&hl=pl&ct=clnk&cd=4&gl=pl&client=firefox-a

lub

http://www.ptzn.org.pl/kwartalnik/Biuletyn%203-2005.doc"

 

Zaburzenia psychotyczne to właśnie urojenia i omamy. Może chodzi o to że twoje zaburzenie jest spowodowane używaniem innych substancji psychoaktywnych. A tym zaburzeniem może być zaburzenie lękowo - depresyjne. Nic sobie nie wkręcaj. Urojenia się zdarzają, ale jak Tobie się zdarzą to nawet nie zauważysz.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Guzik ale napisałeś: ""Zaburzenia niepsychotyczne spowodowane używaniem innych substancji psychoaktywnych.

 

...zatem raczej omamy i urojenia jej nie grożą!!! ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
A jesteś uzalezniona od jakiejś substancji, leków?

 

Próbujesz w jakiś sposób na codzień zagłuszyć te lęki?

 

Np. F19.2 oznacza uzależnienie naprzemiennym przyjmowaniem środków wymienionych w (F10-F18) i innych środków psychoaktywnych (zespół uzależnienia)

 

Natomiast F19.7 nie wiem co oznacza.

 

Diagnoza jaką masz: zaburzenia lękowo - depresyjne niewiele maja wspólnego z uzależnieniem.

 

Chyba, że jakaś substancja wywoluje dane zaburzenia.

 

To taka moja "burza mózgu"!

 

 

Jakies 4 lata temu systematycznie bralem amfetamine i palilem trawke . Probuje zagluszyc te lęki tabletkami CLORANXENEM dodatkowo mam seronil . Ale z dnia na dzien czuje sie coraz gorzej .

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Rację ma Sabaidee.

 

F10-F19 Zaburzenia psychiczne i zachowania spowodowane używaniem środków [substancji] psychoaktywnych

F19 Nieokreślone zaburzenia psychiczne organiczne lub objawowe

F19.- (19.1 do 19.7) Zaburzenia psychiczne i zaburzenia zachowania spowodowane naprzemiennym przyjmowaniem środków wyżej wymienionych (F10-F18) i innych środków psychoaktywnych

 

Rezydualne i późno ujawniające się zaburzenia psychotyczne to F1X.7 czyli właśnie np. F19.7

 

-- 25 sty 2012, 19:00 --

 

Zalicza się to do zaburzeń psych. i zaburzeń zach. spowodowanych naprzemiennych przyjmowaniem środków ww. (tj. alkoholu, opiatów, kanabinoli, substancji nasennych i uspokajających, kokainy, innych niż kokaina środków pobudzających w tym kofeiny, halucynogenów, paleniem tytoniu, odurzaniem się lotnymi rozpuszczalnikami organicznymi) i innych środków psychoaktywnych.

 

-- 25 sty 2012, 19:02 --

 

Jako, że brałeś amfetaminę (inne niż kokaina środki pobudzające) i paliłeś trawkę (kanabinole) to zaklasyfikowali Cię do grupy mieszanej.

 

-- 25 sty 2012, 19:05 --

 

Zaburzenie depresyjne i lękowe mieszane ma inny kod F41.2

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Kod 19.7 to rzeczywiście "Rezydualne i późno ujawniające się zaburzenia psychotyczne", na które składają się:

- powracanie przebytych doznań (flashbacks),

- zaburzenia osobowości i zaburzenia zachowania,

- rezydualne zaburzenia afektywne,

- otępienie,

- inne utrzymujące się zaburzenia procesów poznawczych,

- psychozy o późnym początku.

Zaburzenia psychotyczne rezydualne i późno ujawniające się (F1X.7) utrzymują się dłużej niż okres bezpośredniego działania substancji psychoaktywnej. Przypadki, w których początek zaburzeń występuje później niż epizody przyjmowania substancji, mogą być zaliczone do rezydualnych i późno ujawniających się tylko w razie potwierdzenia związku między aktualnym stanem a jej przyjmowaniem (np. zespół otępienny spowodowany przyjmowaniem barbituranów). Zaburzenia te powinny być zmianą w stosunku do wyjściowego, prawidłowego stanu psychicznego. Zawsze należy uwzględnić zaburzenia psychiczne występujące wcześniej, a maskowane przez przyjmowanie substancji psychoaktywnych (np. schizofrenia).

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

×