Skocz do zawartości
Nerwica.com
Szukaj w
  • Więcej opcji...
Znajdź wyniki które...
Znajdź wyniki...
zillakami

Nerwica serca czy faktyczna choroba

Rekomendowane odpowiedzi

 

Witam, zwracam się z pytaniem ponieważ męczy mnie już to za długo. 

      Jakoś dwa tygodnie temu będąc na siłowni po skończonej serii moje serce zaczęło mocniej niż zawsze bić, musiałem dłużej też odpocząć. Wróciłem do domu i czułem się dość dziwnie, rozbity, słaby, czułem jak serce nie wali szybko tylko dość mocno. Wieczorem po iniekcji domięśniowej testosteronu enanthate zaczęło kłuć mnie dość mocno po lewej stronie klatki piersiowej(pierwszy raz od 6 iniekcji). Kłucie nie występowało za mostkiem tylko pare centymetrów na lewo i troszkę wyżej - kolo sutka lewej piersi dokładnie, pojawiła się duszność i dość wysokie tętno, splątanie, częstomocz. Po pół godzinie kłucie zmieniło się w tępy ból. Pojechałem do szpitala, pierwsze mierzenie cisnienia - 140/90, drugie - 130/80, tętno 120, badanie ekg w normie, serce w badaniu RTG w normie, morfologia w normie, potas w normie, troponina I ultraczuła 7,38 ng/l [0 - 53,53]. Pojechałem pare dni później zrobić USG serca. Frakcja wyrzutowa - 70%, ekg w normie oprócz ujemnego załamka T w v5-v6, ciśnienie 130/60, serce lekko przerośniete - w granic normy(prawdopodobnie od ćwiczeń siłowych), reszta wszystko okej - bez żadnych wad. Kardiolog powiedział, że mam zdrowe serce, na ujemny załamek T nie ma co patrzeć bo ECHO serca w normie, a tętno takie wysokie bo taka moja fizjologia i jestem dość "emocjonalny". No i już nie wiem co robić, czasami czuje jak mi serce tak dziwnie skacze, dwa mocniejsze uderzenia, przed każdym zasnięciem,  kazdej nocy czuje jak serce mi mocno bije, czuje całym ciałem jakby. Pare dni temu podczas spoczynku serce bez zadnej przyczyny zaczęło mi dość szybko pracować, trwało to jakieś może 15 minut, czułem wtedy lęk i miałem biegunke jakby z nerwów. Jeszcze przed tym zmierzyłem sobie cisnienie - 120/50, tętno 92. Następnego dnia zakuło mnie pare razy dość mocno po lewej stronie klatki piersiowej i pleców, aż czułem podczas ukłucia jakby mi cos tam zapulsowało. Czasami jakby widze mroczki przed oczami(pulsujące cienie), podczas szybszego spaceru muszę głębiej oddychać, nie wiem czy sobie wmawiam czy nie ale chyba wydolność fizyczna mi spadła, szybciej się męczę na samym początku treningu, potem jakoś leci normalnie, ale serce pracuje tak mocno, jakby zaraz mialo mi wylecieć, tętno podczas wysilku słabego około 120-130, mocniejszego nawet 170-180. Dodam, że te skoki serca - takie dwa mocniejsze juz mam od jakis paru lat, niby dodatkowe skurcze lecz teraz czuje je o wiele czesciej. Od dwoch lat zmagam się z nerwicą, ale nigdy nie dawała objawow od serca, jedynie układu pokarmowego. Kompletnie nie wiem co robić, raz mi mocniej bije, raz normalnie, potem nagle samo z siebie mega szybko, ból nigdy nie występuje za mostkiem a jedynie po boku jakby pod piersią, podczas szybszego spaceru musze głębiej oddychac a wszystkie badania przeważnie w normie 😕  Zmagał/zmaga się ktoś z podobnymi problemami? Czy faktycznie mam jakąś chorobe czy to zwykła nerwica serca, a połowa objawów to moje nasluchiwanie kazdego uderzenia...? A to, że po iniekcji to sie zaczęło to przypadek lub lęk przed nią właśnie? Czy ciśnienie rozkurczowe około 50 to nie za mało? Mam 20 lat. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość

No cóż, objawy o jakich piszesz również u mnie występowały. Też mam serce przebadane na wszystkie strony, a kołatania miałem straszne. Owszem, nerwica jak najbardziej może powodować takie jazdy, ale każdy z nas jest inny, więc nie będę grał eksperta. I nie biorę testosteronu i przy nerwicy nawet bym się nie odważył szczerze mówiąc. Leczysz w jakiś sposób nerwicę? Jesteś pod kontrolą psychiatry?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
17 godzin temu, Teksas napisał:

No cóż, objawy o jakich piszesz również u mnie występowały. Też mam serce przebadane na wszystkie strony, a kołatania miałem straszne. Owszem, nerwica jak najbardziej może powodować takie jazdy, ale każdy z nas jest inny, więc nie będę grał eksperta. I nie biorę testosteronu i przy nerwicy nawet bym się nie odważył szczerze mówiąc. Leczysz w jakiś sposób nerwicę? Jesteś pod kontrolą psychiatry?

Byłem u lekarza 1 kontaktu z tym, lekarz powiedział, że na 90% to nerwica. Dostałem xanax na uspokojenie. Nerwice leczyłem ale przestałem bo czułem sie już okej to pomyślałem "a po co sie faszerować lekami juz", jakos tak 2 miesiace juz nic nie łykałem. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
18 godzin temu, niko390 napisał:

A po tym xanaxie czułeś się dobrze? Nie było żadnych objawów somatycznych?

Duszności dalej były, kołatanie jakby mniejsze, nie przejmowałem się tym wszystkim już tak 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość

Xanax to benzodiazepina, a zatem rozwiązanie doraźne i krótkotrwałe. Jak Ci się skończy opakowanie, to problemy najprawdopodobniej wrócą. Myślę, że porzucenie leczenia na własną rękę nie było dobrym pomysłem. Skoro serce masz zdrowe jak twierdzisz, to myślę, że powinieneś znaleźć dobrego psychiatrę, który powie Ci co masz dalej robić. Tym bardziej, że stosujesz środki wspomagające pracę na siłowni.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
2 godziny temu, Teksas napisał:

Xanax to benzodiazepina, a zatem rozwiązanie doraźne i krótkotrwałe. Jak Ci się skończy opakowanie, to problemy najprawdopodobniej wrócą. Myślę, że porzucenie leczenia na własną rękę nie było dobrym pomysłem. Skoro serce masz zdrowe jak twierdzisz, to myślę, że powinieneś znaleźć dobrego psychiatrę, który powie Ci co masz dalej robić. Tym bardziej, że stosujesz środki wspomagające pracę na siłowni.

Wiem co to xanax i jak działa, stosowałem już nie raz. Z tym sercem, że zdrowie to czy ja tak twierdze? Nie wiem, po prostu nie wiem. Sugeruje się tym co lekarze mówią choć ciągle mam wątpliwości czy np. nerwica wywołuje ciągłe, ciągłe mocne bicie serca i gorsza tolerancje na wysiłek(choc z tym tez roznie). Po przyjeciu xanaxu moze te objawy dalej występują a ja mam na nie lekko mówiąc wywalone

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

×