Skocz do zawartości
Nerwica.com
Szukaj w
  • Więcej opcji...
Znajdź wyniki które...
Znajdź wyniki...
giskard

czy to osobowość dysocjacyjna?

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, zauważyłem ze często potrafię mieć takie  jakby ucieczki...ewentualnie  fugi tylko ze one bywają krótkie czasem a czasem długie to jakby marzenia na jawie takie roztrząsanie możliwości plus przeszłości czasem, i  w tym czasie potrafię się wyłączyć tylko dzieje się to jak nie jestem na czymś dostatecznie skupiony...ponieważ czasem dzieje się to nawet jak jadę rowerem i w pracy, czasem przejeżdżam kilkaset metrów i ocknę się i stwierdzam ze nie pamiętam tej minuty czy dwóch a przejechałem odcinek. Nie trawie silnego stresu wtedy potrafię się zachować dziwnie jakbym nie był sobą taki na w pół świadomy, czy to dysocjacja?  do tego dochodzi syndrom ddd a jestem za granicą i chciałbym to wszystko jakoś ogarnąć i pójść na jakąś terapie

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

@giskard witaj na forum! na wstępie zaznaczę, że nie ma osobowości dysocjacyjnej jako takiej, dysocjacja to zaburzenie. To jak najbardziej jest leczone i da się z tym żyć.

https://portal.abczdrowie.pl/zaburzenia-dysocjacyjne

Cytat

Zaburzenia dysocjacyjne mogą po pewnym czasie ustępować nawet całkowicie samoistnie, ale nie u wszystkich pacjentów tak się dzieje. Jeżeli nietypowe dolegliwości utrzymują się przez dłuższy czas, zdecydowanie potrzebne jest rozpoczęcie terapii.

W leczeniu zaburzeń dysocjacyjnych konieczne jest przepracowanie nierozwiązanych konfliktów emocjonalnych, od których pacjent 
"ucieka" – do tego celu służy psychoterapia. Ma ona na celu m.in. doprowadzenie do tego, żeby pacjent zrozumiał, jaka dokładnie sytuacja odpowiada za pojawienie się jego dolegliwości. Osobom z zaburzeniami dysocjacyjnymi zalecane bywają różne rodzaje psychoterapii, dość często w przypadku tego problemu wykorzystywana jest terapia poznawczo-behawioralna. Psychoterapia stanowi podstawę leczenia zaburzeń dysocjacyjnych, w pewnych jednak przypadkach – np. przy występowaniu nasilonych objawów lękowych u pacjenta – wskazane może być u niego dołączenie leczenia farmakologicznego, które opiera się na zażywaniu leków przeciwlękowych.

https://www.poradnikzdrowie.pl/zdrowie/psychiatria/zaburzenia-dysocjacyjne-przyczyny-objawy-leczenie-aa-5BbV-BePj-faxW.html

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

×