Skocz do zawartości
Nerwica.com

Muzyka metalowa


monk.2000

Rekomendowane odpowiedzi

Przez ostatnie lata szedłem ścieżką wyrzeczeń, jakiś czas medytacji. Słuchałem popu z lat 80, który to chyba jest najbardziej cukierkowym gatunkiem jaki istnieje. W sumie to nie wiem co mogę więcej powiedzieć, to był chwilowy impuls. Myślałem, że to może ja się wypaliłem, ale nie. Muzyka której słuchałem była może dobre 30 lat temu. Dla Polaków to był powiew lepszego życia na zachodzie, a dla ów ludzi łatwa rozrywka, coś co rozpowszechniało się niczym memy. Znam dużo tych piosenek, jak słucham radia Zet Gold to rozpoznaję co drugi utwór. Chciałem założyć stronę o tych czasach i to chyba jedyna korzyść tego, bo jestem przesiąknięty tą muzyką. Nie znam się na szczegółach, od strony technicznej, teoretycznej mógłbym się podszkolić.

 

Do czego zmierzam? Że przecież już w wieku 16 lat wiedziałem, że hard rock, czy metal to lepsza muzyka niż pop. Można się spierać, ale te utwory pop to banał. Wciąż mielone to samo. Babe, love, together forever.

Metal porusza jakieś głębsze pokłady duszy, z tym że jest to muzyka dość agresywna i wielu ludzi może odstraszać. Właściwie to nie wiem co więcej mogę powiedzieć. Niech ktoś się wypowie o tym gatunku.

Nie słucham też metalu, bo sugerowałem się opiniami kościelnych egzorcystów, którzy widzą w tej muzyce zagrożenie. Tak, to absurd, ale działa silnie na tą chaotyczną część psychiki, która płata ludziom figle.

 

 

Teraz mam włączonego DIO, album Sacred Heart. Moim zdaniem jeden z jego lepszych. Jest epicko, magiczne teksty, charakterystyczny wokal. Syntezatory z całą swoją aurą New Age zgrywają się z elektrycznymi gitarami. Mojej kuzynce ciocia zniszczyła plakat z Ozzym, bo widziała zło w tej muzyce. :P

 

Nosiłem kiedyś długie włosy i chciałem należeć do jakiejś subkultury, jednak liceum rozwiało moje marzenia. Mało było klimaciarzy, a więcej tych co słuchają popu i czytają Bravo.