Skocz do zawartości
Nerwica.com

Czy to nerwica lękowa?


tedraxx

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Dopóki moje problemy ze zdrowiem nie były mega duże i mogłem w miarę normalnie funkcjonować dopóty stopowałem z napisaniem na tym forum. Jednak przez ostatnie 2 miesiące przeżywam istny kryzys.

 

Mam 21 lat i studiuję. Pamiętam, że pod koniec gimnazjum zaczęły się problemy z moim brzuchem, na początku było to przelewanie i burczenie, które potrafiło dość mocno zirytować, gdy siedziało się na zajęciach w ciszy. Trochę się tym przejmowałem no ale ogólnie nie utrudniało mi to jakoś specjalnie życia. Później w trakcie nauki w liceum problem z brzuchem się wyolbrzymił, pamiętam, że cały czas towarzyszyło mi wcześniej wspomniane uczucie przelewania i burczenia. Do tego doszły dość mocne bóle, brzucha przez co często opuszczałem lekcje. Zauważyłem też, że wypróżniam się częściej niż zawsze i to mnie lekko zaniepokoiło. Pod koniec liceum zacząłem już miewać biegunki. Pisanie matury było naprawdę trudne, przed każdym egzaminem z rana musiałem się kilka razy wypróżnić, nawet jak już miałem wychodzić z domu to chciałem się załatwić "dla pewności". Do tego doszły mi też problemy z dość częstym oddawaniem moczu Strasznie się tym wszystkim stresowałem, ale jakoś się udało i maturę zdałem. Ze swoimi problemami byłem u gastrologa, który stwierdził, że jest to zespół jelita drażliwego i to przez nerwy. Obecnie jestem na II roku studiów i ostatnie 2 lata były dla mnie naprawdę stresujące. Za każdym razem gdy szedłem na uczelnię, byłem niespokojny. Denerwowałem się tym, że co jak mi się zechce do toalety. Zdrowy rozsądek mówił, że przecież jak mi się zechce to mogę bez problemu wyjść. Bałem się jednak opinii innych ludzi z grupy, którzy mogliby mieć różne domysły na ten temat, że często korzystam z toalety itp. Jednak jakoś sobie dawałem radę, zazwyczaj wypróżniałem się z rana 2 razy, miałem normalne stolce i dałem radę funkcjonować jak człowiek. Ostatnie pół roku było naprawdę ciężki