Skocz do zawartości
Nerwica.com

Fobia przed wystąpieniami ustnymi ...


zivaaa007

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

 

Może temat topiku wydaje się błahy, ale wcale taki nie jest, gdyż wg mnie nie chodzi tylko i wyłącznie o głupi lęk przed egzaminami itp :( Ale może zacznę od początku.

 

Jestem studentką 4 roku filologii, więc z wszelkimi prezentacjami powinnam być za pan brat. Ale tak nie jest. Zawsze byłam osobą raczej spokojną, może trochę nieśmiałą, ale do końca liceum nie miałam problemów z egzamiami ustnymi/prezentacjami. Miałam ich sporo, także w języku obcym (angielskim). Stres, owszem był, ale motywujący i napędzający do działania.

 

Niestety, mój horror zaczął się na studiach, na 1 roku. Nie byłam najlepsza w posługiwaniu się językiem, ale nie byłam też najgorsza. Podczas jednych zajęć z konwersacji zostałam dosyć ostro skrytykowana przez panią mgr, moje zdolności językowe zostały "wyśmiane" przy całej grupie. I od tego czasu zaczął się problem. Każde zajęcia z konwersacji to był dla mnie koszmar, najczęściej po nich kończyłam zapłakana w łazience, pani mgr bałam się jak ognia. Na szczęście miałam z nią zajęcia tylko semestr. Moja aktywność prawie na wszystkich zajęciach była równa 0, bałam się znów zostać skrytykowana.

 

Egzamin na koniec 1 roku zdałam nawet ok, ale lęk przez ustnymi wystąpieniami pozostał. Cały 2 i 3 rok to była wegetacja. Bałam się odezwać na większości zajęć, myśl o prezentacjach ustnych powodowała, ze było mi słabo,trzęsłam się, zapominałam słów, popełniałam błędy itp.

 

Egzamin ustny pnja na 3 roku był momentem kulminacyjnym - prawie zasłabłam przed wejściem, złapały mnie skurcze rąk, nóg, ledwo mogłam rozprostować palce, ledwo mogłam oddychać, było mi słabo. W takim stanie weszłam na egzamin, ledwo zdałam, bo po tym "ataku" ledwo mogłam myśleć. Niestety, to przełożyło się na późniejsze wystąpienia - podobne objawy, może troszkę lżejsze miałam przez prezentacją na konwersacjach.