Skocz do zawartości
Nerwica.com
Szukaj w
  • Więcej opcji...
Znajdź wyniki które...
Znajdź wyniki...
Lilith

Dopłata za bachora

Rekomendowane odpowiedzi

Znana już powszechnie historia paragonu z hotelu***** w Karpaczu. Co o tym myślicie? Brak kultury, profesjonalizmu? Ziarno prawdy odnośnie zachowania dziecka? A może celowe działanie marketingowe? 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Brak kultury, profesjonalizmu - niewątpliwie. W obsłudze klienta w XXIw. nie ma miejsca nawet na odrobinę grubiaństwa. Ale ten problem dotyczy każdej branży, nie tylko hotelowej. Kasjerów, kurierów, przedstawicieli handlowych itp. Zatrudnia się ludzi o wątpliwych kwalifikacjach, niskiej kulturze osobistej, bez ogłady, "pyskatych", którzy postępują tak jak postępują przez swoją osobowość i przynoszą swoje brudy z domu do pracy. Pracownik poniesie wyłącznie konsekwencje dyscyplinarne. Hotel poniesie straty wizerunkowe, które przełożą się na straty finansowe.

 

Ziarno prawdy odnośnie zachowania dziecka - nawet jeżeli był to naprawdę pyskaty, uparty, krnąbrny bachor to należało zacisnąć zęby, wziąć głęboki wdech, odliczyć w myślach od 10 do 1 i z uśmiechem na twarzy obsłużyć tę rodzinę. Jestem w stanie zrozumieć drugą stronę. Pracownik mógł mieć gorszy dzień, problemy osobiste, znalazł się w trudnej sytuacji, mało zarabia a dzieciak dodatkowo uprzykrzał mu życie ale mimo wszystko profesjonalizm zobowiązuje.

 

Celowe działanie marketingowe - na zasadzie "nie ważne jak mówią, dobrze czy źle, ważne że mówią"? Być może coś w tym jest. Ale co hotel miałby tym właściwie osiągnąć? Uzyskał darmową "reklamę" w prasie, mediach, internecie, ok. Ale wątpliwym jest, aby rodziny z dziećmi rozważały w najbliższej przyszłości wybór tego hotelu podczas planowania urlopu. Być może zarząd hotelu chciał przyciągnąć pary bezdzietne, singli, grupy zorganizowane, które chcą odpocząć w spokoju bez obecności gromadki rozbieganych brzdąców. Jednak nie wydaje mi się, żeby była to wyrachowana zagrywka.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

M Najgorsi są ,rodzice się chwalą dziećmi.O zobaczcie,jaki mój Kamilek mądry.Jak ładnie wierszyk mówi.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Typowy brak profesjonalizmu wywyołany zinternęceniem wielopostaciowym. Człowiek za to odpowiedzialny nie odróznia świata wirtualnego od rzeczywistego. Kto wie co jarał w dodatku...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja i tak,nie lubię za bardzo dzieci.Jak mam wybór być w towarzystwie dzieci.Lub osób 40 + ( ale tylko miłych i dobrych) wybieram 40 +

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Niezła wpadka hotelu...uśmiałam się choć nie ma z czego. Odpowiedzialna osoba powinna wylecieć z pracy..brak profesjonalizmu na całej linii. 

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
W dniu 17.08.2019 o 14:11, Lord Cappuccino napisał:

Brak kultury, profesjonalizmu - niewątpliwie. W obsłudze klienta w XXIw. nie ma miejsca nawet na odrobinę grubiaństwa. Ale ten problem dotyczy każdej branży, nie tylko hotelowej. Kasjerów, kurierów, przedstawicieli handlowych itp. Zatrudnia się ludzi o wątpliwych kwalifikacjach, niskiej kulturze osobistej, bez ogłady, "pyskatych", którzy postępują tak jak postępują przez swoją osobowość i przynoszą swoje brudy z domu do pracy. Pracownik poniesie wyłącznie konsekwencje dyscyplinarne. Hotel poniesie straty wizerunkowe, które przełożą się na straty finansowe.

Tu się zgodzę tylko z brakiem profesjonalizmu. Jestem akurat po drugiej stronie i żeby nie skończyć w kaftaniku z przydługimi rękawkami, to jest wyczyn. Kultura powinna obowiązywać dwie strony. Pomiatanie pracownikiem danego obiektu jest nagminne. Zaczyna się od wejścia. Czasami huragan jest spokojniejszy. Później chamstwo, prostactwo, roszczeniowość, wyciąganie rabatów i gnojenie pracownika, który musi cały czas - przez 12 h najczęściej - słuchać tego wszystkiego, przyjmować na siebie ciosy z każdej strony i obelgi niejednokrotnie od "klientów" jak i od osób, które nie chcą za coś wziąć odpowiedzialności mimo, że to Oni stoją na czele poszczególnych działów. W konsekwencji cała wina i cały niesmak jest zrzucany na tego pracownika na samym dole, całe to g***o jest wylewane na Niego i tyle. Inni idą do domów, "klienci" wyjeżdżają a pracownik zostaje sam z danym problemem. Nic dziwnego, że po jakimś czasie potrzebuje solidnego wypoczynku, żeby nie wybuchnać i nie zacząć mordować siekierą. Nie chodzi tutaj o kwalifikacje, a o warunki pracy. Praca z ludźmi jest bardzo ciężka. Nie zmienia to faktu, że niestety - jeśli jest się zmuszonym pracować w takim zawodzie, to trzeba zachowywać pozory uśmiechu nawet, gdy w duchu chce się powiedzieć "w********ać".

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ale ja w swojej branzy mam to samo. Pomimo tego, ze kontakt z klientem jest jednorazowy, max. kilkuminutowy to te te wszystkie przywary ludzkie o ktorych wspomnialas sa obecne. Tez mam czasami w sobie chec mordu, a musze przykleic usmiech i rozmawiac spokojnie jak z wierzba czy inna sciana. Praca z ludzmi...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
58 minut temu, Lord Cappuccino napisał:

Tez mam czasami w sobie chec mordu, a musze przykleic usmiech i rozmawiac spokojnie jak z wierzba czy inna sciana. Praca z ludzmi...

No właśnie - zatem abstrahując od profesjonalizmu, to chęć zamordyzmu jest wytłumaczalna ;) I w tej materii jestem w stanie zrozumieć osobę, która dodała nieszczęsną usługę. Zapewne wtedy myślała, że będzie to widoczne jedynie dla niej samej. A tu psikus. I tyle. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

×