Skocz do zawartości
Nerwica.com
Szukaj w
  • Więcej opcji...
Znajdź wyniki które...
Znajdź wyniki...
Lilith

Reklama placówek medycznych

Rekomendowane odpowiedzi

Jestem ciekawa, czy Waszym zdaniem placówki medyczne powinny się reklamować? Wiadomo, są ograniczone prawnie i teoretycznie przez to reklama jest utrudniona. Niemniej jednak, w ustawie nie jest sprecyzowane pojęcie reklamy i nie ma za łamanie zakazu konsekwencji. Wiele placówek to wykorzystuje. Uważacie, że to nieetyczne?

Jest bardzo wiele form reklamy, z których korzystają przychodnie, zwłaszcza te prywatne bądź półprywatne. Ciekawi mnie Wasze zdanie na ten temat.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli można reklamować leki i apteki, to czemu nie reklamować prywatnych przychodni? Jeśli jest konkurencja na rynku usług medycznych, to większe możliwości dla klienta/pacjenta.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

cyklopka, jasne tylko formalnie zabrania tego ustawa o zakładach opieki zdrowotnej.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zawsze można jakoś obejść. Np. broszury informacyjne, zaproszenia na bezpłatne badania ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

cyklopka, zgadza się i spora część tak właśnie robi. GROUPON, współpraca z ubezpieczalniami, rozbudowywanie strony internetowej, udział w kampaniach społecznych. To wszystko jest reklamą.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

myślę, że reklamowanie i się i agresywny marketing może skłaniać do nadużywania zaufania pacjentów

np.naciągania na niepotrzebne im badania czy wizyty lekarskie bo w interesie takich placówek jest by pacjentów było dużo...

to jak z firmami farmaceutycznymi, którym nie zależy na tym by wyleczyć ludzi ale by byli zależni od leków które przyjmują

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

follow_the_reaper, co rozumiesz przez agresywny marketing odnośnie placówek medycznych? Jak miałby wyglądać?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mi się wydaje, ze placówki prywatne nie muszą się reklamować w naszym kraju. Wystarczy, że ich pacjenci opowiedzą swoim rodziną czy znajomym, że w porównaniu do placówek państwowych, w prywatnej wszystko trwa 10 razy krócej, nie ma dużych kolejek a lekarze są uprzejmi. To broni się samo :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie do końca tak jest. Pracowałam w tym dość długi czas i jest ostra konkurencja między placówkami prywatnymi. Oczywiście, działania konkurencyjne muszą być ograniczone, co wynika z ustawy, ale walka o pacjenta jest spora. Oczywiście, marketing relacji, który jest budowany w kontakcie z pacjentem oraz marketing szeptany są istotne. Niemniej jednak, gdyby bazować wyłącznie na tym, to placówka nie miałaby zbytnich szans. Bardzo często napływ pacjentów zapewniają pakiety umieszczanie na GROUPONIE. Nie są to zyski dla przychodni. Służą jedynie "nagonieniu" pacjentów, pokazaniu się. Zawsze istnieje szansa, że jak pacjent skorzysta z usług przychodni jeden raz, nawet w pakiecie, to być może później wróci.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

×