Czy to objawy nerwicy?

Jesteś nowy na forum ? Masz okazję przywitać się z innymi forumowiczami.

Czy to objawy nerwicy?

przez misia000 05 lip 2006, 23:04
A więc przez większość swojego życia nie byłam z siebie zadowolona. Mam obniżoną samoocenę, poczucie mniejszej wartości. Jestem przeczulona na punkcie opinii innych, cały czas przejmuję sie tym co inni o mnie myślą i przez to nigdy nie moge być tak naprawde sobą. W tej chwili studiuję i chociaż liceum ukończyłam z dobrymi wynikami to i tak wydaje mi się że nic mi nie wychodzi i że jestem do niczego bo zawsze znajdzie się taka rzecz która nie pozwoli żeby było tak jak bym chciała, wiec już nie wierze że cokolwiek mi się uda i że coś osiągne. Od 3 lat jestem w związku niby wszystko jest ok ale od jakiegoś czasu bardzo szybko wybucham. Mały drobiazg wyprowadza mnie z równowagi i doprowadza to do kłótni z moim chłopakiem. I po dzisiejszej naprawde małej sprzeczce zrobiło mi sie słabo, cała drżałam i serce mi strasznie kołatało. Chciała bym sie dowiedziec czy to nerwica czy może nic poważnego tylko małe zdenerwowanie spowodowane ostatnimi stresami (a ostatnio miałam ich wiele.) Z góry dziękuje za odpowiedzi! Pozdrawiam

przez ewela100 06 lip 2006, 12:54
Witaj. Mam pytanie - czy masz objawy lękowe? Np. boisz się być w tłumie, w zamkniętych pomieszczeniach albo np. w środkach lokomocji? Boisz się zostawać sama w domu albo w ogóle z niego nie wychodzisz? Nic takiego nie napisałas... Wydaje mi się ze nie masz nerwicy lękowej tylko bardzo niską samoocenę (te objawy tez występują przy nerwicy) i w szczególności małą pewność siebie. A to ze raz kołotało Ci sece, to każdemu może się zdarzyć, gdy coś lub ktoś wyprowadzi człowieka z równowagi. Nerwica lękowa polega na panicznym lub rozległym strachu o swoje zycie lub życie bliskiej osoby. Np. boisz się ze zemdlejesz w tłumie albo wmawiasz sobie choroby, typu że masz raka głowy bo akurat boli głowa.
Pozdrawiam
ewela100

przez LINA 06 lip 2006, 15:27
Witaj na forum Misia :D