co robić, kiedy ktoś mi bliski nadużywa clonazepamu?

Jesteś nowy na forum ? Masz okazję przywitać się z innymi forumowiczami.

co robić, kiedy ktoś mi bliski nadużywa clonazepamu?

przez ellenai 13 sie 2008, 21:33
Serdecznie proszę o poradę, znalazłam się w trudnej sytuacji, w której nie wiem jak postępować, by pomóc bliskiej mi osobie, która, jak zauważyłam, nadużywa clonazepamu, tzn. przy zalecanej dawce 1 tabl. 2 razy dzienie przyjmuje jednorazowo po 2 lub 4, efektem tego jest niezborność mowy, otępienie, rozkojarzenie, obojętność na bodźce zewnętrzne. Dodam tylko, że osoba ta jest 46 - letnią kobietą, ogólnie sprawną, pracującą na odpowiedzialnym stanowisku. Na moje coraz ostrzejsze uwagi, odpowiada obojętnością, lekceważeniem lub agresją. Nie wiem co robić, dlatego proszę o radę...
Offline
Posty
1
Dołączył(a)
13 sie 2008, 21:08

Re: co robić, kiedy ktoś mi bliski nadużywa clonazepamu?

przez Katarzynka35 13 sie 2008, 22:45
Witaj Ellenai!
A kto zapisał tej osobie ten lek i na co? neurolog na padaczke czy psychiatra na lęki? Napisze jaką dawkę zazywa ta osoba? Bo napisałać, że po 2 albo 4 jednorazowo, a ma zapisane 2 razy po 1 tabletce, ale jakiej? 0,5 mg czy 2 mg? Bo jeżeli konsumuje dawkę 2mg w ilości 4 sztuk od razu to jakis koszmar!!!!!!!!!!!!!!! to końska dawka! bo to silny lek! BLiska mi osoba jadła przez dobrych kilka lat porcję 0,5 mg ale raz dziennie na noc, przed snem, ale i tak trudno było jej wyjść z tego uzależnienia.... Biorąc na noc, rano czuła się dość dobrze, ale po wzięciu wieczorem tej dawki 0,5 mg mówiła, że tak po pół godznie staje sie senna i troszkę oszołomiona...nie wiem ja może czuć się człówiek który wcina po 8 mg tego leku!
Osoba Ci bliska powinna trafić szybko do psychologa i psychiatry albo neurologa!
pozdrawiam!
Offline
Posty
306
Dołączył(a)
12 lip 2008, 19:13

Re: co robić, kiedy ktoś mi bliski nadużywa clonazepamu?

przez Pstryk 14 sie 2008, 09:43
Witaj ellenai, dobrze, że nie przechodzisz obojętnie obok takiej sytuacji. Trzeba tej osobie jak najszybciej uświadomić, że źle dawkuje leki. Najlepiej byłoby pójść do jej lekarza [z nią lub bez] i skonsultować przypadek. Jeśli jest możliwość zabierz leki i dawkuj jej sama - jeśli wiesz jakie były prawidłowe zalecenia lekarza. Ale i tak skonsultuj się z lekarzem - tym bardziej, że już występują skutki uboczne nadużywania!!!!!!
Pstryk
Offline

Doradca Nerwica.com

przez Doradca Nerwica.com
Polecam tych psychologów i psychoterapeutów z Twojej okolicy
Doradca Nerwica.com

Sortuj wg

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Przeskocz do