Esci spin-off

Nic związanego z tematami 'nerwica', 'stres', 'depresja', 'psychologia' itd.
W końcu nie tylko psychologią człowiek żyje. ;)

Esci spin-off

przez wisnia80 16 maja 2014, 10:34
Widzę że kółko różańcowe działa :mrgreen:
Offline
Posty
881
Dołączył(a)
21 lut 2014, 01:07

Esci spin-off

Avatar użytkownika
przez inez3 16 maja 2014, 10:39
Hejka, informuje, że wkręcanie się zakończyło i dalej czuje się normalnie. Niestety taka akcja świadczy o tym, że wciąż się boje nerwicy i póki się będę jej bać to nawroty będą rozkładały mnie na łopatki... Cóż, trzeba walczyć. Ogólnie to nerwica jest dla mnie najgorszym co mnie w życiu póki co spotkało. Dezorganizowala mi życie przez długi czas, powodowała, że stawalam się inna osobą
.. boję się, że jak poznam jakas druga połówkę to będę musiała się do tego przyznać "wiesz, raz na jakiś czas jadę na psychotropach, boję się wyjść z domu...". Mój były był ze mną na początku choroby i przy dwóch nawrotach. Pamiętam jak mu mówiłam żeby znalazł sobie kogoś normalnego... Przeraża mnie myśl, że ktoś będzie musiał ze mną to przechodzić i patrzeć ma to wszystko... Tak samo jak się boję co będzie jak rodziców zabraknie. Kto w razie co przy nawrocie będzie k pomagał i np. woził do pracy? Gdzie się schowam przed światem? Tak mnie coś naszło na takie rozkminki...
Avatar użytkownika
Offline
Posty
1928
Dołączył(a)
06 cze 2007, 10:31

Esci spin-off

przez Luki_is_back 16 maja 2014, 10:44
Gradrec napisał(a):poza tym odstawianie paro jest bardzo ciezkie.

Nie strasz, bo ludzie to czytają i zaczną się wkręcać.
Ja zredukowałem dawkę z 40 do 20 mg i nie miałem żadnych dolegliwości.
Zejdę za miesiąc do 0 i przekonasz się, że przejdę to bez ciężkich jazd.

-- 16 maja 2014, 10:50 --

inez3, o nerwicy nikt z nas nie zapomni, wiadomo. Miałaś już kilka nawrotów i wiesz najlepiej jak to działa. Jesteś szczęściarą, bo leki działają na Ciebie bardzo dobrze i szybko.
A co do nowego związku, najlepiej od samego początku być szczerym. To co budujesz na szczerości jest trwałe. Jak kogoś wystraszysz, to znaczy że był g.wno wart.
Ostatnio edytowano 16 maja 2014, 10:54 przez Luki_is_back, łącznie edytowano 1 raz
Luki_is_back
Offline

Doradca Nerwica.com

przez Doradca Nerwica.com
Polecam tych psychologów i psychoterapeutów z Twojej okolicy
Doradca Nerwica.com

Esci spin-off

Avatar użytkownika
przez Gradrec 16 maja 2014, 10:51
Luki_is_back napisał(a):
Gradrec napisał(a):poza tym odstawianie paro jest bardzo ciezkie.

Nie strasz, bo ludzie to czytają i zaczną się wkręcać.
Ja zredukowałem dawkę z 40 do 20 mg i nie miałem żadnych dolegliwości.
Zejdę za miesiąc do 0 i przekonasz się, że przejdę to bez ciężkich jazd.

a to przepraszam

osobiscie z paro jeszcze nie mialem okazji schodzic i popieralem moja wypowiedz tylko i wylacznie na wypowiedziach innych. Mam gleboka nadzieje, ze i w moim wypadku bedzie tak, jak u Ciebie.
Avatar użytkownika
Offline
Posty
659
Dołączył(a)
23 gru 2013, 08:21

Esci spin-off

Avatar użytkownika
przez inez3 16 maja 2014, 10:58
Luki_is_back, Kurde, ale przecież w pierwszych słowach nie powiem "Czesc, mam nerwicę". Dla mnie szokiem nie jest, że ktoś bierze psychotropy, ma depresję czy nerwicę, ale i tak nie opowiadam o tym wszystkim... Niektórzy by się zdziwili, że zmagań się z czymś takim...

-- Pt maja 16, 2014 10:58 am --

Luki_is_back, Kurde, ale przecież w pierwszych słowach nie powiem "Czesc, mam nerwicę". Dla mnie szokiem nie jest, że ktoś bierze psychotropy, ma depresję czy nerwicę, ale i tak nie opowiadam o tym wszystkim... Niektórzy by się zdziwili, że zmagań się z czymś takim...
Avatar użytkownika
Offline
Posty
1928
Dołączył(a)
06 cze 2007, 10:31

Esci spin-off

przez Luki_is_back 16 maja 2014, 11:00
Apropos odstawiania antydpresantów.

Częstość występowania zespołu odstawienia.

Lek przeciwdepresyjny
citalopram- 4%
escitalopram- 1,4%
fluoksetyna- 1,2%
fluwoxamina- 0,5%
mirtazapina- 1,1%
paroxetyna- 16,1%
sertralina- 3,5%
wenlafaxyna- 9,0%
(Na podstawie: Heitzman J. Zespół odsta­wie­nia leków przeciw­depre­syj­nych. Mate­ria­ły XI Konfe­ren­cji Szkole­niowo-Nauko­wej. Zako­pane 20-22.01.2006.)

16% ludzi miało skutki odstawienne od paro, więc nie jest to pewnik, wręcz przeciwnie.

-- 16 maja 2014, 11:02 --

inez3 napisał(a):Luki_is_back, Kurde, ale przecież w pierwszych słowach nie powiem "Czesc, mam nerwicę". Dla mnie szokiem nie jest, że ktoś bierze psychotropy, ma depresję czy nerwicę, ale i tak nie opowiadam o tym wszystkim... Niektórzy by się zdziwili, że zmagań się z czymś takim...

A kiedy powiesz, po miesiącu, roku, wcale?
Dla mnie to żaden wstyd, że ktoś się leczy.
Luki_is_back
Offline

Esci spin-off

Avatar użytkownika
przez Gradrec 16 maja 2014, 11:37
No ale 16% vs okolo 2% zazywajacych inne leki, to troche jednak jest roznica ;)

srednia wszyskich innych lekow, wlacznie z 9% wenla vs Paro 16,1% to 2.95%
Ponad 5cio krotna srednia efektu odstawienia leku, to dosc spora roznica chyba?

Na podstawie czytania innych, ktorzy odstawiali paro i na podstawie statystyk przedstawionych przez Cieibe tylko sie utwierdzam w przekonaniu, ze odstawienie paro jest ciezkie i potwierdza to tez to, co napisalem ;p
Jak kogos strasze, to przepraszam, bo oczywiscie nie kazdy jest w tych 16.1% i moze zadzialac na odstawienie paro, tak jak przedmowca i rowniez mam nadzieje, ze tak sie moj glupi beret zachowa :p
Ostatnio edytowano 16 maja 2014, 11:46 przez Gradrec, łącznie edytowano 2 razy
Avatar użytkownika
Offline
Posty
659
Dołączył(a)
23 gru 2013, 08:21

Esci spin-off

przez Luki_is_back 16 maja 2014, 11:44
Gradrec, dla mnie to nadal 84% ludzi bez zespołu odstawiennego. Nie widzę powodu, żeby być w tych pechowych 16 % :)
Ale wiesz, dla jednych szklanka jest w połowie pełna, a dla innych w połowie pusta.

Dlatego też najlepsze są statystyczne dane. Niech każdy przejrzy i wyrobi sobie zdanie, zamiast zasłyszanego hasła : odstawienie paro jest bardzo ciężkie :)
Ostatnio edytowano 16 maja 2014, 11:48 przez Luki_is_back, łącznie edytowano 1 raz
Luki_is_back
Offline

Esci spin-off

Avatar użytkownika
przez Gradrec 16 maja 2014, 11:46
statystycznie ja i moj pies mamy po 3 lapy, takze statystyki sa troche o dupe rozwalic. Tak tylko prowadze dyskusje. Jalowa, bo jalowa ale przynajmniej naprostowalismy sytuacje i obydwoje wiemy, ze zaden z nas nie gada glupot, tylko jest roznica zdania <3
Avatar użytkownika
Offline
Posty
659
Dołączył(a)
23 gru 2013, 08:21

Esci spin-off

Avatar użytkownika
przez inez3 16 maja 2014, 12:16
A ja wiam powiem, że odstawianie sertraliny i wenli wyglądało u mnie tak samo - lekkie zawroty głowy i tyle...
Avatar użytkownika
Offline
Posty
1928
Dołączył(a)
06 cze 2007, 10:31

Esci spin-off

przez Luki_is_back 16 maja 2014, 12:26
inez3, jesteś wymarzoną pacjentką dla każdego psychiatry. Wszystko na Ciebie działa, zejście z leku bezbolesne. My też tak chcemy.
Luki_is_back
Offline

Esci spin-off

Avatar użytkownika
przez inez3 16 maja 2014, 13:29
Luki_is_back, ale wejście na leki to jednak masakra, a esci zwłaszcza dało mi się we znaki. Najlepiej by było nigdy nie poznać żadnego psychiatry... :)
Avatar użytkownika
Offline
Posty
1928
Dołączył(a)
06 cze 2007, 10:31

Esci spin-off

Avatar użytkownika
przez Gradrec 16 maja 2014, 14:13
inez3 napisał(a):Luki_is_back, ale wejście na leki to jednak masakra, a esci zwłaszcza dało mi się we znaki. Najlepiej by było nigdy nie poznać żadnego psychiatry... :)

Najlepiej by tak bylo dla kazdego z "nas" ;-) Natomiast rozmowa byla o schodzeniu z nich, a nie wchodzeniu na nie.
Avatar użytkownika
Offline
Posty
659
Dołączył(a)
23 gru 2013, 08:21

Esci spin-off

Avatar użytkownika
przez inez3 16 maja 2014, 14:19
Dla mnie schodzenie to lajcik za każdym razem. Mam nadzieję, że tak zostanie.
Avatar użytkownika
Offline
Posty
1928
Dołączył(a)
06 cze 2007, 10:31

Sortuj wg

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 6 gości

Przeskocz do