weganie i wegetarianie z forum - łączmy się!

Nic związanego z tematami 'nerwica', 'stres', 'depresja', 'psychologia' itd.
W końcu nie tylko psychologią człowiek żyje. ;)

weganie i wegetarianie z forum - łączmy się!

Avatar użytkownika
przez libertynka 16 sie 2013, 10:27
a ja polecam artykuł veganworkout.org.pl/czy-weganizm-jest-drogi/

-- 16 sie 2013, 10:39 --

lukk79, a propos wody, co myślisz o piciu wody z kranu? ja się niedawno zaczęłam nad tym zastanawiać, kiedy zauważyłam ile plastikowych butelek po wodzie wynoszę do śmieci. to bez sensu, taka butelka rozkłada się pewnie kilkaset lat, a z drugiej strony mam takie przekonanie jeszcze z dzieciństwa, że kranówy się nie pije, bo syf i biegunkę można złapać. firma Brita zasponsorowała badanie wody w kilku miastach, m.in w Warszawie, pytanie na ile te badania są rzetelne? wyszło, że warszawska woda jest super ekstra i można ją pić bez gotowania. chyba nie jestem stanie przełknąć wody z kranu, ale może po przefiltrowaniu (niekoniecznie filtrem Brita) będzie jako tako smakowała i nadawała się do picia. woda w Warszawie jest z Wisły, mam obawy, że jakieś bakterie coli się dostaną, a miasto poinformuje mieszkańców po tygodniu picia skażonej wody. nie wiem czy inwestować w dobry filtr czy dalej kupować butelkowaną.
vel veganka
spotkam się we Wrocławiu, kto chętny proszę o pw
Avatar użytkownika
Offline
Posty
1896
Dołączył(a)
21 kwi 2013, 10:57
Lokalizacja
Wrocław

weganie i wegetarianie z forum - łączmy się!

Avatar użytkownika
przez stakatella 16 sie 2013, 10:47
Ja czasem pije z kranu, choc wole gazowana. Skoro tak sobie rozne dziela polecamy to fajna i troszke smieszna jest ksiazka Vanessy Farquharson: Zieloni spia nago- o dziennikarce probujacej zyc ekologicznie
Avatar użytkownika
Offline
Posty
80
Dołączył(a)
11 lut 2013, 21:04

weganie i wegetarianie z forum - łączmy się!

przez lukk79 16 sie 2013, 11:17
ja też ostatnio zacząłem pić z kranu, na razie krótko ale mi smakuje. wczoraj chwilę rozmawiałem z jednym mieszkańcem Szczecina i mówi, że u nas woda jest różna w różnych punktach miasta (Szczecin jest mocno rozległy obszarowo) ale też nie ma jakiś konkretnych analiz. Niektóre rejony mają dostawy ze stałych zbiorników (wtedy jest uzdatniana) i tylko część jest głębinowa, a niektóre mają więcej z tych drugich źródeł. On mi mówił, że kiedyś mieszkał w takim miejscu, że walił z kranu bo była świetna. Ogólnie są obawy ale od razu można zaznaczyć, że woda w butelkach to bardzo często przekręt. W filmie jest o tym ale nie polskie realia rzecz jasna, ale pewnie sposób działania firm i korporacji jest podobny. Ogólnie gospodarkę wodą trzeba zmienić bo pakowanie do butelek na taką skalę jak teraz to porażka, tym bardziej, że sprzedają coś co należy do wszystkich i mnie to w...pienia od razu. a żeby mieć gazowaną można by kupić syfon :mrgreen: syfon, hehe.
butelkowa jest spoko na wyjazdy itp. ale kupowanie jej do domu to lekki obłęd.

stakatella, zapisze sobie tą książkę bo może być ciekawa :)
Offline
Pierwszy Romantyk Forum
Posty
923
Dołączył(a)
04 paź 2012, 21:24
Lokalizacja
Szczecin

Doradca Nerwica.com

przez Doradca Nerwica.com
Polecam tych psychologów i psychoterapeutów z Twojej okolicy
Doradca Nerwica.com

weganie i wegetarianie z forum - łączmy się!

przez Anna Maria 17 sie 2013, 22:46
ja z reguły piję wodę z kranu, ale u mnie to inna bajka bo jest z prywatnego wodociągu pobierana ze studni głębinowej
jak jestem gdzieś w mieście pije butelkową
brzydzi mnie woda pobierana z Wisły
kiedyś będąc w Grudziądzu dostawałam ostrej biegunki po niewielkiej ilości wody z kranu
Anna Maria
Offline

weganie i wegetarianie z forum - łączmy się!

Avatar użytkownika
przez libertynka 18 sie 2013, 10:30
pamiętam jak parę lat temu była taka sytuacja w Warszawie, że były ogłoszenia, żeby nie pić wody z kranu bez przegotowania bo jest zanieczyszczona czymś tam, jakimiś bakteriami kałowymi czy coś, no i przecież nie każdy się od razu dowiedział, do niektórych dotarło kilka dni po ogłoszeniu, ja nie mam telewizora i dowiedziałam się od sąsiadów parę dni po fakcie, w ogóle rozniosło się bardziej poczta pantoflową bo nie widziałam żadnych oficjalnych ogłoszeń. i jak tu pić taką wodę? nawet jak jest stale badana i przez wiele miesięcy jest ok, to nagle może coś się stać i powiedzmy zanim oczyszczą to przez tydzień woda jest z bakteriami.
woda, podstawa życia, a nie ma dobrego rozwiązania. albo kranówa albo plastikowe butelki. wolałabym chyba kupować w szklanych, zwrotnych butelkach, płacić grosze za samą wodę a nie koszt wyprodukowania i utylizacji plastikowej butelki. kurde do czego ten świat zmierza. toniemy w śmieciach i mało kto się tym przejmuje.
vel veganka
spotkam się we Wrocławiu, kto chętny proszę o pw
Avatar użytkownika
Offline
Posty
1896
Dołączył(a)
21 kwi 2013, 10:57
Lokalizacja
Wrocław

weganie i wegetarianie z forum - łączmy się!

przez lukk79 27 sie 2013, 13:17
ja ja, gut, ferhstejhen.. nic nie rozumiem ale wybieram się, w tę sobotę https://www.facebook.com/events/277634439029078/

-- 27 sie 2013, 13:18 --

o, tu jest english version http://en.vegan-vegetarisches-sommerfest.de/
Offline
Pierwszy Romantyk Forum
Posty
923
Dołączył(a)
04 paź 2012, 21:24
Lokalizacja
Szczecin

weganie i wegetarianie z forum - łączmy się!

Avatar użytkownika
przez libertynka 27 sie 2013, 15:14
lukk79, fajnie :great:
vel veganka
spotkam się we Wrocławiu, kto chętny proszę o pw
Avatar użytkownika
Offline
Posty
1896
Dołączył(a)
21 kwi 2013, 10:57
Lokalizacja
Wrocław

weganie i wegetarianie z forum - łączmy się!

przez lukk79 27 sie 2013, 19:09
no, jestem ciekawy jak to będzie wyglądać ale pewnie będzie miło
Offline
Pierwszy Romantyk Forum
Posty
923
Dołączył(a)
04 paź 2012, 21:24
Lokalizacja
Szczecin

weganie i wegetarianie z forum - łączmy się!

Avatar użytkownika
przez libertynka 01 wrz 2013, 14:16
chyba się mój problem z wodą rozwiązał http://www.mojadrogadozdrowia.com/woda- ... ralna.html
woda strukturalna, czyli kranówka zagotowana i zamrożona, ano spróbuję
vel veganka
spotkam się we Wrocławiu, kto chętny proszę o pw
Avatar użytkownika
Offline
Posty
1896
Dołączył(a)
21 kwi 2013, 10:57
Lokalizacja
Wrocław

weganie i wegetarianie z forum - łączmy się!

Avatar użytkownika
przez stakatella 01 wrz 2013, 14:39
Fajna strona www z ciekawymi informacjami, jednak staram sie podchodzic ostroznie do roznych rewelacji bo nadmierna dbalosc o zdrowie tez bywa szkodliwa. O wodzie strukturalnej chyba juz kiedys cos czytalam ale sama przygotowywc jej nie bede.
Avatar użytkownika
Offline
Posty
80
Dołączył(a)
11 lut 2013, 21:04

weganie i wegetarianie z forum - łączmy się!

przez lukk79 01 wrz 2013, 15:07
oo, spoko, veganka, dzięki, przyda się. fajna sprawa z zamrażaniem, nie zdawałem sobie sprawy, że będzie korzystniejsza niż przegotowywanie.

stakatella, co do nadmiernej dbałości o zdrowie to zauważyłem pewną zależność, że osoby, które stykają się można powiedzieć z bardzo szczegółowymi już informacjami dot. zdrowia to reagują w taki sposób, że często wydaje im się to przesadą, pogląd mniej więcej taki, że "co za dużo zdrowia to niezdrowo". Ci co już się od jakiegoś czasu wdrażają ( bo nie oszukujmy się, nie mówi się o zdrowiu zbyt często, a jeśli już to żeby zareklamować jakiś produkt) to ci podchodzą do rewelacji z jednej strony sceptycznie, a z drugiej z ciekawością sprawdzenia o co w tym chodzi. Innych rzeczy na tej stronie nie sprawdzałem ale to o wodzie jest ciekawe i wydaje mi się prawdziwe.

-- 01 wrz 2013, 15:18 --

Podobna do książki "Zieloni spią nago" jest "Jeść przyzwoicie. Autoeksperyment" Karen Duve, też dziennikarki.
Offline
Pierwszy Romantyk Forum
Posty
923
Dołączył(a)
04 paź 2012, 21:24
Lokalizacja
Szczecin

weganie i wegetarianie z forum - łączmy się!

Avatar użytkownika
przez libertynka 01 wrz 2013, 15:20
tu jest lepiej opisane http://zdrowobycie.blogspot.com/2010/08 ... -wody.html

Czy zastanawialiście się kiedyś, dlaczego pies woli pić wodę z kałuży lub zlizywać śnieg, gardząc wodą z poidełka? Myślę, że po tym artykule zrozumiecie, że najlepsza dla ludzi, zwierząt i roślin jest woda strukturalna, właśnie taka, jaką mamy w organizmie. I taka też woda jest w nieskażonych owocach i warzywach, w górskich potokach i cudownych źródłach.

-- 01 wrz 2013, 15:29 --

stakatella, pochodzę z małego miasteczka 5 tys mieszkańców, 15 lat temu mieliśmy w mieście 1 aptekę i 2 przychodnie, w tej chwili mamy 3 apteki i i 3 duże, rozbudowane przychodnie. i te apteki/przychodnie funkcjonują i mają się dobrze. zdrowie jest wartością dla każdego człowieka. to chyba logiczne, że się o nie dba? nie widzę tu przesadnej dbałości w temacie wyboru najlepszej wody do picia. woda to podstawa.
vel veganka
spotkam się we Wrocławiu, kto chętny proszę o pw
Avatar użytkownika
Offline
Posty
1896
Dołączył(a)
21 kwi 2013, 10:57
Lokalizacja
Wrocław

weganie i wegetarianie z forum - łączmy się!

Avatar użytkownika
przez Hans 01 wrz 2013, 17:20
veganka napisał(a):chyba się mój problem z wodą rozwiązał http://www.mojadrogadozdrowia.com/woda- ... ralna.html
woda strukturalna, czyli kranówka zagotowana i zamrożona, ano spróbuję


Ja bym na rewelacje Tombaka uważał, byłem na wykładzie z nim lata temu, podczas Targów "Bliżej zdrowia, bliżej natury" w Katowicach (matka mnie zabrała, to zapalona czarownica). Zrobił na mnie wrażenie guru, a nie naukowca. Gotowaniem usuwa się twardość węglanową, ale mrożenie wody? Woda strukturalna? Ze studiów pamiętam o chyba 3 typach wody związanej i jedna z nich to woda strukturalna, bez picia wody wolnej nie istniało by życie, bo ta z produktów spożywczych-stałych nie zaspokaja potrzeb organizmu na wodę. Ale tworzenie wody strukturalnej poprzez mrożenie? To moim zdaniem jest jakaś bzdura zahaczająca o zagadnienia związane z tzw. "pamięcią wody", która to "pamięć" jest fundamentem homeopatii - czyli po zagotowaniu i zamrożeniu wody nie uzyskamy nic więcej poza usunięciem twardości węglanowej i uzyskania efektu placebo. Woda taka po wlaniu jej w siebie przed wchłoniecięm uzyska temperaturę ciała i tyle. Wolna woda w pewnych warunkach może tworzyć różne struktury, ale te o ile pamiętam trwają jakieś 10^(-16) sekundy, albo jakiś zbliżony rzędem wielkości czas.
Feed your head
Feed your head
Avatar użytkownika
Offline
Posty
3628
Dołączył(a)
28 lis 2008, 09:30

weganie i wegetarianie z forum - łączmy się!

Avatar użytkownika
przez *Wiola* 01 wrz 2013, 17:41
veganka, Z tymi opakowaniami to nie do końca tak. Teraz plastikowe są "skażone " specjalnymi bakteriami , dzięki którym rozkładają się szybko,. Nie wiem czy jest to już wymóg , bo się aż tak w temat nie wgłębiałam, ale sądzę , że tak , a jesli nie to wkrótce będzie, Natomiast szkło rozkłada się mi8liony lat i jest chyba najgorszym "śmieciem".
Avatar użytkownika
Offline
Moderator
Posty
18127
Dołączył(a)
10 lis 2009, 14:14

Sortuj wg

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 11 gości

Przeskocz do