Samouczek emocjonalny - propozycja

Inne zaburzenia.

Re: Samouczek emocjonalny - propozycja

przez bunny_wrrr 10 lip 2010, 20:28
no chyba raczej chodzilo o uswiadamiania sobie wlasnych emocji w zwiazku z okreslonymi sytuacjami ale i myslami reakcjami
terapeuta na pewno nie nauczy 'prawidlowego odczuwania' moze co najwyzej pomoc w cwiczeniu samoswiadomosci
ja na grupowej mialam slawetne tabelki wbrew pozorom bardzo przydatne i ksztaltujace umiejetnosc identyfikacji i nazywania odczuwanych emocji i ich myslowych 'trigger'ow' itd
mialam tez cwiczenia na rozroznianie emocji/mysli/sytuacji i tez dostalam spis uczuc - oczywiscie nie ze opis czy cos w tym stylu :P tylko jakby zakres odcieni uczuc...aby latwiej je bylo sklasyfikowac i w koncu okreslic
mi zawsze w trudnych sytuacjach emocjonalnych pomagalo takie wyliczenie emocji - rzeczy nazwane od razu wydaja sie bardziej naturalne a tym samym bezpieczniejsze bardziej 'swoje' latwiejsze do zaakceptowania i przezycia
generalnie fajny pomysl roberrto z samouczkiem (w koncu samo - uczek czyli uczymy sie sami a nie ze ktos ma uczyc sie od kogos ;) )
you can't get rid of your fears...but you can learn to live with them
Pozwól sobie być sobą, a innym być innymi.
Offline
ExModerator
Posty
416
Dołączył(a)
01 gru 2008, 19:15

Re: Samouczek emocjonalny - propozycja

przez Roberrrto 10 lip 2010, 22:21
linka napisał(a):Heh, grupa zaburzonych osób ma się od siebie uczyć jak powinno się prawidłowo odczuwać :bezradny:
To jest zadanie terapeuty IMHO.

Ani ja, ani mam wrażenie nikt z dotychczas wypowiadających się w tym temacie nie ma zamiaru nikogo niczego uczyć. Ja sam wyraźnie zaznaczyłem wyżej, że przede mną, w temacie emocji, długa jeszcze droga, więc ani mi w głowie uczyć kogoś, czy terapeutyzować.

A Moim Skromnym Zdaniem większość zaburzeń o jakich na tym forum się mówi to zaburzenia emocjonalne, więc temat dotyczący emocji ma chyba jakiś sens.
Roberrrto
Offline

Sortuj wg

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 6 gości

Przeskocz do