PSAS - czy ktoś na to cierpi?

Inne zaburzenia.

PSAS - czy ktoś na to cierpi?

przez Joaśka 16 maja 2010, 18:49
Witam,
chciałabym zapytać czy ktoś z Was boryka się z zespołem przetrwałego pobudzenia sexualnego bądź zna taką osobę i jak sobie z tym radzi. Poniżej trochę infomacji o tym zaburzeniu. Pozdrawiam serdecznie.

Definicja
Zespół przetrwałego pobudzenia seksualnego
(PSAS, persistent sexual arousal syndrome) nazywany
również zaburzeniem przetrwałego pobudzenia
genitalnego (PGAD, persistent genital arousal disorder),
a obecnie również zaburzeniem przetrwałego
pobudzenia seksualnego (PSAD, persistent
sexual arousal disorder) po raz pierwszy opisano
w 2001 roku.
Cechami charakterystycznymi tego zespołu są:
1) spontaniczne, natrętne i niechciane pobudzenie genitalne
(mrowienie, wibracje, pulsowanie), 2) pobudzenie
to jest niezwiązane z subiektywnym odczuciem
seksualnego zainteresowania i pożądania; 3) może
się pojawiać samoistnie bądź być wywołane przez
bodźce seksualne, jak i nieseksualne; 4) napięcie
seksualne nie jest rozładowywane przeżywanymi orgazmem/
orgazmami; 5) świadomość subiektywnego
podniecenia jest typowa, ale nie zawsze nieprzyjemna;
6) może utrzymywać się przez długi okres (godzinami,
dniami, miesiącami).
W 2004 roku zespół ten został oficjalnie włączony
do klasyfikacji zaburzeń seksualnych kobiet i zakwalifikowany
do grupy zaburzeń pożądania.

Etiologia
Etiologia schorzenia w dalszym ciągu pozostaje
w sferze rozważań, a jako prawdopodobne uznaje się:
— zmiany w centralnym układzie nerwowym (chorobowe,
pourazowe). Jako patomechanizm podaje
się przewlekłą stymulację nerwów autonomicznych
łechtaczki, warg sromowych lub/i pochwy
wtórną do patologii ośrodkowego układu nerwowego
(OUN);
— zaburzenia w obrębie nerwów obwodowych (np.
nadwrażliwość bądź uwięźnięcie nerwów unerwiających
miednicę);
— zmiany naczyniowe (np. przekrwienie miednicy);
— mechaniczny ucisk na struktury genitalne;
— leki — trazodon, gdzie jako prawdopodobne podłoże
patofizjologiczne podaje się zdolność leku do
hamowania skurczu, bądź zwiększenia relaksacji
mięśniówki gładkiej genitaliów, leki hamujące
zwrotny wychwyt serotoniny (SSRI, selective serotonin
reuptake inhibitors);
— czynniki psychologiczne rozpatruje się zarówno
jako tło zaburzeń, jak i element zaostrzający przebieg
schorzenia. Opisuje się przypadki PSAD wywołane
lękiem, niepokojem bądź określonym
słownictwem o zabarwieniu seksualnym;
inne — stymulacja seksualna, masturbacja, miesiączka,
przyjmowanie dużej ilości fitoestrogenów
zawartych w soi.

W literaturze znajdujemy dane, które mówią, że
przeżywane orgazm/orgazmy mogą prowadzić zarówno
do złagodzenia, jak i zaostrzenia objawów.
Wiele przypadków wydaje się być idiopatycznymi,
nawet po szczegółowej, wyczerpującej analizie
historii choroby etiologia pozostaje niejasna.
Najnowsze doniesienia wyodrębniają dwa podtypy
PSAD: pierwszy zależny od czynników naczyniowo-
nerwowych lub neuroprzekaźnikowych, a drugi
psychogenny.

Cały artykuł dostępny na stronie:
http://www.viamedica.pl/gazety/gazetaF/ ... eks_art=69
Joaśka
Offline

PSAS - czy ktoś na to cierpi?

przez jaga555 30 maja 2011, 13:35
Cześć

Wydaje mi się, że to mam lub mam początki.
Jest to bardzo dziwne, mam samoczynne orgazmy.
Czytałam trochę na ten temat w internecie i Twoim poście.
U mnie na razie dzieje się to pod wpływem substancji psychoaktywnych "trawki", ale widzę że po alkoholu wchodzę w trochę podobny stan.
Na razie zdarzyło się to kilka razy. Muszę powiedzieć, że wywołało to najpierw mój lęk, potem zaskoczenie a potem już tylko było miło.
Ostatnio wydarzyło się to w gdy byłam w grupie znajomych, też byli zaskoczeni ;-)
A ja byłam zaskoczona, że tylko ja tak mam, myślałam że to normalne i wszyscy tak mają ;-)

Trochę się boję czy to się nie rozwinie do choroby utrudniającej normalne funkcjonowanie.
A ty, też to masz czy zajmujesz się badaniami na ten temat?

Pozdrawiam
J
Offline
Posty
2
Dołączył(a)
30 maja 2011, 13:15

PSAS - czy ktoś na to cierpi?

Avatar użytkownika
przez Badziak 30 maja 2011, 14:02
jaga555, bierzesz jakieś leki?
Zaburzenia depresyjno-lękowe z elementami fobii społecznej:
Anafranil SR (klomipramina) 150 mg
Amizepin (karbamazepina) 400 mg

+ terapia behawioralno-poznawcza :)
Avatar użytkownika
Offline
Posty
1412
Dołączył(a)
19 kwi 2010, 23:21

Doradca Nerwica.com

przez Doradca Nerwica.com
Polecam tych psychologów i psychoterapeutów z Twojej okolicy
Doradca Nerwica.com

PSAS - czy ktoś na to cierpi?

przez jaga555 30 maja 2011, 14:09
Nie.
Offline
Posty
2
Dołączył(a)
30 maja 2011, 13:15

PSAS - czy ktoś na to cierpi?

Avatar użytkownika
przez Badziak 30 maja 2011, 14:20
Pytałam, bo czasami orgazmy przy ziewaniu są objawem ubocznym stosowania leków. Ale skoro nic nie bierzesz to odpada.
Zaburzenia depresyjno-lękowe z elementami fobii społecznej:
Anafranil SR (klomipramina) 150 mg
Amizepin (karbamazepina) 400 mg

+ terapia behawioralno-poznawcza :)
Avatar użytkownika
Offline
Posty
1412
Dołączył(a)
19 kwi 2010, 23:21

PSAS - czy ktoś na to cierpi?

przez MillaRage 17 gru 2011, 23:41
Jaga... nie sądzę, żebyś to miała.. problem polega na tym, że to ma się ciągle, że to przeszkadza żyć... serio, uwierz mi...

internet ma tą zaletę, że jest się anonimowym. na co dzień nie powiedziałabym tego nikomu w oczy.. ale chyba mam psas.

Chce mi się bez przerwy, nie to, że coś mnie podnieca. po prostu jestem non stop podniecona. a najgorzej jest nocą przy komputerze... wentylator wiruje i doprowadza mnie do szału - i niestety jest to negatywne. Trudno jest mi się na czymkolwiek skupić.

a problem zaczął się bardzo dawno - pierwszy orgazm miałam mając 3 , może 4 lata ... w czasie sprawdzianu (szkoła artystyczna). nie wiedziałam co to, a mama zabrała mnie do lekarza, który stwierdził, że jeden chłopiec zachowywał się podobnie. Ja wtedy nie kapowałam co się stało, więc mowa była tylko o tym, że dziecko się "pręży". Lekarz mówił, że to przez stres i że mi przejdzie.

Mam teraz 23 lata, za seksem nie przepadam, po prostu moje ciało reaguje dziwnie. W czyimś towarzystwie zaczynam się blokować. Więc to wcale nie takie fajne...
Offline
Posty
1
Dołączył(a)
17 gru 2011, 23:30

PSAS - czy ktoś na to cierpi?

przez amandia 14 lip 2015, 14:43
Odkopuje temat. Kilka dni temu zaobserwowalam u siebie dziwne objawy ze strony narzadow intymnych (wybaczcie ale nawet glupio mi o tym pisac). Poszukujac odpowiedzi co to moze byc dotaram do artykulu: http://czasopisma.viamedica.pl/sp/artic ... 3605/24648
Opisano tam ze objawy zwiekszonego napiecia seksualnego moga wystapic m.in. po odstawieniu lekow SSRI np. Paroksetyny, sertraliny, wenlafaksyny i fluoksetyny.
Poniewaz jakies dwa miesiace temu odstawilam paroksetyne zaczelam podejrzewac ze i mnie mogl dotknac psad. Szukam osob ktore cierpia na ten zespol, chcialam dowiedziec sie w jakich okolicznosciach sie pojawil i czy udalo sie go pozbyc (liteatura mowi ze moze to trwac od kilku h do kilku miesiecy). Zastanawiam sie tez czy to faktycznie psad czy.... kolejne natrectwo :/
Offline
Posty
320
Dołączył(a)
05 paź 2008, 10:01

Sortuj wg

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 13 gości

Przeskocz do