Przewlekła depresja - naturalne leczenie

Alternatywne sposoby leczenia. Akupresura, akupunktura, homeopatia, bioenergoterapia itp.

przez Lucid Dream 21 wrz 2016, 10:12
Od wielu lat cierpię na przewlekłą depresje (dystymie). Testowałem trochę leków i nie podoba mi się ich działanie, więc chce sobie poradzić bez leków, bo szkoda mi zdrowia. Dużo czytałem, o naturalnych sposobach leczenia i są niby zioła, które pomagają. Nie znam się na ziołach i nie mam pojęcia co kupić, bo wybór jest bardzo duży. Może są tu osoby, które leczą się w ten sposób i polecą mi coś? Ciekawi mnie też czy komuś taka forma leczenia pomaga.

Moje główne problemy to:
-problemy z koncentracją
-lęki
-senność i ciągłe zmęczenie
-zaburzenia snu
-brak łaknienia
-brak motywacji i poczucie bezsensu

przez absolulu 21 wrz 2016, 19:54
Dobrze udokumentowane i porównywalne z SSRI i TLPD jest działanie dziurawca. Ważne żeby był to standaryzowany ekstrakt (min 0,3% hipercyny).
Polecam zakupy w iHerb jeśli chodzi o zioła i suplementy. Najtańsza przesyłka do PL jest porównywalna z krajowymi przesyłkami i czeka się jakieś 7-10 dni roboczych (I przesyłka może iść dłużej).

Poza tym kwasy Omega 3 (ważne żeby był bogaty w kwasy EPA i DHA; dobrze komponuje się z Urydyna i/lub CDP choliną), Cynk, Magnez, Ashwagandha, Kurkumina (nie kurkuma)), Bacopa Monnieri, Rhodiola Rosea, SAMe, ALCAR, NAC, Inozytol. Nie zawracałbym sobie głowy pozostałymi zioło/suplami w kontekście depresji bez prawdopodobnych niedoborów.

Może jeszcze jakieś substancje nootropowe.
Odstąpię leki (WWa) - priv. Uprzedzam pytania - żadnych benzo.

przez Lucid Dream 22 wrz 2016, 09:12
absolulu napisał(a):Dobrze udokumentowane i porównywalne z SSRI i TLPD jest działanie dziurawca. Ważne żeby był to standaryzowany ekstrakt (min 0,3% hipercyny).
Polecam zakupy w iHerb jeśli chodzi o zioła i suplementy. Najtańsza przesyłka do PL jest porównywalna z krajowymi przesyłkami i czeka się jakieś 7-10 dni roboczych (I przesyłka może iść dłużej).