Dlaczego przerywamy psychoterapię?

Forum poświęcone depresji oraz CHAD. Jeżeli czujesz, że sam/a sobie nie radzisz, nie zwlekaj z napisaniem o tym. A jeżeli depresje masz za sobą - możesz podzielić się wskazówkami.

przez pEka 19 lis 2011, 15:17
Cześć,
studiuję psychologię i tematem mojej pracy ma być zjawisko przerywania terapii przez klientów/pacjentów. Chcemy poznać jakie są konkretne powody, by móc w przyszłości temu zapobiegać. Podzielcie się swoimi doświadczeniami.

przez Failo 19 lis 2011, 15:40
Wypowiem się jako nieletni były pacjent oddziału dziennego.

Chodziłem na terapie całe wakacje z powodu próby samobójczej, depresji i lęków. Niestety matka z góry była negatywnie nastawiona do leczenia. Po wakacjach miała argument, aby zmusić mnie do przerwania terapii, ponieważ zaczynała się szkoła. Gdyby nie matka to teraz być może nie głodził się znowu, nie miał samobójczych myśli i nie przegrywałbym z ed.

Więc umnie powodem przerwania była matka....

Teraz przez to, co mam w domu zamiast ku wyzdrowieniu zmierzam ku śmierci :why:

przez sorensen 19 lis 2011, 19:17
Przerywa się jeśli nie przynosi żadnych efektów pomimo długiego czasu. Zwłaszcza jeśli trzeba za nią płacić.

Doradca Nerwica.com

przez Doradca Nerwica.com
Polecam tych psychologów i psychoterapeutów z Twojej okolicy
Doradca Nerwica.com

przez pEka 19 lis 2011, 19:34
sorensen: mogę Cię prosić o rozwinięcie? co rozumiesz przez "efekty", i po jakim czasie się ich spodziewasz?

przez sorensen 19 lis 2011, 19:37
pEka napisał(a):sorensen: mogę Cię prosić o rozwinięcie? co rozumiesz przez "efekty", i po jakim czasie się ich spodziewasz?

Jeśli uczęszcza się na terapię regularnie przez rok czy dwa i jest się cały czas w sytuacji wyjściowej, ze wszystkimi problemami z którymi się na terapię przyszło - to właśnie jest brak efektów.

przez betty_boo 19 lis 2011, 22:16