CHAD- Choroba Afektywna Dwubiegunowa cz.II

Forum poświęcone depresji oraz CHAD. Jeżeli czujesz, że sam/a sobie nie radzisz, nie zwlekaj z napisaniem o tym. A jeżeli depresje masz za sobą - możesz podzielić się wskazówkami.

CHAD- Choroba Afektywna Dwubiegunowa cz.II

przez Zenonek 04 lip 2011, 11:28
rober6666, Powiem tak...Nie poddawaj sie...Niech Twoja motywacja chociaz poki co bedzie to jak Cie potraktowali na tej komisji...To sie nadaje do "Uwagi" i do podania do wszystkich instytycji, ktore podales.
Offline
Posty
3565
Dołączył(a)
09 kwi 2010, 17:23

CHAD- Choroba Afektywna Dwubiegunowa cz.II

przez Dust 04 lip 2011, 14:24
Od dzisiaj jestem oficjalnie sklasyfikowany jako pacjent z diagnoza F-31 :roll: .Leki zostaja te same ale mam polecenie zejscia z benzo do zera.Wszystkie inne zalecenia bede wykonywal,ale nie wiem czy w tej chwili jestem w stanie przejsc kolejny odwyk :? .
Dust
Offline

CHAD- Choroba Afektywna Dwubiegunowa cz.II

Avatar użytkownika
przez *Monika* 05 lip 2011, 02:39
Dust, Qrcze, trzymaj się jakoś przy schodzeniu z tego benzo!
Obrazek
Avatar użytkownika
Offline
Główny Moderator
Posty
18813
Dołączył(a)
16 paź 2009, 19:20
Lokalizacja
Ślązaczka z krwi i kości

Doradca Nerwica.com

przez Doradca Nerwica.com
Polecam tych psychologów i psychoterapeutów z Twojej okolicy
Doradca Nerwica.com

CHAD- Choroba Afektywna Dwubiegunowa cz.II

przez rober6666 05 lip 2011, 10:18
No tak, ale skoro inne leki poza benzo tak naprawdę maja działanie raczej iluzoryczne, to taki , nawet szpitalny odwyk od benzo nie ma sensu.
W pierwszym etapie będzie zapewne katastrofalne nasilenie objawów z powodu "głodu" benzo jak i również z powodu "niedziałania" w sposób zadowalający pozostałych leków.
Potem pozostanie "tylko" udręka wszystkich objawów choroby, nie poddającej się niczemu oprócz benzo.
Taki detox jest niezbędny dla osób zdrowych , uzależnionych z powodów rekreacyjnych.
W Moim przypadku benzo pozwala mi wykonywac , wprawdzie jak Zombie, ale zawsze to coś, codzienne obowiązki ( których i tak niewiele już zostało ).
Gdy wyzdrowieję-benzo odstawię
Teraz to mój sprzymierzeniec , a nie wróg,jak to niesłusznie się przedstawia, zwłaszcza , że nie ma dla nich alternatywy.
NON SERVIAM

Choroba Afektywna Dwubiegunowa - obecnie F.31.WAR
Offline
obserwowany
Posty
1441
Dołączył(a)
01 paź 2009, 15:47
Lokalizacja
Zabrze

CHAD- Choroba Afektywna Dwubiegunowa cz.II

przez Dust 05 lip 2011, 15:21
Nie chcialbym calkowicie odstawiac ale wrocic do zazywania doraznego.Odwyk w warunkach szpitalnych nie ma namniejszego sensu.Jezeli juz to wezme wolne w pracy i zdecyduje sie na odwyk w domu.
Calkiem nie zamierzam odstawiac gdyz to jedyne leki ktore pomagaja na derealizacje,ktora mam non stop.Fajnie by bylo zrobic odstawke i wrocic do brania w weekendy ale zobaczymy co bedzie.Prosilem swoja dr. o zmiane na cos o dluzszym czasie poltrwania ale sie nie zgodziła :( .Zwyklego alprazolamu musze brac 2mg dobowo w dawkach podzielonych na...8 x 0.25 mg.Czyli co 3 godziny 0.25 i tak wkolko.Mowilem jej ze to spore utrudnienie ale stwierdzila ze nie bedzie zmieniac tylko mam zchodzic o 0.25 co tydzien i bedzie ok.

Pewne objawy chorobowe pozostaja pomimo wyrownania sie nastroju (derealizacja,nerwowosc,depersonalizacja) i w moim przypadku sa to objawy towarzyszace chad.Konkretnych lekow na to nie ma a ze dwubiegunowka nie jest w pelni uleczalna te objawy moga juz pozostac "na stałe" (chociaz nikt tego nie jest w stanie przewidziec) :( .
Dopoki bede w stanie to zniesc i cos powaznego sie nie spieprzy to mam zamiar jeszcze poegzystowac sobie troche.Dopiero jak cos powaznie sie spier....,to ładnie sie pozegnam i wyjde wyjsciem awaryjnym :smile: .

Na razie mam mase innych rzeczy na glowie,wiec nic na sile.

Dzieki za dobre slowa.

Pozdro
Dust
Offline

CHAD- Choroba Afektywna Dwubiegunowa cz.II

przez rober6666 05 lip 2011, 18:41
Dust napisał(a):Dopoki bede w stanie to zniesc i cos powaznego sie nie spieprzy to mam zamiar jeszcze poegzystowac sobie troche.Dopiero jak cos powaznie sie spier....,to ładnie sie pozegnam i wyjde wyjsciem awaryjnym



....a ja właśnie cały czas rozkminiam ,czy u mnie to juz jest ten moment, kiedy wszystko sie poważnie spierdo.liło..........
NON SERVIAM

Choroba Afektywna Dwubiegunowa - obecnie F.31.WAR
Offline
obserwowany
Posty
1441
Dołączył(a)
01 paź 2009, 15:47
Lokalizacja
Zabrze

CHAD- Choroba Afektywna Dwubiegunowa cz.II

przez Dust 05 lip 2011, 19:20
Ka_Po napisał(a):A ja już nie wiem co jest, jak jest i jak będzie, zmiany jak w kalejdoskopie, na dzien dzisiejszy duuuuży dół, nie wiem co będzie jutro, łykam clony i staram się to wszystko mieć w dupie i przespać :bezradny:
Jestem sama i to najbardziej mnie boli, że moja najbliższa rodzina ma mnie w dupie :evil:



A co lekarze na te szybkie zmiany?Jak dokladnie jestes zdiagnozowana? (typ I,II czy rapid?)
Dziwne sa te szybkie zmiany nastroju i chyba wczesniej tego nie mialas?

Ja jeszcze poruszylem temat zwiekszania antydepr i mozliwosci wystapienia stanow ostrego pobudzenia w "zwyklej depresji" na skutek dzialania tych lekow.Wg mojej Pani dr. to wykluczone i wszystkie objawy ewidentnie wskazuja na CHAD :roll: .

Robert sam nie wiem gdzie jest granica wytrzymalosci.Mysle ze to indywidualna sprawa i poznajemy ja przez wystapienie zdarzenia lub szeregu zdarzen ktore powoduja ze wreszcie uznajemy ze jestesmy w punkcie bez wyjscia.

U mnie jak wspomnialem sporo na glowie.Ojcu chca zabrac rente,ja musze starac sie o grupe i juz zbieram papiery od poszczegolnych lekarzy (polowa prywatnie wiec skrobnie mnie troche) oraz calkiem mozliwe ze strace prace koncem lata (firma na skraju upadlosci).
Chyba to nie jest dobry czas na odwyk i przeloze sprawe az wszystko troche sie wyjasni.Wiem,ze to nie problem w porownaniu do niektorych Waszych,ale kazda zmiana na gorsze w moim stanie moze zadzialac jak zapalnik :? .
Dust
Offline

CHAD- Choroba Afektywna Dwubiegunowa cz.II

przez sens 05 lip 2011, 19:23
Dust życzę powodzenia - co to jest benzo? ja chyba tego nie biorę...
Rober nie poddawaj się

A ja jestem po prezentacji - bardzo się denerwoałam, fajnie, że jest po. Tylko mnie okradli: kasa, telefony, dokumenty...
Mam mniejszą amplitudę nastrojów, ale jakoś super ok nie jest.

Ka Po - mam nadzieję, że niedlugo będzie lepiej. Ty zmieniałaś leki?
nie wiem czego chcę
ale i tak tego nie mogę
Offline
Posty
905
Dołączył(a)
16 cze 2011, 10:55
Lokalizacja
kr

CHAD- Choroba Afektywna Dwubiegunowa cz.II

przez Dust 05 lip 2011, 21:24
sens jak to Cie okradli ? :shock:
Nieciekawa sprawa :? .

Benzo to leki z grupy benzodiazepin.Popularne i bardzo skuteczne uspokajacze ale niestety wywolujace silne uzaleznienie fizyczne.
Dust
Offline

CHAD- Choroba Afektywna Dwubiegunowa cz.II

przez rober6666 05 lip 2011, 22:20
....a ja jestem ciągle zmęczony....tak strasznie zmęczony od rana do wieczora.
Jakbym nie spał od kilku dni.
Każdego ranka zastanawiam się jak dotrwam do wieczora w jednym kawałku, a każdego wieczora jestem zadziwiony , że kolejny raz sie udało...
Zaraz moja historia od zeszłego roku zatoczy koło.Albo raczej spiralę w dół.
W sierpniu zeszłego roku dogorywałem na wakacjach....i za chwile znów tam będę dogorywał.Być może ostatni raz w ogóle. Nie wiem czy się cieszyć czy płakać
A okres pomiędzy tymi pobytami to bliźniaczo podobne do siebie ,zmarnowane, szare, zmęczone, pozbawione zdolności poznawczych i zapamiętywania oraz beznadziejne dni, które scaliły się w jedną dobę ( z półrocznym urozmaiceniem :evil: , które też jako jeden dzień się jawi )
No i szpital-to już trzeci zbiór jednakowych, tępych dni. Ale tam wbrew pozorom było pozytywnie.
Szkoda, że nie można tam się zaszyć na zawsze
Jedno jest pewne-jestem w jeszcze głębszej du.pie niż przed rokiem.
NON SERVIAM

Choroba Afektywna Dwubiegunowa - obecnie F.31.WAR
Offline
obserwowany
Posty
1441
Dołączył(a)
01 paź 2009, 15:47
Lokalizacja
Zabrze

CHAD- Choroba Afektywna Dwubiegunowa cz.II

przez ortel 06 lip 2011, 08:42
witam wszystkich. przepraszam za brak polskich znakow, ale pisze z telefonu. Chad mam zdiagnozowane od okolo 7 miesiecy. Z wlasnych obserwacji wiem ze prawdopodobnie choruje od dziecka i choroba ma podloze genetyczne w moim przypadku. Zwracam sie do was drodzy forumowicze jak zyc z ta choroba? Kiedys bylem aktywnym mlody, czlowiekiem a teraz wegetuje, uczylem sie, pracowalem.... W tej chwili jestem w jakims takim dziwnym stanie ni to manii ni depresji. Jest mi zle ze soba nie potrafie znalesc sobie miejsca i zajecia caly czas jestem spiety i denerwuje sie mimo to ze nie mam czym. Nie potrafie pracowac co w moim otoczeniu odbierane jest za przejaw lenistwa. Nikt mnie nie potrafii zrozumiec.
Offline
Posty
17
Dołączył(a)
06 lip 2011, 08:21

CHAD- Choroba Afektywna Dwubiegunowa cz.II

przez Dust 06 lip 2011, 15:24
W sumie masz racje,ale rapid jest podobno najgorszy.Ja dzisiaj ledwo zyje.Ciągłe opady deszczu mnie do szału doprowadzaja (pada juz prawie 2tyg) i codziennie chodze przemoczony.Delikatnie mowiac jestem lekko rozdrażniony obecna sytuacją.

Wracajac do benzo - odstawilbym (juz raz odstawialem) ale musialbym zrezygnowac wtedy calkowicie z pracy.Dostalbym jakis neuroleptyk (np rispolept w duzej dawce) i siedzialbym non stop w domu przesypiajac wiekszosc czasu.Jezeli moja Pani dr. bedzie za mnie pracowac lub da mi te 1500 zl miesiecznie ktore zarabiam,to sie zgodze.
Jezeli nie (a jestem pewny ze nie :D) to przykro mi ale bede musial zmienic lekarza albo ona bedzie musiala odpuscic z tym schodzeniem do zera - jedno z dwoch.

Juz bylem w polowie warzywkiem w zeszlym roku - usypialem na siedzaco w pracy a wstajac rano mialem proiblemy z zawiazaniem sobie sznurowek w butach.Nie da sie nic robic na duzych dawkach leptykow.

Sorry ze sie tak zale ale powoli zaczynam wymiękać.


ortel witaj!Z CZADEM jest ciezko i to czasami bardzo.Jak trafisz z lekami i jakos Cie ustabilizuja to masz szanse na czesciowa badz nawet calkowita mozliwosc powrotu do normalnego funkcjonowania.To sprawa indywidualna i trudno cokolwiek powiedziec.Na pewno trzeba czasu na eksperymenty z lekami czyli duzo cierpliwosci.
Dust
Offline

CHAD- Choroba Afektywna Dwubiegunowa cz.II

przez ortel 06 lip 2011, 16:59
ja rano biore
2x adepin
2x fluanaxol
1/2x absenor
Poludnie:
1x fluanaxol
Wieczoe:
1/2 absenor

Teraz czuje sie bardzo dziwnie sam nie wiem co mi dolega. Najgorsze jest to ze nie moge pracowac i sam nie wiem dlaczego po prostu wstaje rano i nie jestem w stanie isc do praccy bo wszystkie mysli mnie od tego odciagaja.
Offline
Posty
17
Dołączył(a)
06 lip 2011, 08:21

CHAD- Choroba Afektywna Dwubiegunowa cz.II

Avatar użytkownika
przez *Monika* 06 lip 2011, 17:44
ortel, Same leki stosujesz w leczeniu CHAD czy inne metody także np. psychoterapię?
Obrazek
Avatar użytkownika
Offline
Główny Moderator
Posty
18813
Dołączył(a)
16 paź 2009, 19:20
Lokalizacja
Ślązaczka z krwi i kości

Sortuj wg

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 14 gości

Przeskocz do