asertywność, odwaga, brak lęku

Czysty optymizm, czytając to forum nie poznasz kolejnych objawów nerwicy czy depresji, wręcz przeciwnie. Przeczytasz jak ludzie walczą z zaburzeniami!

asertywność, odwaga, brak lęku

przez trek 10 lut 2012, 22:10
Witam, chciałbym dowiedzieć się jakie znacie sposoby na to by nauczyć się otwarcie wyrażać swoje zdanie, być asertywnym, nabrać odwagi i pozbyć się lęku? Mam z tymi sprawami duże problemy odkąd właściwie pamiętam. Są na to jakieś metody,
nie licząc psychoterapii i leków?
Może znacie jakąś ciekawą literaturę na te tematy?
trek
Offline

asertywność, odwaga, brak lęku

przez deepcry 14 lut 2012, 11:25
Przede wszystkim musisz wiedzieć, że na dłuższą metę asertywność działa na twoją korzyść. Widzę, że jesteś typem pragmatyka, tak więc potrzebujesz dowodów i praktyki z asertywnością.

Na początku udziel więcej informacji, jak się zachowujesz w sytuacjach wymagających asertywnośći? Np. przytakujesz dla świętego spokoju? nic nie mówisz?

------
Książek jest pełno, nie pamiętam autora ale tytuł to "asertywność na co dzień", bardzo dobra książka.
Offline
Posty
19
Dołączył(a)
20 sty 2009, 19:20

asertywność, odwaga, brak lęku

przez trek 14 lut 2012, 17:16
To sie objawia tym, ze zacisne zeby i nie powiem co mysle, np. ktos zadzwonil z jakas bzdura w nocy, a ja nie powiedzialem zeby tak pozno nie dzwonil, mimo, ze mi sie to nie podobalo, albo ktos mi wszedl w kolejke a ja tez bylem cicho, zamiast zareagowac jakos. W myslach sobie ukladam rozne scenariusze co powinienem powiedziec itp. a w takich sytuacjach sie zachowuje jak sie zachowuje i potem czuje tylko brak szacunku do samego siebie, ze nie mam odwagi cywilnej w sobie i nie wiem z czego to wynika, moze z przyzwyczajenia, moze wewnetrznie postrzegam sie jako kogos gorszego albo po prostu sie boje.
Ok, ta ksiazke, ktora poleciles sprawdze, moze cos pomoze. Jest jakas nadzieja. ;)
Edit: Popatrzylem sobie na spis tresci, wydaje sie bardzo fajna ta ksiazka, chetnie poczytam. Dzieki.
trek
Offline

Doradca Nerwica.com

przez Doradca Nerwica.com
Polecam tych psychologów i psychoterapeutów z Twojej okolicy
Doradca Nerwica.com

asertywność, odwaga, brak lęku

przez deepcry 16 lut 2012, 12:00
Chyba rozumiem :) Nie chcesz wchodzić w konfrontacje z innymi ludźmi. Ja też tak mam. :) Wolę przytaknąć i sobie pomyśleć, "no dobra niech sobie stoi przede mną widocznie się bardzo spieszy". Wiesz w kolejce do kasy, negatywny aspekt braku asertywności będzie minimalny, po prostu postoisz chwilę dłużej. Ale są sytuacje, gdzie asertywność jest bardzo pożądana.

Przeczytaj książkę, porób ćwiczenia na asertywność to jej nabierzesz :)
Offline
Posty
19
Dołączył(a)
20 sty 2009, 19:20

asertywność, odwaga, brak lęku

przez karol90 19 lut 2012, 21:38
witam mam podobne objawy jedne z nielicznych zresztą chętnie bym zamyslił sie ze swoimi scenariuszami niz dał lkomus w morde jak trzeba ale jest to wywołane jakims lekiem czy co zeby miec spokoj pozniej mysli ze moglem zrobic inaczej a niezrobilem
Offline
Posty
4
Dołączył(a)
19 lut 2012, 15:48

Sortuj wg

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 11 gości

Przeskocz do