brwi...

Forum o nerwicy natręctw: doświadczenia, historie, pytania.

brwi...

przez jasmine1 26 sie 2010, 00:01
Prosze o pomoc bo juz nie wytrzymuje...Chodze do psychoterapeuty,biore leki i nic mi to nie pomaga..Mam taka obsesje ze musze ciagle dotykac swoich brwi,sprawdzac czy sa rowne i czy nie ma zadnych tzw "dziur" :P Jest to meczace do tego stopnia ze nie moge spac na boku bo boje sie ze mi sie te brwi przez poduszke znieksztalca i beda nie rowne...Prosze nie smiejcie sie z tego ale to jest powazne,mam 18 lat a zaczelo sie to w gimnazjum. Co mam robic ? Naprawde walcze z tym,staram sie nie myslec o tych glupich brwiach ale w myslach ciagle cos mowi mi zeby je sprawdzic i zobaczyc czy sa okej...Godzinami siedze w lazience i je poprawiam..Wiem ze czlowiek jest asymetryczny i brwi nie moga byc rowne ale ja sie na prawde mecze....Jakies rady ? Wiem ze to glupie,nie wiem czemu akurat przypadlo na brwi ale bardzo mnie to meczy...
Offline
Posty
3
Dołączył(a)
25 sie 2010, 23:56

Re: brwi...

przez ダニエル 26 sie 2010, 00:43
A na jaką terapię chodzisz? Behawioralno-poznawczą? Jeżeli nie to szczerze ci ją polecam. Generalnie rozwiązaniem które podała mi psycholog jest zajęcie się w tej chwili czymś innym - taka nagła zmiana. Oczywiście może pojawić się lęk ale im dłużej będzie trwał i im dłużej będziesz go ignorować tym szybciej i łatwiej będzie go pokonać. Po prostu po pewnym czasie zniknie (wiem, że na początku wydaje się to niemożliwe). Potem trzeba to podtrzymywać i w ten sposób przerywać błędne koło objawów nerwicowych.
Offline
Posty
49
Dołączył(a)
23 sie 2010, 03:11

Re: brwi...

przez jasmine1 26 sie 2010, 00:52
Dziękuję Ci za radę :) Tak,chodzę właśnie na taką terapię,ale jak na razie nie widzę zmian na lepsze..Biorę Fevarin tak w ogóle,ale chcialabym przestac go brac bo zdaje mi sie ze po tych lekach gorzej sie czuje,dopada mnie depresja,jestem zdenerwowana itp. Co do brwi,to staram sie ciagle zajmowac czyms innym ale te mysli do mnie powracaja zeby po prostu pojsc do lazienki i na nie spojrzec..Problem zaczal sie od ok. 1-2 gimnazjum,nie wiem na prawde co na to wplynelo,czy przyczyna moze byc np. rozwod rodzicow ktory dosc przezylam,albo nie akceptacja ze strony rowiesnikow z klasy ? (tutaj dodam ze w szkole nigdy nie czulam sie lubiana,a poza szkola jest kompletnie odwrotnie,mam duzo znajomych itd.)
Offline
Posty
3
Dołączył(a)
25 sie 2010, 23:56

Doradca Nerwica.com

przez Doradca Nerwica.com
Polecam tych psychologów i psychoterapeutów z Twojej okolicy
Doradca Nerwica.com

Re: brwi...

przez ダニエル 26 sie 2010, 01:01
Hmm...naprawdę nic nie daje? Cóż, dla mnie był to sposób idealny. Ale przypuszczam że m.in. dzięki lekom (biorę Citabax). Brałem też Asentrę i Fevarin (doszedłem do maksymalnej dawki). Trzeba po prostu popróbować z różnymi lekami. Chodziłem do 2 psychiatrów - najpierw do dziecięcej, która właśnie przepisywała te drogie leki (Asentra, Fevarin), potem do dorosłych i dostałem Citabax, równocześnie z nim poszedłem na terapię i działa znakomicie.

Mam też inny pomysł - na pewno masz kilka/kilkanaście innych, prostszych natręctw - może zacznij od nich wspomnianą przeze mnie metodą? Mam wrażenie, że stopniowe pokonywanie natręctw i rytuałów wygasza także te natrętne myśli/obsesje.

Pozdrawiam ;).

EDIT: Żeby już nie pisać nowego postu, dopiszę tutaj. W moim przypadku nie było to konieczne, ale natręctwa na terapii CBT można likwidować desensytyzacją, przypuszczam że jest to łatwiejsze bo pomaga ci w tym psychoterapeuta.
Ostatnio edytowano 26 sie 2010, 01:10 przez ダニエル, łącznie edytowano 2 razy
Offline
Posty
49
Dołączył(a)
23 sie 2010, 03:11

Re: brwi...

przez jasmine1 26 sie 2010, 01:04
Tak , jest parę takich małych natręctw,ale żadna nie rowna się z tym co mam z brwiami. Masz rację,postaram się pokonać najpierw te "małe"natręctwa a nuż będę powoli zapominać o głównym problemie :)

Dziękuję Ci raz jeszcze :)
Offline
Posty
3
Dołączył(a)
25 sie 2010, 23:56

Re: brwi...

przez To takie czary... 26 sie 2010, 02:13
Witaj na forum jasmine1,
widzisz leki tego typu potrzebują kilku tygodni żeby zaczęły działać. Z tego rodzaju lekami jest też tak że musisz trafić na odpowiedni dla ciebie ,niestety trzeba się tu zdać na szczęście gdyż każdy organizm jest inny i to co pomaga jednym -poprostu nienadaje się dla innych...
Jeżeli nie masz jakiś uciążliwych skutków ubocznych to lekarz może stopniowo zwiększać dawkę danego leku i jeśli zacznie ci pewna dawka pomagać to przy niej pozostaniesz.
Z ulotki Fevarinu z netu wyczytałem że "w razie braku poprawy w ciągu 10 tygodni lekarz powinien rozważyć zasadność dalszego stosowania fluwoksaminy" .Jeśli chodzi o odstawianie leków to tylko pod opieką i wg wskazań lekarza -niewolno po prostu przestać z dnia na dzień,bo twój organizm zaprotestuje ciężko ! (tzw objawy odstawienne).
Więc udaj się do psychiatry który to ci przepisał i ustalcie co dalej robić,być może przepisze cos innego co będzie pomagało (pamiętaj leki tego typu potrzebują kilku tygodni żeby zaczęły działać).
Tutaj możesz poczytać coś o tym leku:
fevarin-t1776.html
http://www.psychiatria.info.pl/forum/vi ... php?t=2426

Pamiętaj że Z LEKAMI NIEMA ŻARTÓW ! a ludzie z forum nie są lekarzami więc należy podchodzić z dystansem do wszystkiego co wyczytasz na forum! Skonsultuj się poprostu ze swoim lekarzem psychiatrą .

Co do twoich problemów, to wydaje mi się że tylko psychoterapia (+łagodzące działanie leków) pomoże ci.

Napisz ile już miałaś wizyt tej psychoterapii ,jak często w miesiącu te wizyty ,przez ile czasu to już trwa?
To takie czary...
Offline

Re: brwi...

przez Typowy świrus 05 wrz 2010, 16:20
warto pamiętać o jednym .......jak już się stanie w aptece przy okienku to należy poprosić o najtańszy odpowiednik wypisanego leku. Np. Asentra kosztuje kosmiczne pieniądze tj. 30.05zł zaś Sertraline Arrow 3.79zł. Nie wolno się nabrać na bardzo idiotyczny chwyt ..."to droższe bo lepsze!" W farmakologii nie ma czegoś takiego jak "to samo ale nie to samo bo lepsze" Zawsze należy prosić najtańszy ZAMIENNIK Polecam http://bil.aptek.pl/servlet/pacjent/upraw można sobie poszukać aktualne ceny leków, porównać je ze sobą i tp.
Typowy świrus
Offline

Sortuj wg

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Przeskocz do