Nerwica Natręctw - Moja historia, objawy, co zrobić...

Forum o nerwicy natręctw: doświadczenia, historie, pytania.

Avatar użytkownika
przez jaaa 21 mar 2008, 23:55
ja wiem jedno ze mozna z tego wyjsc bo raz wyszlam nie wiedzac ze to choroba
teraz wiem i sa plusy tego ze wiem z eto choroba ,bo inaczej bym myslalam ze jestem opetan aprzez diabla ;)
Avatar użytkownika
Offline
Posty
1623
Dołączył(a)
22 sie 2007, 20:40

przez mateuszzzz90 22 mar 2008, 09:14
Mi teraz moja wyobrażnia sprawia tak jakby kłopot np.kiedyś normalnie sobie wyobrażałem myślałem o wszystkim a teraz te wszystkie wyobrażenia obmyślam nie raz pojawiają mi sie wyobrażenia że mnie opętało sceny z filmów związanych z tym nwet przy normalnej rozmowie z kimś widze tak jakby swoje mysli to normalne w NN??? też czasem przyjdzie mi jakaś piosenka do głowy icały czas ją sobie śpiewam pewnie jakiś miesiąc temu bym sobie z tegonic nie robił a teraz ehhh najgorsze są te wyobrażenia nie dość ze te myśli mnie wykanczają to jeszcze widze je w głowie:/ma ktoś tak??
Offline
Posty
106
Dołączył(a)
12 lut 2008, 23:14

przez Mafju88 22 mar 2008, 11:16
Dla wprowadzenia porządku do zróżnicowanych zjawisk stanowiących objawy tego zaburzenia, podejmuje się próby ich kategoryzacji :

1. Wątpliwość natrętna to uporczywa niepewność co do kompletnego wykonania jakiejś czynności. Przykra, uporczywa myśl, że coś ważnego nie zostało ukończone, prowadzi do uporczywego sprawdzania.

2. Myślenie obsesyjne to ciągi myślowe, często koncentrujące się na jakiejś niepewności lub temacie metafizycznym. Proces myślowy nie prowadzi do zadowalającej konkluzji czy rozwiązania problemu, a sam problem może stanowić wątpliwe zagadnienie metafizyczne.

3. Impuls natrętny jest nagłym poczuciem przymusu podjęcia nieodpowiedniego lub wstydliwego działania. W rzeczywistości pacjent nigdy tego nie wykonuje (na przykład nie wsadza noża w gardło swego dziecka albo nie wykrzykuje wyrazów obscenicznych, nie rozbiera się w miejscu publicznym, nie rzuca się pod pociąg).

4. Natrętna obawa na przykład natrętny strach przed psami może koncentrować się na możliwości, że włos psa przyczepi się do ubrania, co może spowodować chorobę. Natrętny lęk przed dotykaniem wiąże się z myślą, że można zarazić się samemu lub przenieść zakażenie na inną osobę.

5. Wyobrażenie natrętne to pojawianie się w wyobraźni obrazu budzącego obrzydzenie lub przerażenie.

6. Kompulsja poddająca się jest działaniem wykonanym z powodu obsesyjnych wątpliwości lub strachu. Na przykład osoba może mieć uporczywe uczucie czy myśl, że na jej rękach pozostają bakterie (np. po skorzystaniu z publicznej toalety, dotknięciu klamki, pieniędzy itp.). To prowadzi do przymusu częstego mycia rąk.

7. Kompulsja kontrolująca jest próbą kontrolowania czy odwracania jakiegoś nieszczęścia. Na przykład natrętny impuls dokonania jakiegoś ohydnego czynu, np. napastowania seksualnego dziecka, jest kontrolowany rytuałem liczenia. Kompulsje polegają często na układaniu w określonym porządku przedmiotów (na przykład poduszek na kanapie), na liczeniu różnych rzeczy lub potrzebie zapamiętywania wydarzeń czy przedmiotów. Mechanizm sprawowania kontroli, magicznego zapobiegania nieszczęściu, zawarty w takim zachowaniu, jest najczęściej głęboko ukryty i nieuświadomiony przez przeżywającego.


Punkt 5 co do obrazow
I'll be where the eagles flying higher and higher
Offline
Posty
647
Dołączył(a)
20 gru 2007, 11:51

Doradca Nerwica.com

przez Doradca Nerwica.com
Polecam tych psychologów i psychoterapeutów z Twojej okolicy
Doradca Nerwica.com

mysli

przez abc221 22 mar 2008, 11:25
mysle ze potrafila bym ci pomuc, ale dlaczego wlasnie tak jest ze nie potrafie pomuc sobie a innych rozumiem. musisz go zrozumiec on bardzo zle sie z tym czuje nie umie se z tym poradzic ale dobrze ze jestes ty i wiesz co on przezywa moze dzieki twojej obecnosci kiedy ty juz o tym wiesz i go wspierasz przestanie o tym myslec, ale jednak dobrze by bylo porozmawiac ze specjalista, wiem ze to trudne bo sama nie moge sie na to zdobyc ale moze wy jestescie silniejszi - bo warto, nie mozna tak zyc...
przez to tracimy nasze cenne chwile... ale nie umiemy sobie z tym radzic. :(
Nie chce tak życ... za długo to trwa
Offline
Posty
4
Dołączył(a)
14 lut 2008, 11:08
Lokalizacja
Brl

przez mateuszzzz90 22 mar 2008, 11:28
O czyli to normalne chyba ale zauważyłem jak szybko moja nerwica przeistoczyła sie z lękowej w natrętną chociaż w czwartek miałem ostry napad lęku ale to chyba wywołny braniem leku dzieki za wklejenie bo myślałmże moja wyobrażnia to juz jakieś omamy czy czort wie co
Offline
Posty
106
Dołączył(a)
12 lut 2008, 23:14

przez Mafju88 22 mar 2008, 11:54
ja od kiedy pamietam takie filmy krotkie miaem... doslownie krotsze od sekundy a tyle tresci w sobie zawieraly ze szok ;/ normalnie nie wiem ale ta choroba mnie skonczyla. Tez sie martwisz ze komus cos zrobisz?:>
I'll be where the eagles flying higher and higher
Offline
Posty
647
Dołączył(a)
20 gru 2007, 11:51

przez mateuszzzz90 22 mar 2008, 15:26
Nom ja mam wogle teraz bardzo nsiloneto wszystko mam 150 mysi na raz i kazda mi przeszkadza teraz przeszkadza mi moja wyobraznia bo nawet pzy rozmowie z kims czy ogladaniu Tv mam takie filmy w głowie:/w sumi to normalne ale niewiem czemu mi toprzeszkadza
Offline
Posty
106
Dołączył(a)
12 lut 2008, 23:14

przez dorota574 24 mar 2008, 05:06
mozna z tych dolegliwosci wyjsc i to bardzo szybko ,jesli problem jest skomplikowany to nie znaczy ze potrzebuje tak samo skomplikowanych rozwiazan.
Offline
Posty
18
Dołączył(a)
24 mar 2008, 03:11
Lokalizacja
italia

przez mariusz123567 25 mar 2008, 01:17
Dokladnie z jaaa sie zgadzam, tylko czasami zastanawiam sie czy to czasami nie opetanie min. dzisiaj . (jak to pisze czuje dziwny ucisk w glowie hehe =)
Jak mialem problemy z wiara w Boga , z zyciem po smierci, nie wiedzac ze to przez chorobe dalem rade, to i inni poradza sobie
...

Ostatnio nabralem strasznie duzy dystans do tej nerwicy lekowej=) moze to jest kluczem do sukcesu ?
Offline
Posty
144
Dołączył(a)
09 mar 2008, 17:00

Jakaś podpowiedź ?

przez markol 25 mar 2008, 15:06
Jeżeli łatwo pozyć się nn to proszę o podpowiedź jak. Będę wdzięczny .
MARKOL
Offline
Posty
2
Dołączył(a)
11 mar 2008, 12:33

PROSZE O JAKIEŚ RADY

przez Zmęczona 25 mar 2008, 22:55
Czesc ! Nie wiem co zrobic a mianowicie za miesiąc mam mature ... mam tą wersje nerwicy natrectw ze mam i natrectwa ruchowe i myslowe.. dosc silne to jest u mnie .. nie chodze do psychologa (niestety chyba) oprocz tego ciągle musze chodzic do toalety.. co jakies 40 min ... to juz min i nie wiem co zrobic na egzamienie przeciez mnie nie wypuszczą .. a on trwa 3 h chyba(rozszerzenie) nie moge sie skupic na nauce ... nie wiem w ogole jak to przetrwac moze jakies rady ?
Offline
Posty
46
Dołączył(a)
04 lip 2006, 20:02

przez Zmęczona 25 mar 2008, 23:10
hej Mateuszzzzz90 ja niedawno skończylam 18lat ,jestesmy w podobnym wieku ,myśle ,że wiem co przeżywasz ,niedlugo mam mature.. daje jakos rade w szkole ,trudne to choć do wykonania ;] b czeste są te moje objawy nn ale wiesz codziennie sobie powtarzam ,że przecież dam rade ,wstaje rano - uśmiecham sie i mowie : DAM RADE ! To bedzie piękny dzień ,kto wie może jeden z piękniejszych :- ) WARTO! Przecież jakas tam NN .... co sie do mnie przyplątała nie bedzie mi psuć całego dnia ,zawsze cos pozytywnego sie znajdzie :) Najważniejsze to sie nie poddawać ! i myśle ze właśnie to forum po to jest zebysmy sobie wzajemnie pomagali :)
Offline
Posty
46
Dołączył(a)
04 lip 2006, 20:02

Avatar użytkownika
przez jaaa 26 mar 2008, 00:01
ja dzis jakis mam zly dzien wrocila mi mysl ze nigdy nie pozbede sie jednej mysli i zalu do kol. moja niska samoocena chyba jest silniejsza i boje sie ze jak odstawie leki to to gowno wroci:(
Avatar użytkownika
Offline
Posty
1623
Dołączył(a)
22 sie 2007, 20:40

Avatar użytkownika
przez jaaa 26 mar 2008, 00:24
ja znam tylko jedna psychiatra i leki ;)
Avatar użytkownika
Offline
Posty
1623
Dołączył(a)
22 sie 2007, 20:40

Sortuj wg

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 7 gości

Przeskocz do