Leki a Antykoncepcja

Masz pytanie związane z lekami ? Chcesz podzielić się 'wrażeniami' z innymi ? Farmakologia czy psychoterapia... ?

Re: Antydepresanty, a pigułki antykoncepcyjne

przez Apii 04 sty 2011, 20:01
paradoksy, nie chce mi się dyskutować za bardzo na ten temat, ale próbowałam zapisać się do innego lekarza w tej przychodni i babka w rejestracji powiedziała, ze u tego zaczęłam się leczyć i mam do niego chodzić (wiem, ze mam prawo do zmiany, ale nie chce się kłócić). W innej przychodni na nfz kolejki na kilka miesięcy... O.o, fajnie.
Jak masz dobrego gina na nfz, do którego nie trzeba czekać kilka miesięcy to zazdroszczę :papa: .
Apii
Offline

Re: Antydepresanty, a pigułki antykoncepcyjne

Avatar użytkownika
przez agusiaww 05 sty 2011, 09:22
Apii, wie i ginekolog, bo sie tez pytalam ginekologa, ktory tez powiedzial, ze to nie ma wplywu na antykoncepcje.
Warto żyć, warto marzyć, bo to co osiągalne możliwe jest do zdobycia.
Avatar użytkownika
Offline
Posty
6254
Dołączył(a)
05 mar 2009, 09:22

Leki a Antykoncepcja

przez luciana 13 mar 2011, 23:38
Co mam zrobić??
BRAK OKRESU OD 3 TYGODNI test ciążowy ujemny. Nic w ciele się nie zapowiada na okres. Nie biorę leków antykoncepcyjnych i nie wiem co zrobić?? Piersi mi nie puchną, śluz bez zmian, wysztko ok by się wydawało, biore coaxil 3x na dobę. ginekolog mnie pewnie wyśle do psychiatry a ta do ginekologa łapiąc się za głowę. Co zrobić?? miał ktoś tak?
Offline
Posty
123
Dołączył(a)
19 paź 2009, 10:22

Doradca Nerwica.com

przez Doradca Nerwica.com
Polecam tych psychologów i psychoterapeutów z Twojej okolicy
Doradca Nerwica.com

Leki a Antykoncepcja

Avatar użytkownika
przez linka 13 mar 2011, 23:41
luciana, sokoro test ujemny to iść do ginekologa, nie wyśle i do żadnego psychiatry tylko pewnie wypisze luteinę na wywołanie okresu.
Zawsze trzeba działać. Źle czy dobrze, okaże się później. Żałuje się wyłącznie bezczynności, niezdecydowania, wahania. Czynów i decyzji, choć niekiedy przynoszą smutek i żal, nie żałuje się...
Avatar użytkownika
Offline
Przyjaciel forum
Posty
11446
Dołączył(a)
10 gru 2007, 14:11
Lokalizacja
Rivia

Leki a Antykoncepcja

przez luciana 13 mar 2011, 23:46
ok dzięki też tak myślałam. To jest pewnie coś w rodzaju dawnego "postinoru".
Offline
Posty
123
Dołączył(a)
19 paź 2009, 10:22

Leki a Antykoncepcja

Avatar użytkownika
przez linka 13 mar 2011, 23:53
:roll: dziewczyno o czym ty piszesz....postinor to tabletka brana do 72h po ryzykownym stosunku dzięki której nie dochodziło do zapłodnienia a luteina to steroidowy żeński hormon płciowy wytwarzany przez jajniki, nie mający nic wspólnego zapłodnieniem....... on tylko wywołuje okres, nie można go brać w razie ciąży to nie środek wczesnoporonny.....

A miałaś jakieś ryzykowne stosunki?
Zawsze trzeba działać. Źle czy dobrze, okaże się później. Żałuje się wyłącznie bezczynności, niezdecydowania, wahania. Czynów i decyzji, choć niekiedy przynoszą smutek i żal, nie żałuje się...
Avatar użytkownika
Offline
Przyjaciel forum
Posty
11446
Dołączył(a)
10 gru 2007, 14:11
Lokalizacja
Rivia

Leki a Antykoncepcja

przez imponderabilia 06 lut 2012, 19:46
Witam.

Odświeżę nieco temat... od 2-3 lat biorę Zoloft + Sulpiryd z powodu nerwicy. Kiedyś brałam Diane (anty) na trądzik, lecz ona potęgowała objawy choroby, więc za radą lekarzy ją odstawiłam. Teraz zależy mi na tabletkach/plastrach hormonalnych mających działanie stricte antykoncepcyjne. Dodam, że powoli odstawiam Zoloft, ale nie wiadomo, jak jeszcze długo pobiorę Sulpiryd. Oczywiście pierwsze co, poszukałam rady u specjalisty ginekologa. Wspomniałam też o zwiększonym z powodu Sulpirydu poziomie prolaktyny. Lekarka niestety przyznała, że wszystkie tabletki/ mini-tabletki/plastry antykoncepcyjne wpływają na stan psychiczny u osób "wrażliwszych", ponieważ zawierają jakiś tam składnik (nie pamiętam nazwy, ale na literę "g"), który tak a nie inaczej oddziałuje. Stąd w moim przypadku bezsensem byłoby brać hormony, które źle na mnie wpłyną, potem leczyć to psychotropami i tak w kółko. I niestety, ale ona mi nie poleca tabletek hormonalnych. Oczywiście, jakbym się uparła i poszła do innego lekarza "mniej zainteresowanego" to pewnie w końcu dostałabym jakieś tabletki, ale przecież nie oto chodzi...
Czy któraś z Was, miała podobne problemy i może mi coś doradzić? Może jednak są jakieś tabletki antykoncepcyjne, na które dobrze reagują dziewczyny z nerwicą?
Offline
Posty
30
Dołączył(a)
18 kwi 2011, 11:46

Leki a Antykoncepcja

przez anielka13 09 mar 2012, 19:14
chciałam się podzielić z wami takim faktem, że w okresie wakacyjnym brałam citabax i pramolan jednocześnie, jednakże zdecydowałam się zażyć też tabletki antykoncepcyjne, zeby przesunąć sobie okres. brałam je 2 miesiące pod rząd. ginekolog zapisał mi microgynon i ostrzegł że może obniżyć działanie tabletek antydepresantowych. ze w razie gdybym gorzej się poczuła psychicznie mam odstawić antykoncepty. libido mam jakie mam- raz jest lepiej raz jest gorzej.
czułam się dobrze i postanowiłam odstawić psychotropy. minął niecały rok i czuję się marnie, nie wiem czy to wina przesilenia zimowego czy brak kontynuacji leczenia przez citabax. wszyscy moi znajomi stwierdzili, że nie mam się faszerować chemią, że są lepsze sposoby wyjścia z dołka psychicznego. od 3 miesięcy biorę antykoncepty i nie wiem czy powinnam je teraz odstawić.. może poczuję się lepiej? mój facet jest przeciwny braniu antydepresantów.
Ostatnio edytowano 31 lip 2013, 14:26 przez abcZdrowie, łącznie edytowano 2 razy
Powód: połączono z wątkiem zbiorczym
"..i chciałabym być niewidzialna.."
Offline
Posty
14
Dołączył(a)
09 mar 2012, 18:54

Leki a Antykoncepcja

Avatar użytkownika
przez elwe07 05 kwi 2012, 19:54
Witam! Mam pytanie czy któraś z Pań na forum brała przy Asentrze tabletki antykoncepcyjne?Bo zastanawiam się czy wtedy nie spada skuteczność tabletek anty?
Ostatnio edytowano 05 kwi 2012, 19:59 przez Artemizja, łącznie edytowano 1 raz
Powód: połączono z uwagi na tematykę
Gdy nadwrażliwość jest jak bilet w jedna stronę stąd...
Avatar użytkownika
Offline
Posty
93
Dołączył(a)
26 cze 2011, 23:24

Leki a Antykoncepcja

przez paradoksy 06 kwi 2012, 17:21
elwe07, brałam sertralinę i tabletki anty jednocześnie, nic mi nie było i nie zaszłam w ciążę.
paradoksy
Offline

Leki a Antykoncepcja

przez Maciej farmaceuta 18 kwi 2012, 04:46
SSRI nie powinne osłabiać anty,hormony nie są metabolizowane przez izoenzym CYP 450,na który wpływają SSRI.Czasem pisze,że kwas walproinowy osłabia,ale to nie antydepresant.Jedyny przypadek,to gdy antydepresant wywoła wymioty.
Posty
359
Dołączył(a)
22 sty 2012, 03:15

Leki a Antykoncepcja

Avatar użytkownika
przez norma_baker 18 kwi 2012, 05:24
http://leki.urpl.gov.pl/files/Depakine_ ... 00_500.pdf <- "Walproinian nie pobudza układu enzymów wątrobowych, a w związku z tym nie wpływa na skuteczność doustnych leków antykoncepcyjnych."
ChAD + EPI

arypiprazol30, piracetam1200, lewetiracetam2000, etosuksymid1500, kwetiapina200
Avatar użytkownika
Offline
Posty
748
Dołączył(a)
13 paź 2011, 17:14
Lokalizacja
szczecin

Leki a Antykoncepcja

przez Maciej farmaceuta 18 kwi 2012, 05:38
Parę razy słyszałem że może jednak pobudzać.W takiej sprawie wolałbym nie ryzykować ;)
Posty
359
Dołączył(a)
22 sty 2012, 03:15

Leki a antykoncepcja

Avatar użytkownika
przez evka 24 kwi 2013, 13:18
Hej

Jestem 4 mies po porodzie. Dopadła mnie NN. Biorę Elice-ę 15 mg codziennie rano.

Mam takie pytanko czy te leki wpłwyają na to jakoś jak zacznę brac np tabletki antykoncepcyjne albo gdy sobie założę spiralę hormonalną?
Ostatnio edytowano 28 kwi 2013, 09:17 przez Artemizja, łącznie edytowano 1 raz
Powód: Połączono z wątkiem zbiorczym.
Sertralin 50 mg
Avatar użytkownika
Offline
Posty
77
Dołączył(a)
27 lut 2013, 21:07

Sortuj wg

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 15 gości

Przeskocz do