Skutki odstawienne lorazepamu

Masz pytanie związane z lekami ? Chcesz podzielić się 'wrażeniami' z innymi ? Farmakologia czy psychoterapia... ?

Skutki odstawienne lorazepamu

przez robercik567 11 paź 2014, 20:07
Witam mam pewien problem. Od dwoch dni nie biore Lorazepamu i Trazadone biore natomiast Risperidone i Setralinie. Nie zamowilem tych dwoch lekow w aptece i teraz mam jakies skutki odstawienne. Ostatnia noc nie moglem normalnie zasnac. Zasnalem o 11 wieczorem i obudzilem sie o godzinie 1 i juz potem nie moglem normalnie zasnac. Odczucia jakie mi towarzyly to byly: czerwone oczy, bezsennosc, lek, strach, nadpobudliwosc i uczucie goraca i zimna na calym ciele. Na dzien wczoraj wzialem Setraline i na noc Risperdinone. Wciagu dnia czuje sie jak by uczucia goraca mnie atakowalo. Czy ta sa jakies skutki odstawienne lorazepamu i trazadonu? Boje sie tez ze moge miec zespol serotoninowy albo Zlosliwy zespol neuroleptyczny. Dawki jakie biore to: Zoloft 50mg Risperidone 1mg Trazadone 100mg i lorazepam 1mg. Czy mial ktos takie objawy?
Offline
Posty
157
Dołączył(a)
11 paź 2014, 20:00

Skutki odstawienne lorazepamu

Avatar użytkownika
przez Arasha 11 paź 2014, 21:57
Jeżeli odstawiłeś nagle leki, które brałeś przez dłuższy czas ( a zakładam, że tak było, wyprowadź mnie z błędu, jeżeli jest inaczej ) i w dodatku aż 2 leki naraz, to nie ma się co dziwić, że takie objawy Cię dopadły. Zwł. lorazepam, jako benzodiazepina przy dłuższym stosowaniu powoduje uzależnienie organizmu i dlatego właśnie nie należy tych leków odstawiać z dnia na dzień, tylko stopniowo. Skoro wziąłeś inne, nowe leki tzn, przypuszczam, że byłeś u psychiatry :bezradny: I on Ci nie powiedział, jak sensownie przejść od jednych leków do drugich ... ? Czy cała ta sytuacja zaistaniała jedynie z powodu niewykupienia leków, które brałeś do tej pory ? No, dobra, OK, ale w takim razie, czy gdybyś wykupił te leki, to planowałeś brać wszystkie 4 jednego dnia :shock: ??? Czegoś tu nie rozumiem. I nie polecam tego typu eksperymentów na przyszłość, bo nigdy tak do końca nie wiemy, jak nasz organizm zareaguje na takie nagłe roszady :bezradny: Pozdrawiam ;) i radzę jednak przemyśleć / ewentualnie przedyskutować z lekarzem sensowne dawkowanie starych leków i tych, które zamierzasz zacząć brać. Arasha

Btw Spokojnie, na pewno nie masz zespołu serotoninowego, bo brałeś benzo ( lorazepam ) i trazodon, a żaden z tych leków nie powoduje wychwytu zwrotnego serotoniny. Nie ma także takiej opcji o zespole neuroleptycznym, bo oba te leki nie należą do neuroleptyków.
Nie zamierzam się pod nikogo ustawiać, zamykać gęby, bo innym coś się nie podoba i brać na klatę czyichś zażaleń. Jestem sobą i sobą zamierzam pozostać.

Gdybym mówił językami ludzi i aniołów,
a miłości bym nie miał,
stałbym się jak miedź brzęcząca
albo cymbał brzmiący.
Avatar użytkownika
Offline
zbanowany
Posty
5761
Dołączył(a)
24 lut 2014, 18:41
Lokalizacja
dostałam ostrzeżenie, bo się broniłam... sprawiedliwość... to fikcja!

Skutki odstawienne lorazepamu

Avatar użytkownika
przez Patryk29 12 paź 2014, 12:10
Przede wszystkim nie napisales ile czasu brales ten lorazepam?? a to jest kluczowe, trazadon jest raczej slabym lekiem serotoninowym takze nie ma mowy o jakims zespole serotoninowym, podejrzewam ze to wszystko sie nalorzylo i zbiego w czasie schodzenie z leków i wchodzenie na nowe takze nie ma co sie dziwic ze twój organizm dal o sobie znac, czerwone oczy co miales na mysli?? :twisted:
"Nawet gdyby u twego boku stal sam bóg, zwyciestwo byloby watpliwe"
Avatar użytkownika
Offline
Posty
2960
Dołączył(a)
01 wrz 2012, 20:05

Doradca Nerwica.com

przez Doradca Nerwica.com
Polecam tych psychologów i psychoterapeutów z Twojej okolicy
Doradca Nerwica.com

Skutki odstawienne lorazepamu

przez robercik567 12 paź 2014, 19:28
Hej. Nie bylo tak wczesniej. Lorazepam biore juz rok i 6 miesiecy i czuje ze jestem od niego uzalezniony i ze mam juz chyba duzo toksyn ze wszystkich lekow w swoim organizmie. Jescze przed paromoma dniami wszystko bylo ok. Mialem przerwe w lorazepamie bo go nie zamowilem na czas dopiero zaczalem brac w piatek. Po tych lekach odczuwam takie symptomy jak: Sztywne miesnie, lek strach, nadpobudliwosc, uczucia zimna i goraca, caly czas mi burczy w brzuchu, trzesa mi sie rece, mam mysli takie ze moj brzuch za chwile peknie. leki biore tak z rana Zoloft 50mg lorazepam 1mg wieczorem lorazepam znowu bo biore go dwa razy dziennie risperidone i trazadon. jak bralem te leki w taki sposob nie odczuwalem zadnych negatywnych skutkow. Nie mam objawow depresji nie mam natretnych mysli bo wszystko zaniklo i depresja chyba odeszla w cien razem z lekiem. Sorry ale pisze troche pod to pod wplywem emocji, Mysle ze moj organizm juz doszedl do wyczerpania i ze juz nie moze wiecej przyjac lekow psychotropowch, a moja serotonina i dopamina doszla do rownowagi. Mysle ze powinienem z tych lekow schodzic albo isc na detoks.

-- 12 paź 2014, 12:51 --

Teraz ja biore lorazepam to mnie nie uspokaja I odczuwam lek, a najgorsze jest to ze zaden z rodzicow mnie nie rozumie tylko sie wydzieraj I stresuje ze odczuwam stress I lek. Dzwonilem tez na 24 dobowa linie tam gdzie chodze do lekarza I jutro mi odzwoni z rana I powie co mam zrobic. A rodzice biora mnie za idiote I mysla ze wyolbrzymia. Niewien jak z nimi o tyn tozmawiac bo zyje w pataligicznej rodzinie ::(

-- 12 paź 2014, 12:54 --

Znowu mnie nachodza gorace uczucia I mam goraca glowe

-- 12 paź 2014, 13:00 --

Kto ze mna pogada potrzebuje wsparcia zeby sie uspokoic

-- 12 paź 2014, 13:13 --

Ale chyba mi sie wydaje ze moge misc po Lorazepamie zespol abstynecyjny bo objawy o ktorych czytalem bardzo do mnie pasuja
Offline
Posty
157
Dołączył(a)
11 paź 2014, 20:00

Skutki odstawienne lorazepamu

przez slow_down 12 paź 2014, 21:49
Już po 2 miesiącach brania Lorafenu można się uzależnić, a co dopiero po półtorej roku... Ten problem musisz zgłosić psychiatrze.
slow_down
Offline

Skutki odstawienne lorazepamu

przez robercik567 12 paź 2014, 22:17
To zeby Teraz odstawic Te wszystkie leki to trzeba zaczac zmniejszac dawki?

-- 12 paź 2014, 15:21 --

Ja juz dzwonilem dzisiaj z rana na 24 dobowa linie kryzysu I pani powiedziala ze lekarz jutro do mnie odzwoni. Wiec zobaczymy co powie. Ale mi sie wydaje ze leki juz przestaly dzialac i ze mam zespol odstawienny

-- 12 paź 2014, 15:24 --

Nawet jak biore 1mg to mozna sie uzaleznic?
czy dopiero po wiekrzych dawkach?
Offline
Posty
157
Dołączył(a)
11 paź 2014, 20:00

Skutki odstawienne lorazepamu

Avatar użytkownika
przez Arasha 12 paź 2014, 23:35
Generalnie to chłopie nie wiemy, w jakim jesteś wieku :? Ale z tego, co piszesz o rodzicach, można wnioskować, że dość młody.

robercik567 napisał(a):To zeby Teraz odstawic Te wszystkie leki to trzeba zaczac zmniejszac dawki?

Dokładnie. Ale to lekarz powinien ustalić Ci indywidualnie schemat odstawiania leków.


robercik567 napisał(a):Ale mi sie wydaje ze leki juz przestaly dzialac i ze mam zespol odstawienny

Ja przypuszczam raczej, że leki nie przestały działać, tylko po prostu wzrosła Ci na nie tolerancja, jak je bierzesz już od dłuższego czasu. Zespołu odstawiennego nie masz, bo nadal bierzesz leki. Zespół odstawienny pojawia się najczęściej przy nagłym zaprzestaniu przyjmowania leków, które brało się przez kilka miesięcy / lat ( w zależności od substancji czynnej i indywidualnej tolerancji pacjenta ).


robercik567 napisał(a):Nawet jak biore 1mg to mozna sie uzaleznic?
czy dopiero po wiekrzych dawkach?

Zdecydowanie można. Nawet najmniejsze dawki benzodiazepin brane przez dłuższy czas prowadzą do fizycznego i psychicznego uzależnienia, dlatego nie należy ich odstawiać gwałtownie, nawet jak nie ma potrzeby dalszego brania.

Wypytaj jutro dokładnie tego lekarza o wszystkie swoje wątpliwości. Ale sądzę, że i tak będzie potrzebna wizyta osobista u psychiatry. Ty już zresztą na pewno do jakiegoś chodzisz, bo przecież ktoś Ci te psychotropy przepisuje :? Zastanawia mnie, jak można w ogóle tak młodej osobie przepisać naraz 4 leki do brania. Nie dziwię się, że Ci już organizm nie wyrabia. Teraz trzeba to wszystko jakoś sensownie odkręcić, żeby sobie pomóc, a nie zaszkodzić. Wierzę, że będzie dobrze ;) Pozdrawiam - Arasha
Nie zamierzam się pod nikogo ustawiać, zamykać gęby, bo innym coś się nie podoba i brać na klatę czyichś zażaleń. Jestem sobą i sobą zamierzam pozostać.

Gdybym mówił językami ludzi i aniołów,
a miłości bym nie miał,
stałbym się jak miedź brzęcząca
albo cymbał brzmiący.
Avatar użytkownika
Offline
zbanowany
Posty
5761
Dołączył(a)
24 lut 2014, 18:41
Lokalizacja
dostałam ostrzeżenie, bo się broniłam... sprawiedliwość... to fikcja!

Skutki odstawienne lorazepamu

przez robercik567 13 paź 2014, 15:26
Dzisiaj troche lepiej spalem jak wzialem risperidone Lorazepam I trazadon na noc. Moje leki sie troche uspokoily, zobaczymy co dzisiaj moj doktor powie, ale napewno bede juz schodzil z dawek.Wierze I mam nadzieje ze wszystko bedzie dobrze.

-- 13 paź 2014, 08:29 --

A tak po za tym mam 22 lata

-- 13 paź 2014, 15:50 --

Czyli pewnie czeka mnie schodzenie z dawki lub szpital na detoks

-- 14 paź 2014, 17:07 --

Bylem dzisiaj u lekarza I przepisal mi dawke zoloftu na 100 bo mam leki. I zreszta wszystko co Teraz odczuwam to efekty odstawienne ktore nie dzieja sie od lekarstw tylko od stresu leku I tym podobne. Podobno ma mi pomoc troche sie uspokoic. Czy ktos z was bierze sertraline w dawce 100 mg? Jak sie po niej czujecie
Offline
Posty
157
Dołączył(a)
11 paź 2014, 20:00

Sortuj wg

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 13 gości

Przeskocz do