Czy SSRI powodują zanik mięśni?

Masz pytanie związane z lekami ? Chcesz podzielić się 'wrażeniami' z innymi ? Farmakologia czy psychoterapia... ?

Czy SSRI powodują zanik mięśni?

Avatar użytkownika
przez Mamre 07 lis 2014, 00:22
Jestem przerażona... Już 5 lat biorę różne SSRI i SNRI. Nie jestem w stanie odstawić wenli, bo przy zmniejszonej dawce depresja wraca tak, że odbiera mi nawet poczucie bycia sobą.
Gdyby jeszcze się szybko umarło... A tak to jest się skazanym na długoletnie cierpienie.
Wenla: 150 mg
Lamo: 50 mg

Od rana nie mogę myśleć
Nie mogę ruszyć się z łóżka
Nigdy nie byłem Napoleonem
Na głowie tylko poduszka

Luxtorpeda
Avatar użytkownika
Offline
Posty
226
Dołączył(a)
30 wrz 2011, 20:44
Lokalizacja
W-wa

Czy SSRI powodują zanik mięśni?

Avatar użytkownika
przez Powietrzny Kowal 07 lis 2014, 00:27
Piotr B. napisał(a):Czy spotkał się ktoś z Was z takim skutkiem ubocznym, albo słyszał, że u kogoś wystąpił? Od ponad 2 lat leczę się na fobie społeczną. Od stycznia 2011 do lipca brałem lek o nazwie Paxtin (Paroksetyna), podczas kuracji tej zaobserowałem znaczny spadek objętości mięśni, siły i kondycji. Myślałem, że się mylę i nie jest to spowodowane zażywaniem leku tylko innymi czynnikami takimi jak brak odpowiedniej diety, przemęczenie studiami itd. Kolejny raz próbę leczenia lekiem podjąłem w lutym 2012. W tym czasie chodząc na siłownię, znowu zauważyłem spadek objętości mięśni i siły. Mięśnie, przez cały czas były sztywne i podczas ćwiczeń tak jakby nie reagowały na bodźce. Dało mi to do myślenia, że prawdopodobnie jest to spowodowane lekiem, więc go odstawiłem, wkrótce potem stan mięśni zaczął się poprawiać. Niestety. Zaburzenia lęku socjalnego dały się we znaki i zacząłem brać benzodiazepiny, ktore doprowadziły do uzależnienia i depresji. Lekarz znowu przepisał mi SSRI pomimo zgłaszanych skutków ubocznych. Mogę niebrać, ale mój psychiczny stan był na tyle zły, że nie mam innego wyjścia, w innym razie skończyło by się samobójstem.

Czytałem na zagranicznych stronach, że serotonina jest neurotoksyczna w nadmiarze, a teorie o tym, że jej niedobór powoduje depresje są mocno naciągane. Czytałem o przypadkach zachorowania na SLA po lekach psychotropowych i jestem przerażony, bo jest w tym coś prawdy. Te leki faktycznie działają, ale czy mogą powodować aż taki skutek uboczny?


To mit od A do Z.
Bierzesz SSRI - jesteś chory/a na depresję/nerwicę
Jesteś chory/a na depresję/nerwicę - masz poważny problem z całym układem nerwowym.
Masz poważny problem z całym układem nerwowym - często przekłada się to na wiele opcji somatycznych (jak praca jelit, mięśni czy stawów)
A więc nie SSRI są problemem...
Tylko loty dla lotuffff! xD ;) xD :* :DDDD - https://www.youtube.com/watch?v=NUgcygzQAwM
Posty
2106
Dołączył(a)
18 sie 2013, 23:07

Czy SSRI powodują zanik mięśni?

Avatar użytkownika
przez Silny94 07 lis 2014, 01:15
Na pewno same z siebie nie powodują zaniku mięśni jednak nie są tak twarde po ćwiczeniu na siłowni jak bez SSRI nie ma się tej siły co bez nich i owszem miałem tą samą sytuację że wcześniej mogłem machać sztangą ciężko pracować przez kilka godzin a po SSRI niosąc wodę 5 litrową ze sklepu musiałem w połowie drogi zmieniać rękę co bez SSRI się nie zdarzało nigdy chyba że jak miałem 5,6 lat.Jestem pewien że osłabiają siłę mięśniową i mięśnie nie rosną tak jak na sucho bez eseserejów.
F31.6 Zaburzenie afektywne dwubiegunowe, obecnie – epizod mieszany
Avatar użytkownika
Offline
Posty
91
Dołączył(a)
03 lis 2014, 01:13

Doradca Nerwica.com

przez Doradca Nerwica.com
Polecam tych psychologów i psychoterapeutów z Twojej okolicy
Doradca Nerwica.com

Czy SSRI powodują zanik mięśni?

Avatar użytkownika
przez noszila 07 lis 2014, 14:38
Jeśli by nawet przyjąć tą teorię za prawdziwą, to ciekawe, po jakim czasie (jeśli w ogóle to możliwe) po odstawieniu leków z grupy SSRI można wrócić do pełnej sprawności sprzed okresu stosowania leków i zacząć znów sukcesywnie ćwiczyć, na nowo nabyć siłę do wysiłku i osiągać dostrzegalne efekty.
Borderline + nawracająca deprecha + stany lękowe
Esci10
Kweta25
Avatar użytkownika
Offline
Posty
546
Dołączył(a)
08 kwi 2014, 11:22
Lokalizacja
łódzkie

Czy SSRI powodują zanik mięśni?

przez Gregorio86 20 lis 2014, 17:49
Ja po depralinie i cloranxenie mam o wiele więcej siły niż przed braniem tych leków. Pompki trzaskam aż miło.
Offline
Posty
10
Dołączył(a)
07 lis 2014, 10:27

Czy SSRI powodują zanik mięśni?

przez jaktobylo 04 mar 2015, 15:47
A gdyby tak brać jakieś "osłonki" typu kreatyna czy cuś.
Niby f20..., wg psychiatry to wciąż jeszcze nic pewnego, na moje pytanie czy może być to schizofrenia prosta, powiedział, że możliwe :/
Offline
Posty
392
Dołączył(a)
18 maja 2013, 16:26

Sortuj wg

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: zzYxx i 16 gości

Przeskocz do