Czy SSRI powodują zanik mięśni?

Masz pytanie związane z lekami ? Chcesz podzielić się 'wrażeniami' z innymi ? Farmakologia czy psychoterapia... ?

Czy SSRI powodują zanik mięśni?

przez Piotr B. 28 lis 2013, 23:08
Czy spotkał się ktoś z Was z takim skutkiem ubocznym, albo słyszał, że u kogoś wystąpił? Od ponad 2 lat leczę się na fobie społeczną. Od stycznia 2011 do lipca brałem lek o nazwie Paxtin (Paroksetyna), podczas kuracji tej zaobserowałem znaczny spadek objętości mięśni, siły i kondycji. Myślałem, że się mylę i nie jest to spowodowane zażywaniem leku tylko innymi czynnikami takimi jak brak odpowiedniej diety, przemęczenie studiami itd. Kolejny raz próbę leczenia lekiem podjąłem w lutym 2012. W tym czasie chodząc na siłownię, znowu zauważyłem spadek objętości mięśni i siły. Mięśnie, przez cały czas były sztywne i podczas ćwiczeń tak jakby nie reagowały na bodźce. Dało mi to do myślenia, że prawdopodobnie jest to spowodowane lekiem, więc go odstawiłem, wkrótce potem stan mięśni zaczął się poprawiać. Niestety. Zaburzenia lęku socjalnego dały się we znaki i zacząłem brać benzodiazepiny, ktore doprowadziły do uzależnienia i depresji. Lekarz znowu przepisał mi SSRI pomimo zgłaszanych skutków ubocznych. Mogę niebrać, ale mój psychiczny stan był na tyle zły, że nie mam innego wyjścia, w innym razie skończyło by się samobójstem.

Czytałem na zagranicznych stronach, że serotonina jest neurotoksyczna w nadmiarze, a teorie o tym, że jej niedobór powoduje depresje są mocno naciągane. Czytałem o przypadkach zachorowania na SLA po lekach psychotropowych i jestem przerażony, bo jest w tym coś prawdy. Te leki faktycznie działają, ale czy mogą powodować aż taki skutek uboczny?
Offline
Posty
13
Dołączył(a)
28 lis 2013, 22:47

Czy SSRI powodują zanik mięśni?

przez Reiben 28 lis 2013, 23:30
niestety tez odczuwam slabosc i sztywnosc miesni probujac nawet pompki zrobic :cry: :cry: :cry:
Reiben
Offline

Czy SSRI powodują zanik mięśni?

przez Piotr B. 28 lis 2013, 23:45
Dzięki za odpwiedź. Mam nadzieję,że więcej osób wypowie się na ten temat bo nie wierzę, że jestem odosobnionym przypadkiem takiego skutku ubocznego. Kiedyś na tym forum pisał pewien użytownik Kuba-001, który ponoć po Efectinie zachorował na SLA, wiadomo, co się z nim dzieje teraz?
Offline
Posty
13
Dołączył(a)
28 lis 2013, 22:47

Doradca Nerwica.com

przez Doradca Nerwica.com
Polecam tych psychologów i psychoterapeutów z Twojej okolicy
Doradca Nerwica.com

Czy SSRI powodują zanik mięśni?

przez Reiben 28 lis 2013, 23:49
Ale, że aż na SLA, ja pitolę to masakra i jakiś koszmar dla mnie. Generalnie w ulotkach prawie, jak nie zawsze, jest w skutkach ubocznych sztywność, bóle mięśniowe itp.
Reiben
Offline

Czy SSRI powodują zanik mięśni?

przez ladywind 28 lis 2013, 23:55
Przestańcie hipochondryzowac , pierwsze słyszę by te leki powodowały sztywność czy jeszcze lepiej zanik mięśni .
Nie zdziwilabym się gdyby na jakiejś stronie napisali że te leki wywołują AIDS czy prowadzą do choroby downa .
Ludzie czego to nie napiszą w tym internecie.
Festiwal psiego mięsa? Tak. Podpisując petycję wzrasta szansa na zaprzestanie tego mordu https://secure.avaaz.org/pl/stop_the_pu ... 52&v=76652
Offline
Posty
7567
Dołączył(a)
02 lut 2012, 21:32

Czy SSRI powodują zanik mięśni?

przez Reiben 29 lis 2013, 00:00
ladywind, takie uczucie zesztywnienia w głębi mięśnia powodują niestety, jest to taki niemocny ból przy obciążaniu mięśnia, który wcześniej nie występował i osłabienie jego siły. Natomiast co do SLA to po spojrzeniu do informacji w sieci to nie wydaje mi się żeby to było możliwe, bo SLA powstaje podobno na skutek mutacji genów, nie sądzę żeby to było możliwe nawet po długim stosowaniu ssri.
Reiben
Offline

Czy SSRI powodują zanik mięśni?

Avatar użytkownika
przez Siding Spring 29 lis 2013, 00:01
zanik nie wiem, sztywnosc, slabosc miesni na pewno. Typowy skutek uboczny po ssri
Avatar użytkownika
Offline
Posty
3305
Dołączył(a)
20 mar 2012, 12:56

Czy SSRI powodują zanik mięśni?

przez ladywind 29 lis 2013, 00:08
Jeśli nawet odczuwacie słabość mięśni , daje sobie głowę uciac , że jest to odczucie subiektywne . Ja tyle co się w swoim życiu nalykalam SSRI takich problemów nie zauważyłam .To już chodzić nie powinnam ;)
Festiwal psiego mięsa? Tak. Podpisując petycję wzrasta szansa na zaprzestanie tego mordu https://secure.avaaz.org/pl/stop_the_pu ... 52&v=76652
Offline
Posty
7567
Dołączył(a)
02 lut 2012, 21:32

Czy SSRI powodują zanik mięśni?

przez Reiben 29 lis 2013, 00:09
ladywind, im mniejsze masz mięśnie tym słabiej raczej czujesz ich zmniejszoną kurczliwość i słabość, nie to żebym ja był mięśniakiem
Reiben
Offline

Czy SSRI powodują zanik mięśni?

przez Piotr B. 29 lis 2013, 00:17
Od 2007 regularnie ćwiczyłem na siłowni mając dobre jak dla mnie wyniki, wszystko zaczęło się psuć z niewiadomego powodu po roku 2011, kiedy w tym czasie brałem paroksetynę, ale wtedy zupełnie nie wiązałem ze sobą tych faktów. Obecnie będąc od tygodnia na citalopramie znów jest to samo. Wszystkie mięśnie sztywne, jakby nie reagowały. Do tego dochodzą fascykulacje i mioklonie którch nie liczę bo mogą być skutkiem odstawienia benzodiazepin, ale mimo wszystko coś tu jest nie tak. Dlatego właśnie zrezygnowałem rok temu z ssri i zacząłem brać benzodizepiny bo po nich mięśnie chociaż były na początku osłabione to nie zanikały.

SLA czy nie,ale gdybym wiedział, że psychotropy zrobią ze mnie emocjonalne dno, to nigdy bym się w to nie pakował - SSRI stępiały emocje, Benzo powodowało agresje i konflikty ze wszystkimi dookoła, nie wspominając o neuroleptykach, które psychiatra zapisał mi na sen - TYM MOŻNA ZABIĆ CZŁOWIEKA i to w męczarniach. Jak wyjdę z depresji to nigdy więcej nie tknę psychotrów.

-- 28 lis 2013, 23:47 --

Nie wiem, czy wolno tu podawać linki do stron, w google możecie wpisać antidepressantsfacts i pierwsza strona, która Wam się wyświetli jest o skutkach brania SSRI, jest tam opisane sporo skutków ubocznych, których nie ma wyszczególnionych w ulotce. Także według raportu FDA można dowiedzieć się o zgłoszonych kilku przypadkach zaniku mięśni stosowania preparatów selective serotonin, ale liczba ta może być wyższa.
Offline
Posty
13
Dołączył(a)
28 lis 2013, 22:47

Czy SSRI powodują zanik mięśni?

Avatar użytkownika
przez hania33 29 lis 2013, 00:57
Teraz to mnie przestraszyłeś..czy mozna to odwrocic? biorę paroksetyne , drżą mi mięśnie ..wiem , ze od leku..

-- 29 lis 2013, 00:58 --

Piotr B., jakie sa inne skutki uboczne , mozesz napisac?

-- 29 lis 2013, 01:01 --

Jaki lek bys proponował brać?
Nikt mi nie będzie mówił jak mam żyć bo nikt za mnie nie umrze.


Obrazek
Avatar użytkownika
Offline
Posty
10860
Dołączył(a)
14 sie 2013, 13:27

Czy SSRI powodują zanik mięśni?

przez Piotr B. 29 lis 2013, 01:15
Żadne, nie polecam w ogóle psychotropów. Jak masz problem, móżna o tym poroznawiać, ja tego nie robiłem tylko wolałem załatwiać problemy tabletkami i dzisiaj tego żałuję. Jak chcesz sobie dorażnie pomóc idź na piwo z kolegą, będzie zdrowiej niż biorąc ten syf. Skutki uboczne które odczuwam: ciężka depresja po odstawieniu benzo, zaburzenia pamięci, zmniejszenie inteligencji, emocjonalne wygaszenie po benzodiazepinach, problemy z mięśniami niewiadomego pochodzenia, problemy ze snem, zaburzenia libido - ekstremalnie wysokie albo ekstremalnie niskie. Nie wspominając o tym, że po Klonazepamie byłem tak agresywny, że zraziłem do siebie sporo osób na których mi zależało. Piguły sporo mi w życiu namieszały.

Mięśnie po części wracały do normy po odstawieniu leków, po części piszę bo kiedyś udczuwałem coś takiego jak zakwasy, teraz mimo tego że nie ćwiczę nawet jak zrobię parę serii to nie czuję tych mięśni, nie mam zakwasów a brak zakwasów oznacza, że mięsień nie otrzymuje odpowiednich bodźców - coś musiało zostać uszkodzone w układzie nerwowym.
Offline
Posty
13
Dołączył(a)
28 lis 2013, 22:47

Czy SSRI powodują zanik mięśni?

Avatar użytkownika
przez Vizir 29 lis 2013, 02:09
Piotr B. napisał(a): coś musiało zostać uszkodzone w układzie nerwowym.

http://www.youtube.com/watch?v=MK6TXMsvgQg
Potem się dziwić że nawet takie 60 letnie wałkonie z podrzędnych przychodni NFZ nie chcą słuchać pacjenta tylko szybko sprawić żeby wszedł i wyszedł .
Avatar użytkownika
Offline
Posty
332
Dołączył(a)
20 lis 2013, 12:37

Czy SSRI powodują zanik mięśni?

przez Piotr B. 29 lis 2013, 02:21
Śmiej się śmiej i wpierdalaj dalej na zdrowie ten syf
Offline
Posty
13
Dołączył(a)
28 lis 2013, 22:47

Sortuj wg

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Baidu [Spider] i 13 gości

Przeskocz do