Leki, a spadek odporności organizmu

Masz pytanie związane z lekami ? Chcesz podzielić się 'wrażeniami' z innymi ? Farmakologia czy psychoterapia... ?

Leki, a spadek odporności organizmu

przez Marsal2 25 gru 2012, 00:42
Tego roku już któryś raz jestem przeziębiony, co nigdy wcześniej mi się nie zdarzało. Chorowałem tylko z nadejściem wiosny, teraz wyleczę jedno przeziębienie mam tydzień "wolnego" i łapie mnie kolejne. :/ Czy jest to możliwe, że to z winy zażywania leków?

Łykałem Trazodon 100mg i Escitalopram w dawce początkowo 10mg co dwa dni, potem codziennie. Jak zażywałem pełną dawkę obu leków (100mg i 10mg, było to zeszłej zimy), to nie chorowałem tak często, w ogóle nie chorowałem. Teraz Trazodon mam odstawiony od 5 miesięcy, a Escitalopram zażywam "prewencyjnie" ze względu na porę roku w dawce 10mg raz na 2-3 dni (w styczniu będę miał go całkiem odstawiony).

Jeszcze raz pytanie: Czy osłabienie układu odpornościowego, a co za tym idzie częste przeziębienie może być spowodowane wcześniejszym zażywaniem ww leków?
Marsal2
Offline

Leki, a spadek odporności organizmu

Avatar użytkownika
przez linka 25 gru 2012, 01:09
Uważam, ze prędzej jest to wina choroby ( depresji, nerwicy itd) i tego jak traktujemy swój organizm a także większego lub mniejszego zbiegu okoliczności niż zażywania leków które wymieniłeś.
Zawsze trzeba działać. Źle czy dobrze, okaże się później. Żałuje się wyłącznie bezczynności, niezdecydowania, wahania. Czynów i decyzji, choć niekiedy przynoszą smutek i żal, nie żałuje się...
Avatar użytkownika
Offline
Przyjaciel forum
Posty
11446
Dołączył(a)
10 gru 2007, 14:11
Lokalizacja
Rivia

Leki, a spadek odporności organizmu

Avatar użytkownika
przez *Wiola* 25 gru 2012, 02:58
Wg mnie jest możliwe ,że również leków., Też mam mniejszą odporność i nie wydaje mi się ,że to skutek choroby, aczkolwiek pewności oczywiście nie mam. Kiedyś miałam często stany podgorączkowe, teraz od jakiegoś czasu po zmianie leku mam raczej obniżona temperaturę , nawet podczas przeziębienia.
Avatar użytkownika
Offline
Moderator
Posty
18127
Dołączył(a)
10 lis 2009, 14:14

Doradca Nerwica.com

przez Doradca Nerwica.com
Polecam tych psychologów i psychoterapeutów z Twojej okolicy
Doradca Nerwica.com

Leki, a spadek odporności organizmu

Avatar użytkownika
przez izzie 25 gru 2012, 03:42
Myślę, że może być to wina leków. Sama niedawno zastanawiałam się czy by nie założyć takiego wątku. Przez wiele nie złapałam żadnego przeziębienia, a od roku, kiedy biorę leki choruję non stop. Chociaz była przerwa od chorowania i to był okres odstawienia Trittico. Zaczęłam brać na nowo, minęły 2 tyg.i zachorowałam na zapalenie oskrzeli i "kisnę" tak caly czas, teraz ni to chora, ni to zdrowa.
Także jakiś związek chyba jest... Po innych lekach nie zauważyłam, żebym częściej chorowała.
Avatar użytkownika
Offline
Posty
981
Dołączył(a)
14 lip 2011, 13:58

Leki, a spadek odporności organizmu

Avatar użytkownika
przez Siding Spring 25 gru 2012, 10:34
Ja po paroksetynie moglem chodzic calymi dniami nago w minusowa tempretature i nic by mnie nie chwycilo. Wiec w druga dtrone tez mozna.

W sumie to chyba jednak nago bym nie chodzil wiec ciezko cos na ten temat wnioskowac :lol:
Avatar użytkownika
Offline
Posty
3305
Dołączył(a)
20 mar 2012, 12:56

Leki, a spadek odporności organizmu

przez Marsal2 25 gru 2012, 11:13
linka, w najgorszym dla mnie okresie depresji (grudzień 2011-kwiecień 2012) nie zachorowałem ani razu. ;) Zresztą, mało też z domu wtedy wychodziłem, więc to pewnie dlatego. A teraz od 2 miesięcy to jest tragedia... :/ Ciągle chodzę zakatarzony, albo mam stan podgorączkowy, zapalone gardło. Antybiotyki nie pomagają. :/

Czyli jednak jest taka możliwość, że to przez leki. Cóż trzeba będzie się jeszcze trochę pomęczyć i mam nadzieję, że kiedyś moja dawna odporność wróci, bo niestety należę do osób, które ciężko chorują. :/ Jak już gorączka złapie, to poniżej 40 stopni nie schodzi. :/
Marsal2
Offline

Leki, a spadek odporności organizmu

Avatar użytkownika
przez linka 25 gru 2012, 12:16
Marsal2, kurcze w takim razie faktycznie może to jednak leki?
Spróbuj może jakiejś konkretnej suplementacji, tran+dobre witaminy, jakieś środki ziołowe na poprawę odporności, może jakiś sport? Sama nie wiem....
Zawsze trzeba działać. Źle czy dobrze, okaże się później. Żałuje się wyłącznie bezczynności, niezdecydowania, wahania. Czynów i decyzji, choć niekiedy przynoszą smutek i żal, nie żałuje się...
Avatar użytkownika
Offline
Przyjaciel forum
Posty
11446
Dołączył(a)
10 gru 2007, 14:11
Lokalizacja
Rivia

Leki, a spadek odporności organizmu

Avatar użytkownika
przez kaja123 25 gru 2012, 12:25
Marsal2, może być po lekach. Często występuje leukopenia a co za tym idzie organizm nie broni się tak jak ten z prawidłową liczbą leukocytów. Bakterie i wirusy maja raj bo mamy braki wojska ;) Zbadaj sobie morfologię i będziesz wiedział.
Avatar użytkownika
Offline
Posty
2262
Dołączył(a)
08 sty 2011, 01:29

Sortuj wg

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 6 gości

Przeskocz do