Zespół PSSD-dysfunkcje seksualne spowodowane zażywaniem SSRI

Masz pytanie związane z lekami ? Chcesz podzielić się 'wrażeniami' z innymi ? Farmakologia czy psychoterapia... ?

Zespół PSSD-dysfunkcje seksualne spowodowane zażywaniem SSRI

Avatar użytkownika
przez Ricah 12 lut 2016, 23:11
dzidektancerz, mirtazapina nie moze wywolac u Ciebie PSSD, bo PSSD moze byc spowodowane tylko przez leki SSRI. Co do samego problemu dysfunkcji seksualnych, mirtazapina zazwyczaj jest neutralna, aczkolwiek zdarzaja sie przypadki (o wiele rzadsze w porownaniu do SSRI) wystapienia zaburzen seksualnych. Tez mialem obnizone libido na mirtazapinie, aczkolwiek wrocilo do swojego niskiego poziomu po odstawieniu. Zgaduje, ze moze to wynikac z blokady receptora 5-HT3 (co obniza poziom dopaminy), aczkolwiek tylko zgaduje, czy to jest akurat kluczowe tutaj.

[...]only four patients withdrew or required dose reduction due to mirtazapine-induced sexual dysfunction.

http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/16106478
Agomelatyna 25mg
some shit
Avatar użytkownika
Offline
Posty
983
Dołączył(a)
01 gru 2014, 19:25
Lokalizacja
Zabrze

Zespół PSSD-dysfunkcje seksualne spowodowane zażywaniem SSRI

przez dzidektancerz 12 lut 2016, 23:48
Ricah, nie dlugi czas po odstawieniu Mirty siegnelem po MDMA ale sladowe ilosci i do tego pierwszy raz w zyciu. Myslisz ze PSSD powinienem bardziej zwalac na MDMA niz Mirta ?
Offline
Posty
29
Dołączył(a)
02 lip 2013, 14:34

Zespół PSSD-dysfunkcje seksualne spowodowane zażywaniem SSRI

przez dzidektancerz 12 lut 2016, 23:56
Ost dawke ssri wzielem w maja 2014 i po tym okresie nie zanatowalem tak dramatycznych zmian w sferze sexualnej. Pozniej byl neurotin ktory rownieznie jest ssri , Mirta I na koniec MDMA jednorazowo tak wiec nie wiaze swoich dysfunkcji sexualnych z ssri
Offline
Posty
29
Dołączył(a)
02 lip 2013, 14:34

Doradca Nerwica.com

przez Doradca Nerwica.com
Polecam tych psychologów i psychoterapeutów z Twojej okolicy
Doradca Nerwica.com

Zespół PSSD-dysfunkcje seksualne spowodowane zażywaniem SSRI

Avatar użytkownika
przez Ricah 13 lut 2016, 01:06
dzidektancerz, nie znam sie az tak dobrze na narkotykach, ale z tego co pamietam, to MDMA jakos silnie zuzywalo serotonine (stad niebezpieczne jest laczenie tego z IMAO m.in.). Podwyzszenie poziomu serotoniny czasem moze dawac objaw w postaci dysfunkcji seksualnych (aczkolwiek najczesciej dzieje sie to poprzez zablokowanie dopaminy w jakis sposob), zatem jest to mozliwe. Ciezko mi jest cos sensowniejszego tutaj powiedziec, bo sie po prostu nie znam. Moze lepiej byloby zapytac o to na podobnym forum, ktore jest bardziej nastawione na uzywki?
Agomelatyna 25mg
some shit
Avatar użytkownika
Offline
Posty
983
Dołączył(a)
01 gru 2014, 19:25
Lokalizacja
Zabrze

Zespół PSSD-dysfunkcje seksualne spowodowane zażywaniem SSRI

przez bolek88 13 lut 2016, 13:57
dzidektancerz napisał(a):bolek88 A jak wytlumaczysz ciezkie PSSD wywolane mirtazapina ? Niby ten drops nie wywoluje sexualnych skutkow ubocznych. Nie jest z grupy SSRI a po 5 tyg przyjmowania i odstawieniu stalem sie asexualny. Wczesniej przyjmowalem SSRI sezonowo wiec jedyne racjonalne wytlumaczenie jest ze juz mialem PSSD ale tak slabe ze tego nie zauwazylem. Mirtazapina tylko je poglebila. Poza tym wyprula mnie z emocji dodala dzwonienie w uszach zmienila metabolizm zatkala nos i wiele innych ubokow ktorychmi sie nie chce wymieniac. Ostatnia swoja nadzieje pokladam w wizycie u neurologa. Zdaje sobie sprawe ze nie da mi zlotego srodka ale licze ze pokieruje mnie co robic aby wylizac sie z chemicznego okaleczenia. A moze bedzie na tyle szczery i uczciwy ze powie mi zebym nawet zapomnial o swoim dawnym ja przed kuracja psychotropami.


Mirtazapina obniża acetylocholinę. Dokladnie jak mydocalm, więc masz objawy podobne jak u mnie.

a tu cytat: "Mirtazapine is a moderate antagonist at muscarinic receptors. Doszliśmy do tego kilka postów wcześniej. Czyli tak jak ja masz braki w receptorach acetylocholiny.
Offline
Posty
49
Dołączył(a)
11 gru 2014, 03:50

Zespół PSSD-dysfunkcje seksualne spowodowane zażywaniem SSRI

przez bolek88 13 lut 2016, 14:14
A tu wklejam coś jeszcze do poprzedniego mojego posta
http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/11489459
Offline
Posty
49
Dołączył(a)
11 gru 2014, 03:50

Zespół PSSD-dysfunkcje seksualne spowodowane zażywaniem SSRI

Avatar użytkownika
przez chojrak30 13 lut 2016, 19:09
Masz racje bolek88 na 100% ma to jakiś związek z acetylocholiną, najgorsze jest to że DMAE (deanol) już na mnie przestaje działać wytworzyła się tolerka chociaż zażywałem małe ilości i robiłem przerwy, chyba czas sprawdzić CDP - choline szkoda że taka droga jest :-(
Avatar użytkownika
Offline
Posty
127
Dołączył(a)
21 lis 2010, 19:39

Zespół PSSD-dysfunkcje seksualne spowodowane zażywaniem SSRI

przez bolek88 13 lut 2016, 22:57
chojrak30 napisał(a):Masz racje bolek88 na 100% ma to jakiś związek z acetylocholiną, najgorsze jest to że DMAE (deanol) już na mnie przestaje działać wytworzyła się tolerka chociaż zażywałem małe ilości i robiłem przerwy, chyba czas sprawdzić CDP - choline szkoda że taka droga jest :-(


Za duża tolerancja to jasne. Miałeś za dużo acetylocholiny w mózgu, więc mózg jeszcze bardziej zmniejszył wrażliwość receptorów acetylocholiny.
Mnie CDP-cholina nie przywróciła libido ale dłuższe stosowanie połączone piracetamem zbiło napięcie mięśni.
Offline
Posty
49
Dołączył(a)
11 gru 2014, 03:50

Zespół PSSD-dysfunkcje seksualne spowodowane zażywaniem SSRI

Avatar użytkownika
przez chojrak30 14 lut 2016, 14:07
Żeby podnieść acetylocholinę bez blokowania sobie receptorów jedyne co mi przychodzi do głowy to leki na miastenię np:
http://www.przychodnia.pl/el/leki.php3?lek=1486
"Mytelase hamuje enzym rozkładający acetylocholinę; koncentracja acetylocholiny jest zwiększona, co polepsza znacznie przewodzenie impulsów nerwowych."
Avatar użytkownika
Offline
Posty
127
Dołączył(a)
21 lis 2010, 19:39

Zespół PSSD-dysfunkcje seksualne spowodowane zażywaniem SSRI

przez bolek88 14 lut 2016, 14:54
@Chojrak30 Możesz użyć naturalnego środka blokujący enzym cholinoesterazy, bo to właśnie o to chodzi. Blokowanie rozkładu acetylocholiny przez wątrobę. Możesz użyć do tego celu łatwo dostępnej bez recepty galantaminy. Środek po spożyciu działa 72h.
Offline
Posty
49
Dołączył(a)
11 gru 2014, 03:50

Zespół PSSD-dysfunkcje seksualne spowodowane zażywaniem SSRI

Avatar użytkownika
przez chojrak30 14 lut 2016, 17:18
Dzięki za info nie wiedziałem że ona ma takie działanie :-)
Avatar użytkownika
Offline
Posty
127
Dołączył(a)
21 lis 2010, 19:39

Zespół PSSD-dysfunkcje seksualne spowodowane zażywaniem SSRI

przez lina-karol 15 lut 2016, 21:53
No dobra u mnie się rozstrzygnęło, mija 26 dzień od odstawienia po 10 latach SSRI (paroksetyna,sertalina,escitalopran) - wszystkie funkcje wróciły jeśli chodzi o sferę seksualną, dziś sprawdziłem na żywo, jest moc jak była.
Offline
Posty
17
Dołączył(a)
25 gru 2015, 19:12

Zespół PSSD-dysfunkcje seksualne spowodowane zażywaniem SSRI

Avatar użytkownika
przez chojrak30 15 lut 2016, 23:32
Po niecałym miesiącu po odstawieniu leków poczęła się moja córka najmłodsza jeszcze jakoś funkcjonowałem w tych sprawach ale z dnia na dzień było coraz gorzej aż mi ochota całkowicie odeszła na sex, na lekach i krótko po odstawieniu ochota jeszcze była słaba ale była i ciężko było skończyć ale po dłuższym czasie zero ochoty :-( mam nadzieję że jesteś wyjątkiem ale nie ciesz się tak szybko za kilka miesięcy daj znać czy jest ok.
Avatar użytkownika
Offline
Posty
127
Dołączył(a)
21 lis 2010, 19:39

Zespół PSSD-dysfunkcje seksualne spowodowane zażywaniem SSRI

przez lina-karol 16 lut 2016, 17:27
Dobrze, za 3 miesiące napisze tu;)
Offline
Posty
17
Dołączył(a)
25 gru 2015, 19:12

Sortuj wg

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: zzYxx i 18 gości

Przeskocz do