Zespół PSSD-dysfunkcje seksualne spowodowane zażywaniem SSRI

Masz pytanie związane z lekami ? Chcesz podzielić się 'wrażeniami' z innymi ? Farmakologia czy psychoterapia... ?

Zespół PSSD-dysfunkcje seksualne spowodowane zażywaniem SSRI

przez Tomek858 24 lip 2015, 22:53
U mnie jest na odwrot, po parogenie po prostu moglem dluzej, masturbowalem sie dodatkowo 3 razy dziennie, a to ponoc najwiekszy kastrat. Teraz biore escitalopram i tez mam takie libido ze glowa boli.
Offline
Posty
106
Dołączył(a)
16 lip 2014, 15:20

Zespół PSSD-dysfunkcje seksualne spowodowane zażywaniem SSRI

przez Dominik_wot 25 lip 2015, 07:06
to może ja powinienem wrócić do steraline brać mniejszą dawkę 25mg i coś na uspokojenie np. Alprox na początku ?
Offline
Posty
673
Dołączył(a)
20 lip 2015, 09:13

Zespół PSSD-dysfunkcje seksualne spowodowane zażywaniem SSRI

Avatar użytkownika
przez DOROTA777 25 lip 2015, 19:42
Na początku brania libido zwiększone .Teraz w normie.Biorę Citronil.
Aktualnie;Efectin er
Aurorix-syf jakiego jeszcze nie miałam

Zoloft 75
Cloranxen
Pernazinum
Atarax
Avatar użytkownika
Offline
Posty
378
Dołączył(a)
20 lip 2015, 21:44

Doradca Nerwica.com

przez Doradca Nerwica.com
Polecam tych psychologów i psychoterapeutów z Twojej okolicy
Doradca Nerwica.com

Zespół PSSD-dysfunkcje seksualne spowodowane zażywaniem SSRI

przez Dominik_wot 26 lip 2015, 23:18
DOROTA777 napisał(a):Na początku brania libido zwiększone .Teraz w normie.Biorę Citronil.

ok dzięki czyli to nie ma znaczenia co się bierze czyli Citronil (Citalopramum)
a są jakieś badania na ten temat albo dane dotyczące % liczby poszczególnych ssri dotyczące dolegliwości związanych z libido ???
Offline
Posty
673
Dołączył(a)
20 lip 2015, 09:13

Zespół PSSD-dysfunkcje seksualne spowodowane zażywaniem SSRI

przez Dominik_wot 27 lip 2015, 10:40
mi się wydawało ze to chodzi o prolaktynę i dopaminę:
przy ssri następuje wzrost serotoniny kosztem dopaminy
co podwyższa tez poziom prolaktyny stad osłabienie
libido
WIKIPEDIA: Sertralina, jako jedyny SSRI, nie
powoduje normalnie wzrostu poziomu
prolaktyny we krwi[potrzebne źródło]
(najprawdopodobniej ze względu na swe
dodatkowe działanie dopaminergiczne), co ma
swoje znaczenie kliniczne (znikome ryzyko
zaburzeń hormonalnych, zdarzających się
niekiedy podczas leczenia lekami SSRI,
spowodowanych wzrostem poziomu serotoniny
wobec poziomu dopaminy – dopamina hamuje
wydzielanie prolaktyny).
Offline
Posty
673
Dołączył(a)
20 lip 2015, 09:13

Zespół PSSD-dysfunkcje seksualne spowodowane zażywaniem SSRI

przez SHM 31 lip 2015, 22:34
Witam!
Właśnie zaczynam "przygodę" z wenlafaksyną. Dostałem ją na umiarkowany epizod depresyjny z lękiem (anhedonia, apatia, niskie libido). Lekarz wybrał ją rzekomo właśnie ze względu na zgłaszane przeze mnie zastrzeżenia co do efektów ubocznych SSRI w sferze seksualnej. Kiedyś brałem sertralinę w dawce 200mg i ona położyła mi seks totalnie. W zasadzie nawet nie wiem, czy wrócił do dawnej formy, mimo upływu dwóch lat.

Pierwszy dzień był koszmarny, czułem się źle, zakręcony, ziewałem jak szalony. Dziś trzeci - jest lepiej. Niestety nie ustępuje ten dziwny lęk. Ciekawe ile czasu muszę czekać. Jednak na takie rzeczy alprazolam jest the best :smile:

Załatwiam sobie na wszelki wypadek mirtazapinę. Myślicie, że to dobry wybór? Nie chcę jednak jej stosować póki nie będę musiał, bo nie chcę chodzić senny.
Jakie macie doświadczenie z wenlą?
SHM
Offline
Posty
20
Dołączył(a)
17 sty 2013, 21:54

Zespół PSSD-dysfunkcje seksualne spowodowane zażywaniem SSRI

Avatar użytkownika
przez Ricah 31 lip 2015, 22:56
SHM, jezeli przy sercie dostales PSSD, to przy wenli jest jeszcze wieksze prawdopodobienstwo. Sertralina najmniej bije po libido ze wszystkich SSRI ze wzgledu na dzialanie dopaminergiczne. W dodatku patrzac na Twoje objawy, moim zdaniem wenla to nie jest najlepszy pomysl. Jezeli juz, to dolaczylbym mirtazapine czym predzej, ograniczy skutki uboczne i moze faktycznie ruszyc Twoje objawy.
Moklobemid 300mg
Klonazepam 2mg
Avatar użytkownika
Offline
Posty
979
Dołączył(a)
01 gru 2014, 19:25
Lokalizacja
Zabrze

Zespół PSSD-dysfunkcje seksualne spowodowane zażywaniem SSRI

przez SHM 31 lip 2015, 23:01
:( załamka z tymi lekarzami. Czasem mam wrażenie, że są zupełnie głusi na to co się mówi.
Sertę brałem długo, PSSD wystąpiło po jakichś 6 miesiącach i odstawieniu mianseryny, którą brałem z sertraliną.
Dawkę wenli na tą chwilę mam 75mg ER. Ile brać tej mirty? 15 mg starczy? Nie otumani mnie w dzień?

A może przestać brać wenlę??? To dopiero 3 dzień.
SHM
Offline
Posty
20
Dołączył(a)
17 sty 2013, 21:54

Zespół PSSD-dysfunkcje seksualne spowodowane zażywaniem SSRI

Avatar użytkownika
przez Ricah 31 lip 2015, 23:56
SHM, na Twoim miejscu szukalbym leku, ktory moze podzialac na wszystkie te objawy (i ewentualnie na libido neutralnie), np. tianeptyna, bupropion + jakis SSRI (tutaj duzym minusem jest cena), mirta/miansa.

Z tego co opisujesz - moze warto wrocic do mixu sertraliny + miansy/mirty (stosunkowo podobnie dzialaja), a przy schodzeniu najpierw zejsc z sertraliny?

Jezeli jednak zdecydujesz sie na taki miks - teoretycznie czym wieksza dawka mirty, tym mocniejsze dzialanie adrenergiczne, a tym samym mniejsza zamulka. Ta zamulka przechodzi po pewnym czasie, takze musialbys przetrzymac.

Nie powiem Ci co masz robic, najsenowniej byloby poradzic sie lekarza, ale... Sprobuj moze juz tej wenlafaksyny, skoro ja masz, ale doloz mirte.
Moklobemid 300mg
Klonazepam 2mg
Avatar użytkownika
Offline
Posty
979
Dołączył(a)
01 gru 2014, 19:25
Lokalizacja
Zabrze

Zespół PSSD-dysfunkcje seksualne spowodowane zażywaniem SSRI

przez SHM 01 sie 2015, 11:01
Z tego co widzę Ty bierzesz tianeptynę. Jak ona na Ciebie działa?
Ja potrzebuję czegoś, co stłumi lęki, wyciszy stres, pozwoli się skupić ale też skłoni do większej aktywności, pobudzi, pozwoli poczuć emocje. Czy tianeptyna tak na Ciebie działa?

Dziś już prawie zrezygnowałem z więcia wenli. Spałem kiepsko, obudziłem się rozedrgany, czuję się jak galareta. Nie mogę skupić uwagi, ale nastrój mam ok. Nie rozumiem tego... :-/
SHM
Offline
Posty
20
Dołączył(a)
17 sty 2013, 21:54

Zespół PSSD-dysfunkcje seksualne spowodowane zażywaniem SSRI

Avatar użytkownika
przez Ricah 01 sie 2015, 11:30
SHM, lękow juz nie mam, takze sie nie wypowiem. Jest jednak wskazana przy lękach. Wplywa pozytywnie na os HPA (majacy bardzo duzy udzial przy stresie), dodatkowo jest adaptogenem. Co do pozostalych rzeczy - ciezko mi powiedziec. Dziala u mnie na poziomie placebo, czasem jestem w stanie wyczuc np. chec do poczytania naukowej literatury, a czasem zadnej roznicy. Mam zamiar dolozyc teraz magnez, aby ograniczyc mozliwa tolerancje (lek ten uwalnia niewielkie ilosci dopaminy - stad ten efekt, a ten sposob oddzialywania najszybciej wywoluje tolerancje). Tianeptyna ma stosunkowo delikatne dzialanie, ale za to plusem jest brak ubokow/mala ilosc. Pelne dzialanie ma sie ujawnic dopiero po jakims czasie (ma o wiele szerszy profil, jest jeszcze ampakina oraz agonizuje dwa receptory opioidowe), sam biore niecale 10 dni, takze jak najbardziej daje szanse temu lekowi.
Teoretycznie tianeptyna nada sie do tego, co opisujesz. W praktyce - musialbys sprawdzic to sam.

#
No i zawsze mozna zwiekszyc dawke, a wtedy dzialanie powinno byc bardziej wyczuwalne.
Moklobemid 300mg
Klonazepam 2mg
Avatar użytkownika
Offline
Posty
979
Dołączył(a)
01 gru 2014, 19:25
Lokalizacja
Zabrze

Zespół PSSD-dysfunkcje seksualne spowodowane zażywaniem SSRI

przez SHM 01 sie 2015, 11:43
Ricah - dzięki za pomoc, jestem w totalnej rozterce. To co piszesz brzmi dobrze, i co najważniejsze nie wpływa na seks (co dla mnie jest już jakąś obsesją, mając na uwadze moje poprzednie doświadczenia z SSRI), który i bez leków jest średni. Myślę, że właśnie przez stres/ lęk głownie mam z nim problemy.
Ehhh, nie ogarniam tego :(
═════════════════════════════════════════════════════════════════════════«
10 mg paroksetyna ED
75 mg trazodon ED
0,25-0,50 mg alprazolam doraźnie
SHM
Offline
Posty
20
Dołączył(a)
17 sty 2013, 21:54

Zespół PSSD-dysfunkcje seksualne spowodowane zażywaniem SSRI

Avatar użytkownika
przez Ricah 01 sie 2015, 11:54
SHM, troche zbaczamy z tematu, wiec zeby nie bylo offtopu, napomkne, ze SSRI moga negatywnie wplywac na libido, ale o wytrysk ciezej, zatem tez moga byc pozytywy z tej strony. Co do stresu - mirta/miansa ma chyba najsilniejsze dzialanie w tym wzgledzie, ale tianeptyna jak juz pisalem, tez jest ok. Myslales nad psychoterapia? To tez niezly sposob na poradzenie sobie ze stresem czy znalezieniem sposobu, by depresja nie wrocila.

Skoro nie bierzesz wenlafaksyny, to czym predzej poszukalbym lekarza, ktory wypisze Ci tianeptyne. Jest na tyle lagodny, ze w zasadzie niczym nie ryzykujesz.
Moklobemid 300mg
Klonazepam 2mg
Avatar użytkownika
Offline
Posty
979
Dołączył(a)
01 gru 2014, 19:25
Lokalizacja
Zabrze

Zespół PSSD-dysfunkcje seksualne spowodowane zażywaniem SSRI

przez SHM 01 sie 2015, 11:59
Terapia pewnie byłaby dobra, ale prywatnie nie pójdę z braku środków, a póki co nowy lekarz mi jej nie zalecił. Zobaczymy co będzie dalej.
Dziś jeszcze wziąłem wenlę, chyba zrobię tak jak mówiłeś i wybiorę ją do końca wspomagając się mirtazapiną. Zobaczymy efekty.
Może z seksem nie będzie dramatu.
═════════════════════════════════════════════════════════════════════════«
10 mg paroksetyna ED
75 mg trazodon ED
0,25-0,50 mg alprazolam doraźnie
SHM
Offline
Posty
20
Dołączył(a)
17 sty 2013, 21:54

Sortuj wg

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 9 gości

Przeskocz do