Zespół PSSD-dysfunkcje seksualne spowodowane zażywaniem SSRI

Masz pytanie związane z lekami ? Chcesz podzielić się 'wrażeniami' z innymi ? Farmakologia czy psychoterapia... ?

Zespół PSSD-dysfunkcje seksualne spowodowane zażywaniem SSRI

Avatar użytkownika
przez 1986 15 cze 2015, 19:08
witam , ja dostałem PSSD po 3 tygodnia zazywania escitalopramu. Mineły 3 dni od odstawiena. Czuję się koszmarnie, lek nic nie pomógł a zazkodził bardzo. Libido 0, chce umrzeć
Avatar użytkownika
Offline
Posty
93
Dołączył(a)
26 paź 2014, 10:11

Zespół PSSD-dysfunkcje seksualne spowodowane zażywaniem SSRI

przez fisherman 16 cze 2015, 11:44
Jakie PSSD?! Chłopie 3 dni nie bierzesz, poczekaj z miesiąc chociaż od odstawienia.

U mnie od czasu eksperymentów z imbirem jest ok. Są jakieś wahania libido i sprawności sprzętu, ale generalnie nie ma na co specjalnie narzekać.

Coś ostatnio tutaj nic się nie dzieje - aż mnie dziwi, że kolega chojrak30 i kilku innych nic się już nie udziela.
Offline
Posty
25
Dołączył(a)
25 paź 2014, 17:32

Zespół PSSD-dysfunkcje seksualne spowodowane zażywaniem SSRI

Avatar użytkownika
przez 1986 16 cze 2015, 14:49
fisherman napisał(a):Jakie PSSD?! Chłopie 3 dni nie bierzesz, poczekaj z miesiąc chociaż od odstawienia.

U mnie od czasu eksperymentów z imbirem jest ok. Są jakieś wahania libido i sprawności sprzętu, ale generalnie nie ma na co specjalnie narzekać.

Coś ostatnio tutaj nic się nie dzieje - aż mnie dziwi, że kolega chojrak30 i kilku innych nic się już nie udziela.



Przperaszam, minęły 3 tygodnie od odstawienia ,a nie 3 dni

fisherman z kąd masz ten imbir? Kupiłeś w aptece ?
Avatar użytkownika
Offline
Posty
93
Dołączył(a)
26 paź 2014, 10:11

Doradca Nerwica.com

przez Doradca Nerwica.com
Polecam tych psychologów i psychoterapeutów z Twojej okolicy
Doradca Nerwica.com

Zespół PSSD-dysfunkcje seksualne spowodowane zażywaniem SSRI

przez fisherman 16 cze 2015, 21:41
W spożywczym, zwykły, świeży korzeń :smile:

3 Tygodnie to też nie jest jakiś strasznie długi okres odstawienia - brałeś 3 tygodnie tylko, więc jest bardzo mała szansa, że mogło coś to trwale zepsuć. Póki co odczekaj i nie lamentuj, bo niektórzy miesiącami (np. ja) , albo latami mają libido spieprzone i jakoś dają radę.
Offline
Posty
25
Dołączył(a)
25 paź 2014, 17:32

Zespół PSSD-dysfunkcje seksualne spowodowane zażywaniem SSRI

Avatar użytkownika
przez chojrak30 18 cze 2015, 00:54
Ja obecnie malo się udzielam bo się trochę podłamałem po ostatnich eksperymentach z piracetamem i choliną. Bardzo duże nadzieje w tym pokładałem a niestety efekt był słaby i skutek uboczny w postaci napadów agresji ciężko było zapanować nad złością także piracetam odpada. Zastanawiam się jeszcze nad suplami które spowalniają rozkład acetyloholiny ale szczerze mówiąc trochę mi szkoda kasiory.
Avatar użytkownika
Offline
Posty
127
Dołączył(a)
21 lis 2010, 19:39

Zespół PSSD-dysfunkcje seksualne spowodowane zażywaniem SSRI

przez bolek88 18 cze 2015, 22:06
chojrak30 napisał(a):Ja obecnie malo się udzielam bo się trochę podłamałem po ostatnich eksperymentach z piracetamem i choliną. Bardzo duże nadzieje w tym pokładałem a niestety efekt był słaby i skutek uboczny w postaci napadów agresji ciężko było zapanować nad złością także piracetam odpada. Zastanawiam się jeszcze nad suplami które spowalniają rozkład acetyloholiny ale szczerze mówiąc trochę mi szkoda kasiory.


Piracetam jest do dupy, bardziej działa na lekki wychwyt zwrotny serotoniny i cholinoenergiczny (co jest oczywiste)

Spróbuj sobie Aniracetam albo fasoracetam.
Offline
Posty
49
Dołączył(a)
11 gru 2014, 03:50

Zespół PSSD-dysfunkcje seksualne spowodowane zażywaniem SSRI

przez MonikaBDGXXX 30 cze 2015, 20:33
witajcie,

a ja wzielam dwie tabletki wellbutrinu i mnie ruszyło. Jest prawie ok. Bede musiala jeszcze kilka chyba łyknąc bo nie do końca jest jak było ale w zasadzie ostatnie poltora roku moje libido jest bardzo niskie, jeszcze przed pssd.Jednak wellbutrin wzmaga lęki, wiec skończyło się na 2 tabletkach i i jakieś huśtawki nastroju są. Mam pytanie do fishermana , jak się robi ten imbir? wolałabym nie brac wellbutrinu, moze imbir będzie wystarczajacy.
Offline
Posty
7
Dołączył(a)
25 kwi 2015, 17:19

Zespół PSSD-dysfunkcje seksualne spowodowane zażywaniem SSRI

przez fisherman 02 lip 2015, 22:04
Imbir normalnie - ścierasz sobie na tarku jakiś kawałek w miarę duży do szklanki np. zalewasz soczkiem i siup w dziób.

Ja od jakiegoś czasu oprócz imbiru wrzuciłem sobie mucuna pruriens, czyli roślinkę która zawiera L-dope. Na libido być może coś tam działa, ale w moim przypadku bardzo mi się poprawiło w kwestii odczuwania przyjemności z codziennych zajęć, jestem znacznie bardziej zmotywowany i łatwiej się do wszystkiego zabieram. Przy czym z tą mucuną trzeba być raczej ostrożnym i sam sobie muszę doczytać, czy aby przypadkiem na dłuższą metę nie będzie to miało negatywnych skutków, bo jak wiadomo ldopa jako taka, jest lekiem na parkinsona.
Offline
Posty
25
Dołączył(a)
25 paź 2014, 17:32

Zespół PSSD-dysfunkcje seksualne spowodowane zażywaniem SSRI

Avatar użytkownika
przez chojrak30 04 lip 2015, 11:26
Potwierdzam mucuna pruriens daje kopa, po tym się czułem rewelacyjnie prawie jak przed PSSD tylko przy odstawieniu jest trochę lipa (efekt zejścia jest brutalny) i nie wiadomo jakie są skutki uboczne po dłuższym stosowaniu podobno może nawet pogorszyć PSSD ale badań jednoznacznych na to chyba nie ma, wczoraj zajadałem się różeńcem górskim w takiej trochę większej dawce i taka ochota mnie wzięła w pracy na bara bara że myślałem że nie wyrobię to ziółko również potrafi zaskoczyć myślałem że mi portki rozerwie:-) chyba go przywrócę na dłużej do swojej diety.
Avatar użytkownika
Offline
Posty
127
Dołączył(a)
21 lis 2010, 19:39

Zespół PSSD-dysfunkcje seksualne spowodowane zażywaniem SSRI

przez suwak 07 lip 2015, 16:06
Na PSSD spróbujcie dziurawca (Hypericum (St. John's Wort)), może być sproszkowany w tabletkach.
Badania wykazały, że up-reguluje on (zwiększa ilość) receptory serotoniny 5ht1a i 5ht2a, obydwa mają wpływ na libido, a możliwe że przez SSRI stały się trwale mniej czułe lub zmniejszyła się ich ilość.

http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/9342771

Tu z kolei o mocnym zwiększeniu dopaminy (pomocna w niskim libido) w korze przedczołowej przez ekstrakt z dziurawca.

http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC1574978/

I jeszcze wątek anglojęzycznego forum gdzie niektórym dziurawiec (SJW) pomógł na PSSD.

http://www.pssdforum.com/viewtopic.php?t=185
Offline
Posty
215
Dołączył(a)
24 sty 2014, 02:40

Zespół PSSD-dysfunkcje seksualne spowodowane zażywaniem SSRI

przez suwak 07 lip 2015, 16:39
I jeszcze jedno rozbudowane zestawienie poparte badaniami na temat różnych działań dziurawca:

http://www.sigmaaldrich.com/life-scienc ... ratum.html
Offline
Posty
215
Dołączył(a)
24 sty 2014, 02:40

Zespół PSSD-dysfunkcje seksualne spowodowane zażywaniem SSRI

przez Dominik_wot 24 lip 2015, 10:53
a który ssri jest najbardziej "nice and friendly" bo czytałem że steralina jako jedyny ssri poprzez słaby ale jednak wychwyt zwrotny dopaminy nie obniża tak drastycznie libido bo nie podwyższa prolaktyny
Offline
Posty
673
Dołączył(a)
20 lip 2015, 09:13

Zespół PSSD-dysfunkcje seksualne spowodowane zażywaniem SSRI

przez Dominik_wot 24 lip 2015, 11:14
kiedyś brałem fluoksentyne przez miesiąc i było ok a teraz dostałem steraline i byłem bardzo pobudzony bardzo pewny siebie wręcz agresywny (duże libido) ale lęki nie minęły więc przeszedłem na Escitalopram i jest spadek libido... :shock: jest mi lepiej ale zacząłem sobie wkrecać że ten lek jest kastratem i zostanę wesołym impotentem :?
Ostatnio edytowano 24 lip 2015, 11:21 przez Dominik_wot, łącznie edytowano 2 razy
Offline
Posty
673
Dołączył(a)
20 lip 2015, 09:13

Zespół PSSD-dysfunkcje seksualne spowodowane zażywaniem SSRI

Avatar użytkownika
przez Kontrast 24 lip 2015, 11:18
Zoloft kasuje najbardziej moim zdaniem, a przynajmniej u mnie powodował po dwóch miesiącach brania problemy z erekcja, jako jedyny z antydepresantow. Esci powoduje najmniej ubokow podobnież.
Nie znam roli którą gram. Wiem tylko, że jest moja, niewymienna.
Avatar użytkownika
Offline
Posty
3551
Dołączył(a)
13 cze 2014, 22:18
Lokalizacja
TKI

Sortuj wg

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 10 gości

Przeskocz do