Leki a wzrost/spadek wagi.Wątek zbiorczy.

Masz pytanie związane z lekami ? Chcesz podzielić się 'wrażeniami' z innymi ? Farmakologia czy psychoterapia... ?

tycie po lekach

Avatar użytkownika
przez lukasollo 29 lip 2011, 12:26
Ja brałem Paxtin i Rexetin, to są odpowiedniki Seroxatu i chudłem na nich non stop więc to chyba na każdego różnie działa.
Nauczyłem się umierać w sobie, nauczyłem się ukrywać cały strach...
Avatar użytkownika
Offline
Posty
34
Dołączył(a)
27 lip 2011, 23:09
Lokalizacja
Wrocław

tycie po lekach

przez agnieszkaczarnaowca 12 wrz 2011, 10:32
niestety podlacze sie pod problem tycia. Biore od roku efectin raz dziennie 75er i do tego czasem leki nasenne. Teraz dostaje atarax.

Utylam od poczatku kuracji 16 kg. Nie mieszcze sie w ciuchy. Jem niby tyle samo, ale mam ogromne zapotrzebowanie na slodycze. Obawiam sie nawet kompulsu niestety. Objadam sie i nie moge sie opanowac.

Czy sa jakies leki ktore beda w stanie zatrzymac ten proces. Moze cos na zatrzymanie apetytu, albo choc zmniejszenie go...?


Wpadam w dola jak widze sie w lustrze... :evil:

edit: kompuls dotyczy oczywiscie tylko slodyczy.
Posty
2
Dołączył(a)
12 wrz 2011, 02:40

tycie po lekach

Avatar użytkownika
przez zaqzax 18 wrz 2011, 18:56
nie jest tak źle, w ciagu okolo 12 lat brania lekow moja waga zwiekszyla sie o 20kg, wazylem srednio 60, teraz waze conajmniej 80, nie jest to tragicznie duzo przy moim wzroscie (182), a widzialem ludzi
ktorzy juz po 5 latach tyli po 40-60kg !! najgorzej jest po niektorych neuroleptykach i stabilizatorach - widzialem jak z jednej baby po 3 latach pozostalo jedno: monster.

generalnie po pol roku wcinania nawet ssri metabolizm na tyle sie pierdoli ze waga niemal musi pojsc w gore chyba ze ktos jest genetycznym szczesciarzem i jego organizm przerobi wszystko.
"Gdybym polegał tylko na opinii psychiatrów, dawno bym nie żył"
Zaburzenia lękowo-depresyjne, Urojenia depresyjne, Dystymia, Osobowość unikająca i zależna.
Escitalopram 15mg
Amisulpryd 25-100mg
Alprazolam 1mg
Mianseryna 5mg (na sen)

Avatar użytkownika
Offline
Posty
631
Dołączył(a)
24 wrz 2007, 00:57
Lokalizacja
Europa

Doradca Nerwica.com

przez Doradca Nerwica.com
Polecam tych psychologów i psychoterapeutów z Twojej okolicy
Doradca Nerwica.com

tycie po lekach

przez Laima 20 wrz 2011, 04:58
agnieszkaczarnaowca, po efectine się nie tyję,nie zwiększa apetytu, a wręcz przeciwnie.Szukaj przyczyny gdzie indziej.
Laima
Offline

tycie po lekach

Avatar użytkownika
przez zaqzax 20 wrz 2011, 13:05
Laima napisał(a):agnieszkaczarnaowca, po efectine się nie tyję,nie zwiększa apetytu, a wręcz przeciwnie.Szukaj przyczyny gdzie indziej.


ja mowie o typowych antydepresantach, wenlafaksyna rzeczywiscie nie powoduje tycia, podobnie jak Duloksetyna i Reboksetyna.
ale to w skali wszystkich leków tylko 3 substancje, a lekarze zazwyczaj nie koncza tylko na tym o czym piszemy.
"Gdybym polegał tylko na opinii psychiatrów, dawno bym nie żył"
Zaburzenia lękowo-depresyjne, Urojenia depresyjne, Dystymia, Osobowość unikająca i zależna.
Escitalopram 15mg
Amisulpryd 25-100mg
Alprazolam 1mg
Mianseryna 5mg (na sen)

Avatar użytkownika
Offline
Posty
631
Dołączył(a)
24 wrz 2007, 00:57
Lokalizacja
Europa

tycie po lekach

przez Zenonek 20 wrz 2011, 13:09
80 przy tym wzroscie to raczej najzwyczajniesza waga...60 kg to to raczej byl nienajlepszy poziom...Pewnie po prostu zmezniales zwyczajnie, wiekszosc ludzi przybiera na wadze wraz z wiekiem , a nie wszyscy biora rozne mocne leki.
Offline
Posty
3565
Dołączył(a)
09 kwi 2010, 17:23

tycie po lekach

przez Michuj 20 wrz 2011, 13:14
zaqzax, brałeś wenlafaksyne. Jakbyś porównał jej działanie do duloksetyny?
Michuj
Offline

Rispolept, a tycie!

Avatar użytkownika
przez Guzik 10 lis 2011, 19:03
deppoholics napisał(a):Witam. Mam 18 lat. Okresowo cierpię na nerwicę natręctw. Od 4 dni biorę kropelki Rispolept 1 mg/ml. Co pięć dni mam zwiększać dawkę, aż do 1,2 ml na dobę.
Dużo naczytałam się złych rzeczy o tym leku. Między innymi to, że ten lek powoduje tycie. Najgorsze jest to, że lekarz o tym mnie nie poinformował, a ja mam bzika na punkcie swojej wagi. Walczę by schudnąć, a tu nagle mam brać lek który spowoduje, że przytyję i to nawet 30 kg!

Proszę pomóżcie mi i powiedzcie, czy można zapobiec przytyciu. Na razie rozważam dietę do 1000 kcal i więcej ruchu. Ale czy to coś da?
Czy przez ten lek przytyję bo zwiększy mi się apetyt, czy wystarczy tylko to, że go biorę?
Strasznie się boję. Nie chce wyglądać jak słoń. Nie chcę ważyć 100 kg!!! Mam 179, ważę 68 kg.
Będę kontrolować wagę i jeżeli do końca tygodnia przekroczy 70 kg, zgłoszę się do lekarza o zmienienie leku.


Ja po przekroczeniu 70kg zmieniłam leki, tylko że jestem 9cm niższa. Nie sądzę abyś utyła 30kg. Zazwyczaj jest tak że leki zwiększają apetyt, niektóre zwyczajnie zabijają metabolizm. Ćwicz, zwracaj większą uwagę na to co jesz - nie panikuj.

-- 10 lis 2011, 19:10 --

Dorzucę swoją historię do wątku. Utyłam 8 kg po fluanxolu w ciągu 3,4 miesięcy. Po zmianie leku na ketrel, waga zaczęła spadać w tempie 0,5kg na miesiąc. Teraz znów powracam do fluanxolu i drżę na myśl o ponownym wzroście wagi. On zwyczajnie zabija mój metabolizm. Ale zmieniam nawyki żywieniowe, włączę jeszcze dodatkowy ruch i mam nadzieję, że uda się mi powstrzymać tycie.
Avatar użytkownika
Offline
Posty
1643
Dołączył(a)
14 wrz 2010, 16:56
Lokalizacja
Trójmiasto

tycie po lekach

przez rina1991 17 lis 2011, 16:48
a czy ktos z Was bral Arketis? strasznie obawiam sie przytycia. Po Setalofcie nie przytylam nic, jednak teraz zaczynam brac Arketis i na forach strasza, ze tyja po tym leku.. :(
Offline
Posty
8
Dołączył(a)
06 lis 2010, 19:36

Parogen vs Seroxat - tycie ankieta

Avatar użytkownika
przez wieslawpas 21 lis 2011, 13:09
Witam,

Chciałem zorbic ankiete czy kótrys z tych leków bardziej wpływa na tycie.
Przez 1,5 bralem seroxat i przytyłem 8 kg. Od roku biore parogen i doszło dodatkowe
9 kg. Moze po seroxacie tyje sie mniej? Chcialbym zrobic takie badanie.

Napiszcie

- nazwa leku
- okres brania
- waga przed braniem leku
- waga obecnie
- zmiana ( ile przybylo)


Wyniki podam tutaj. Moze to pococ każdemu z nas bo nadwaga to przecież
wkurzający problem.

Pozdrawiam

Wieslaw
Avatar użytkownika
Offline
Posty
7732
Dołączył(a)
06 maja 2009, 18:35

Parogen vs Seroxat - tycie ankieta

przez clone 21 lis 2011, 15:29
Oba leki posiadają tę samą substancję czynną, paroksetynę. Jeśli masz tendencję do tycia podczas przyjmowania tego typu leków, to zmiana leku na inny (lek innego producenta) z tą samą substancją czynną nic nie pomoże.
Offline
Posty
256
Dołączył(a)
06 kwi 2011, 08:58

Parogen vs Seroxat - tycie ankieta

Avatar użytkownika
przez Amon_Rah 22 lis 2011, 11:39
Bralem Seroxat, Parogen i obecnie Paroxinor i nie przytylem ani grama.
ObrazekObrazekObrazekObrazek
KOCOBO JE CPБИЈА!
Avatar użytkownika
Offline
Posty
1867
Dołączył(a)
28 sty 2006, 00:35
Lokalizacja
Ultima Thule

Parogen vs Seroxat - tycie ankieta

Avatar użytkownika
przez aree1987 25 lis 2011, 23:31
bo w parogenie jest wyciąg z pączków z budyniem. :roll:
wenlafaksyna 450mg
--

I'm forever black-eyed
A product of a broken home
Avatar użytkownika
Offline
Posty
1173
Dołączył(a)
15 lip 2009, 21:54

Parogen vs Seroxat - tycie ankieta

Avatar użytkownika
przez Lord Kapucyn 26 lis 2011, 09:07
Temat pozbawiony sensu, bo Parogen i Seroxat zawierają tę samą substancję akywną - paroksetynę, więc technicznie oba są tym samym. To generyki. Poza tym od samych leków się nie tyje, sprzyjają natomiast one tyciu w ten sposób, iż niektóre z nich zwiększają łaknienie. A to już nasza decyzja czy sięgniemy po pączki z budyniem, które nas utuczą, czy nie.

-- 26 lis 2011, 09:10 --

Przez miniony rok przytyłem w sumie 20kg - ale z umiarkowanej niedowagi jako stan pierwotny, także nie jest źle. A brałem przez ten rok pół apteki. Tylko nie zwalam tego na leki i przyznaję: złe odżywianie, brak umiaru w jedzeniu i siedzący tryb życia.
There is one wonder drug, but in three substances.
In the name of the stimulating N-(4-Bromophenyl)adamantan-2-amine,
and of the empathogenic (±)-4-Amino-3-phenyl-butyric acid,
and of the nootropic Ethyl 1-(phenylacetyl)-L-prolylglycinate.

"Jeżeli przysłucham się uważniej, słyszę jak moje geny łkają".
Avatar użytkownika
Offline
Moderator/ R2 - D2
Posty
14243
Dołączył(a)
05 maja 2011, 00:00

Sortuj wg

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 9 gości

Przeskocz do