Leki a wzrost/spadek wagi.Wątek zbiorczy.

Masz pytanie związane z lekami ? Chcesz podzielić się 'wrażeniami' z innymi ? Farmakologia czy psychoterapia... ?

Leki a przemiana materii

przez Moni 10 wrz 2006, 14:54
Ja po prostu powiedziałam mojemu lekarzowi, że jak po tym co mi zapisze przytyje chociaż pół kilo to go zabiję. Problem był, bo jak zaczęłam się leczyć ważyłam prawie 100 kg. On, jak i lekarka prowadząca w szpitalu potraktowali sprawę poważnie. Skutek jest taki, że przez pół roku leczenia schudłam prawie 20 kg bez odchudzania i chudnę dalej. Mam normalny apetyt, nie obżeram się, ale też nie stosuję żadnej diety, pilnuję, żeby jeść 3 posiłki dziennie, jak mam ochotę pomiędzy nimi na ciacho czy czekoladę to jem i już.
Moja koncepcja na ten temat jest taka, że wracam do swojej normalnej, osobniczej wagi i jak ją osiągnę przestanę chudnąć.
Ogólnie myślę, że nie ma się co czaić tylko mówić psychiatrze, że człowiek stanowczo nie chce jakichś efektów ubocznych typu przytycie, bóle głowy, czy problemy z seksem. Leków są setki - niech chłopaki i dziewczynki kombinują.
Offline
Posty
2
Dołączył(a)
10 wrz 2006, 14:06

Avatar użytkownika
przez aniołek 10 wrz 2006, 15:31
mysle,ze po efectinie napewno odechcialoby ci sie jesc na jakies pare miesiecy!zauwazylam ze u wszystkich efectin zmniejsza apetyt!ale nie mozesz sie kierowac tym czy schudniesz czy przytyjesz jsli zle sie czujesz to musisz sie leczyc!a zawsze pozostaje nam sport-basen,tenis,rower!
'LUDZIE LUDZIOM......'
Avatar użytkownika
Offline
Posty
161
Dołączył(a)
19 lip 2006, 20:55

przez Marti 27 lis 2006, 21:28
Ja mam problem mam nadzieje że ktos mi pomoże jak by to ująć ... co ile człowiek powinien się wypróżnic ?? niech ktos coś odpisze błagammmm :(
Offline
Posty
1
Dołączył(a)
27 lis 2006, 21:02

Doradca Nerwica.com

przez Doradca Nerwica.com
Polecam tych psychologów i psychoterapeutów z Twojej okolicy
Doradca Nerwica.com

przez y_ennefer 28 lis 2006, 00:39
Spytałam brata (zna się na rzeczy) i stwierdził, że to zależy od tego ile człowiek je i jaką ma przemianę materii.
"Przyszłość zaczyna się dziś, nie jutro."
Offline
Posty
30
Dołączył(a)
22 lis 2006, 23:43
Lokalizacja
Wawa

przez wodnik 28 lis 2006, 01:29
od ponad roku biorę seroxat i niestety sporo przytyłam.myślałam,ze to po tych tabletkach.prawda jest taka,ze zaczełam jeść za dużo i wiecie co,myślę ze w tym tkwi problem.jak nie jesz to nie tyjesz.przepraszam-jak nie jesz ponad miarę,no i oczywiście się ruszasz.no cóż.ja mam zawsze dobre wytłumaczenie-rzuciłam palenie,biorę leki,nie mam czasu i siły na sport i niestety straszna prawda-przeżeram swoje smutki.jakbym chciala zjeść tę całą nerwicę.efekt jest taki,ze nie mogę już na siebie patrzeć i o zgrozo mój mąż również.ale nim staram się nie przejmować bo mogę znowu trafić do pomocy doraźnej na zastrzyk hydroxyzynki.zaciekawiła mnie informacja o efectinie,ze zmniejsza apetyt.napiszcie coś więcej kochani.może się mylę i seroxat jest też winien zwiększonemu łaknieniu.
"bez szacunku do samego siebie życie nie ma większego sensu.nie mając zaufania do siebie,skazujemy się na łaskę innych i uzależniamy od zdarzeń."
Offline
Posty
17
Dołączył(a)
22 lis 2006, 23:38
Lokalizacja
łóDź

przez andek 28 lis 2006, 02:34
@ wodnik, efectin na mnie w ogóle nie działał w oczekiwany sposób. Pociłem się po nim straszliwie i co gorsza mój pot okropnie śmierdział. Żaden dezodorant i nawet częste mycie nie pomagały. Niewielu leków próbowałem, ale akurat ten wspominam najgorzej. Nigdy więcej!

A w kwestii tematu, to nie można nic wiążącego powiedzieć o wpływie leków na przemianę materii. Często źródła podają, że podczas leczenia (myślę o depresji) tyje się o kilka kilogramów, ale to tylko uogólnienie jak sądzę.

Np w czasie kuracji bioxetinem ponoć fajnie się chudnie, a ja przybrałem 10 kg.
Offline
Posty
25
Dołączył(a)
27 lis 2006, 16:07
Lokalizacja
Warszawa

przez wodnik 28 lis 2006, 02:42
a fuj!no i patrzcie jaki my świństwa musimy brać.ale co tam,ważny będzie efekt końcowy czyli nasze całkowite wyleczenie.mam taką nadzieję oczywiście.
"bez szacunku do samego siebie życie nie ma większego sensu.nie mając zaufania do siebie,skazujemy się na łaskę innych i uzależniamy od zdarzeń."
Offline
Posty
17
Dołączył(a)
22 lis 2006, 23:38
Lokalizacja
łóDź

przez Sonia 28 lis 2006, 10:38
wodnik napisał(a):a fuj!no i patrzcie jaki my świństwa musimy brać.ale co tam,ważny będzie efekt końcowy czyli nasze całkowite wyleczenie.mam taką nadzieję oczywiście.

Sorry, ale chyba wierzysz w cuda ,że za pomocą lekow wyleczysz nerwicę.Wiem co mówię, bo na seroxacie "jechałam" bardzo długo i po odstawianiu zawsze sytuacja wracała do normy,czyli nerwicowe objawy pojawiały się tak samo jak przed leczeniem.Tylko praca nad sobą może pomóc wyjść z tego bagna, nie żadne leki, niestety.
Offline
Posty
117
Dołączył(a)
24 paź 2005, 10:50

przez Fermin 28 lis 2006, 14:43
Sonia ma rację leki tylko blokują na jakiś czas lęki przy kolejnych "napięciach życiowych" jest bardzo duże prawdopodobieństwo nawrotów.
A co do tematu to nie wiem czy jak się denerwujesz chce Ci się jejść bo ja wcale mogłem nie jejść i to nie przez tabletki a przez nerwy. Jadłem bo musiałem bo przychodziła pora aby jejść i trzeba coś jejść aby organizm miał z czego czerpać energię.
Offline
Posty
22
Dołączył(a)
25 lis 2006, 20:34

przez andek 28 lis 2006, 14:51
Nie powinno się zniechęcać do leków i z góry zakładać, że nie leczą. Leczą, choć w wielu przypadkach nie wystarczają. Farmakologia to ważny starter, zapalnik, który ma pomóc w dalszych krokach.

Ważnym jest także odpowiednie indywidualne dobranie leków, bo jak wiadomo, nie na każdego działają tak samo.
Offline
Posty
25
Dołączył(a)
27 lis 2006, 16:07
Lokalizacja
Warszawa

przez Sonia 28 lis 2006, 15:27
andek napisał(a):Nie powinno się zniechęcać do leków i z góry zakładać, że nie leczą. Leczą, choć w wielu przypadkach nie wystarczają. Farmakologia to ważny starter, zapalnik, który ma pomóc w dalszych krokach.



Ja nie zakładalam z góry że leki mnie nie wyleczą, bo wtedy nawet tego nie wiedziałam.Doszło to do mnie po wielu miesiącach, latach, na jakiej zasadzie to wszystko działa.Na lekach człowiek czuje się cudownie, przynajmniej ja tak miałam, ale potem....
Mądre zdanie, że leki to rodzaj startera, który ma nas zmusić do zastanowienia się nad życiem, postepowaniem itd. i wyciągnąć trzeba z tego wnioski, aby dalej , juz po odstawieniu lekow moc normalnie żyć.
Jestem bez leków od 17 miesięcy i uwierzcie, że czuje się dobrze, bo wiele rzeczy przemyślałam, pozmieniałam podejście do życia i generalnie jest ok.Choć czasem mam gorsze dni, ale się nie poddaję.
Offline
Posty
117
Dołączył(a)
24 paź 2005, 10:50

Avatar użytkownika
przez Hen Ichaer 13 sty 2007, 00:55
Psychotropy mogą zwiększać łaknienie, stąd ewentualne tycie. Czasami efektem jest jadłowstręt.
Cześć i czołem, kluski z rosołem.
Tymczasem, borym lasem..
Avatar użytkownika
Offline
Posty
32
Dołączył(a)
10 sty 2007, 15:58
Lokalizacja
Poznań

przez sisi1234 14 sty 2007, 12:14
Biore seroxat, co prawda dopiero 5 dzien, ale normalnie zmuszam sie z rozsadku, do tego zeby cos zjesc.no i wzrok mojej przerazonej mamy tez dziala..rozmawialam tez z kolezanka z forum (pozdrawiam CIE GINO!) i jej facet tez ma jadlowstret.a oto slowa lekarza: leki na ciezkie choroby psychiczne (spokojnie-a tu nie chodzi o nas)!!!!! czesto powoduja zwiekszenie masy ciala.przy wiekszych dawkach, leki psychotropowe potrafia wplynac na przemiane materii, jest to jednak bardzo, bardzo indywidualna sprawa.
Offline
Posty
110
Dołączył(a)
10 sty 2007, 15:19

Avatar użytkownika
przez wielokropek 15 sty 2007, 18:08
pytanko...
te leki zwiekszają masę ciała, bo zwiększają łaknienie
czy zwiększąją masę ciała, nawet jak się je tyle co zwykle?
ciekawi mnie to. Bardzo bym nie chciała przytyć i się cholernie tego boję (ah ta kobieca próżność), w końcu nie po to się 4 miesiące odchudzałam...
Ja biorę paroksetynę i na razie mam baaardzo zmniejszone łaknienie, co (sorki, nie ukrywam) bardzo mnie cieszy, bo do tej pory zajadałam swoje stresy :(
Avatar użytkownika
Offline
Posty
44
Dołączył(a)
14 sty 2007, 13:01

Sortuj wg

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 15 gości

Przeskocz do