Odstawianie leków i objawy abstynencyjne.Wątek zbiorczy.

Masz pytanie związane z lekami ? Chcesz podzielić się 'wrażeniami' z innymi ? Farmakologia czy psychoterapia... ?

Jak skutecznie odstawic leki - poradnik

Avatar użytkownika
przez another_memory 29 sie 2013, 21:59
A czy ktoś z Was miał problem z odstawieniem sertraliny? Biorę setaloft już od 3,5 roku i szczerze mówiąc już dawno przestał na mnie działać (stany lękowe i tego typu akcje wróciły jak z przed kuracji). Psychiatra zmieniała mi dawkę (po wyższej źle sie czułam- nie mogłam spać, dokuczał mi szczękościsk więc generalnie niezbyt ciekawie). Psychiatra próbowała zmieniać mi leki i nic. Nie chcę brać benzo na dłuższą metę bo słyszałam, że jak się w to wpadnie to kaplica..(i przy ostrzejszych atakach lękowych łykam 0,25 afobamu- więc doraźnie. Bardzo rzadko się to zdarza a mimo to już wydaje mi się, że ciężko byłoby mi przetrwać taki atak bez tej tabletki). Razem z moją psycholog i psychiatrą zdecydowałyśmy, że odstawię sertralinę i skupimy się na terapii. Problem w tym, że gdy nie brałam jej przez raptem trzy dni to trzęsło mnie od środka, byłam non stop śpiąca i jakoś dziwnie otępiała :-/. I teraz się trochę obawiam.. Boję się, że mój mózg tak się rozleniwił z produkcją serotoniny, że bez tabletek popadnę jeszcze w jakąś deprechę..

Takie więc trochę czarnowidztwo mnie się trzyma :roll:

Czy ktoś z Was przechodził przez coś podobnego??
And those who were seen dancing were thought to be insane by those who could not hear the music
Avatar użytkownika
Offline
Posty
191
Dołączył(a)
13 sty 2009, 21:29
Lokalizacja
olsztyn

Jak skutecznie odstawic leki - poradnik

przez zgRED 05 wrz 2013, 21:57
Witajcie. Ja byłem na fluoksetynie pewnie z 10 lat. Brałem to w dawce 2x20mg , ostatnio 1x10 +1x20 mg , na fobię społeczną ktora była wynikiem napadowego czerwienienia i erytrofobii. Na to zrobiłem niedawno operację , która okazała sie skuteczna na czerwienienie , przy okazji sa też skutki uboczne w postaci kompensacyjnego pocenia sie w niektórych częściach ciała , ale to inna historia. Operację zrobiłem ponieważ chciałem raz na zawsze uwolnić się od leków , co zresztą zrobiłem. W moim przypadku wyglądało to tak , że dawkę zmniejszałem szybko bo w ciągu dwóch tygodni zszedłem do zera. Teraz od trzech tygodni jestem "czysty" ale zauważyłem , że pojawiły się jakieś mimowolne skurcze mięśni , rozdrażnienie , niepokój i czasami chwilowe zjazdy nastroju. Na tym forum ktoś pisał , że w przypadku fluoksetyny odstawienie jest mniej odczuwalne dla organizmu niż w przypadku innych leków. Czy ktoś z forumowiczów ma takie doświadczenia? Czy te moje objawy powinny ustąpić i po jakim czasie? Oczywiście biorę poprawkę na to , że każdy może to przechodzić w sposób indywidualny ale może istnieje jakiś wspólny mianownik przy odstawianiu właśnie fluoksetyny? Pozdrawiam wszystkich i z niecierpliwością czekam na odpowiedź.
P.S. Mam nadzieję że jednak uda się całkowicie wymeldować psychotropy z mojego życia , nie chcę juz do tego wracać.
Offline
Posty
4
Dołączył(a)
14 sie 2013, 19:12

Jak skutecznie odstawic leki - poradnik

Avatar użytkownika
przez Ferdynand k 05 wrz 2013, 22:08
zgRED, fluo łatwo się odstawia może tak dwa miechy 10mg co drugi dzień
i zjazd i koniec leków? :o

-- 05 wrz 2013, 22:25 --

a fluo ma długi okres t1/2 i metabolit też
bez leku 7dni może jeszcze nosić
te 3tyg idealnie pasuje do fluo
Avatar użytkownika
Offline
Naczelny Użyszkodnik
Posty
8617
Dołączył(a)
15 maja 2012, 18:32
Lokalizacja
ćwiartki 3/4

Doradca Nerwica.com

przez Doradca Nerwica.com
Polecam tych psychologów i psychoterapeutów z Twojej okolicy
Doradca Nerwica.com

Odstawianie leków.Wątek zbiorczy.

Avatar użytkownika
przez Helvetti 15 wrz 2013, 01:59
Często lekarze zapisują mi leki. I ja je biorę przez chwilę, albo i dłużej, a potem z dnia na dzień odstawiam. Nie wiem, dlaczego to robię ale zdarza mi się to dosyć często. Potem lekarka się denerwuje na mnie, i wszystko od początku.
ktoś z was też tak ma?
got a date with suicide.
Avatar użytkownika
Offline
Posty
2478
Dołączył(a)
16 kwi 2009, 21:14
Lokalizacja
Warszawa.

Odstawianie leków.Wątek zbiorczy.

Avatar użytkownika
przez hania33 15 wrz 2013, 09:12
Helvetti, Ja biorę..by stwierdzić działanie, na rozkręcenie się leków potrzeba czasu..może również pozostaniesz z jednym lekiem dłużej?
Nikt mi nie będzie mówił jak mam żyć bo nikt za mnie nie umrze.


Obrazek
Avatar użytkownika
Offline
Posty
10860
Dołączył(a)
14 sie 2013, 13:27

Odstawianie leków.Wątek zbiorczy.

Avatar użytkownika
przez Helvetti 15 wrz 2013, 12:02
Teraz właśnie mam drugi dzień fluoxetyny. I jeżeli będę miała po niej mniejszy apetyt, to super. Jeżeli nie, to gorzej...
got a date with suicide.
Avatar użytkownika
Offline
Posty
2478
Dołączył(a)
16 kwi 2009, 21:14
Lokalizacja
Warszawa.

Odstawianie leków.Wątek zbiorczy.

przez Silv21 05 paź 2013, 06:02
Witam, jestem nowym urzytkownikiem. Mam 26 lat i od 5 lat biore clonazepam. Poczatkowo bralem po cwiartce 0,5mg, a dzisiaj biore juz 6mg. Uzaleznia strasznie, chyba nie musze mowic.
Ostawiena na wlasna reke , albo pod kontrola psychiatry spelzly na niczym. Moja znajoma poradzila sie lekarzy w Akademi medycznej. Odziwo powiedzieli jej ze powinienem odstawic calkiem clony i teraz poprostu brac 10 mg relanium 3 x dziennie. Czy to nie jest jakas dawka z kosmosu? Czy moze oni sie pomylili i lepiej do nich zadzwonic jeszcze raz?
Offline
Posty
6
Dołączył(a)
05 paź 2013, 05:58
Lokalizacja
Szczwecin

Odstawianie leków.Wątek zbiorczy.

Avatar użytkownika
przez hania33 05 paź 2013, 09:00
Silv21, Witaj , gdzieś na forum jest tabelka odstawiania , zapoznaj sie z nia i sprawdź.Pozdrawiam.

-- 05 paź 2013, 09:08 --

http://www.benzo.org.uk/polman/bzcha01.htm

-- 05 paź 2013, 09:14 --

Silv21, Leki miałeś od psychiatry?
Nikt mi nie będzie mówił jak mam żyć bo nikt za mnie nie umrze.


Obrazek
Avatar użytkownika
Offline
Posty
10860
Dołączył(a)
14 sie 2013, 13:27

Odstawianie leków.Wątek zbiorczy.

Avatar użytkownika
przez Lord Kapucyn 05 paź 2013, 09:41
There is one wonder drug, but in three substances.
In the name of the stimulating N-(4-Bromophenyl)adamantan-2-amine,
and of the empathogenic (±)-4-Amino-3-phenyl-butyric acid,
and of the nootropic Ethyl 1-(phenylacetyl)-L-prolylglycinate.

"Jeżeli przysłucham się uważniej, słyszę jak moje geny łkają".
Avatar użytkownika
Offline
Moderator/ R2 - D2
Posty
14243
Dołączył(a)
05 maja 2011, 00:00

Odstawianie leków.Wątek zbiorczy.

Avatar użytkownika
przez AmnuM 05 paź 2013, 11:03
Zmniejszaj dawki co 3-4 dni, o 1 tabletke 2mg(ewentualnie pół), a później weź 3 paczki relanium 2x 5mg i 1x 2mg. Z pierwszej paczki jedz po 10mg (2 tabletki), z następnej już 1. Z paczki 2mg bierz też po 1, ewentualnie dorzuć jakbyś czuł efekty odstawienne(ale nie codziennie, tylko w pierwszych dniach). Na detoxie tak się schodzi, a brałem po 20mg clona i do tego np. nitrazepam, lorazepam itp. Też schodzę z benzo. Powodzenia.

-- 05 paź 2013, 10:22 --

Po całkowitym odstawieniu i tak będziesz musiał pocierpieć (psychika)
Avatar użytkownika
Offline
Posty
343
Dołączył(a)
08 sty 2013, 14:20

Odstawianie leków.Wątek zbiorczy.

przez Silv21 05 paź 2013, 17:03
Jasne ze od psychiatry. Piozniej go naciskalem zeby mi wypisal. Mialem wrazenie ze sie bal i pisal.
Offline
Posty
6
Dołączył(a)
05 paź 2013, 05:58
Lokalizacja
Szczwecin

Odstawianie leków.Wątek zbiorczy.

Avatar użytkownika
przez hania33 05 paź 2013, 17:06
Silv21, I później czeka nas walka...bedzie ok :D

-- 05 paź 2013, 17:07 --

AmnuM, Nie tylko psychika , bol mięśni ..itp ...
Nikt mi nie będzie mówił jak mam żyć bo nikt za mnie nie umrze.


Obrazek
Avatar użytkownika
Offline
Posty
10860
Dołączył(a)
14 sie 2013, 13:27

Odstawianie leków.Wątek zbiorczy.

Avatar użytkownika
przez AmnuM 05 paź 2013, 17:28
Im mniejsza dawka odstawienna i przyzwyczajenie organizmu do niej, tym mniejsze objawy. Jeśli zejdzie do 5mg diazepamu dziennie i będzie czuł, że organizm więcej nie potrzebuje, to już nie będzie problemu z mięśniami. Wiem co mówię. :)
Avatar użytkownika
Offline
Posty
343
Dołączył(a)
08 sty 2013, 14:20

Odstawianie leków.Wątek zbiorczy.

Avatar użytkownika
przez hania33 06 paź 2013, 09:42
AmnuM, :D

-- 06 paź 2013, 09:42 --

AmnuM, :D

-- 06 paź 2013, 10:33 --

AmnuM, To musi być ciężka próba :?:
Nikt mi nie będzie mówił jak mam żyć bo nikt za mnie nie umrze.


Obrazek
Avatar użytkownika
Offline
Posty
10860
Dołączył(a)
14 sie 2013, 13:27

Sortuj wg

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 9 gości

Przeskocz do