Odstawianie leków i objawy abstynencyjne.Wątek zbiorczy.

Masz pytanie związane z lekami ? Chcesz podzielić się 'wrażeniami' z innymi ? Farmakologia czy psychoterapia... ?

Re: Jakie macie sposoby na wyjscie z antydepresantów?

przez mimi1982 25 paź 2008, 21:00
hm...czy fluoksetyna uzależnia??? chyba nie ja zeszłam z niej z dnia na dzień fatalnie się czułam ale nic strasznego się nie działo
mimi1982
Offline

Re: Jakie macie sposoby na wyjscie z antydepresantów?

przez maja1222 25 paź 2008, 21:12
z dnia na dzień? a jak długo ja brałas?
Offline
Posty
2
Dołączył(a)
25 paź 2008, 19:52

Re: Jakie macie sposoby na wyjscie z antydepresantów?

Avatar użytkownika
przez linka 26 paź 2008, 00:27
Ja brałąm 4 miesiące 20mg i odstawiłam z dnia na dzień, poza chwilowym (ok tydzień dwa) pogorszeniem nastroju wszystko było ok:-)
Zawsze trzeba działać. Źle czy dobrze, okaże się później. Żałuje się wyłącznie bezczynności, niezdecydowania, wahania. Czynów i decyzji, choć niekiedy przynoszą smutek i żal, nie żałuje się...
Avatar użytkownika
Offline
Przyjaciel forum
Posty
11446
Dołączył(a)
10 gru 2007, 14:11
Lokalizacja
Rivia

Doradca Nerwica.com

przez Doradca Nerwica.com
Polecam tych psychologów i psychoterapeutów z Twojej okolicy
Doradca Nerwica.com

Re: Jakie macie sposoby na wyjscie z antydepresantów?

przez Krissi 26 paź 2008, 10:08
maja1222 napisał(a):Witam
Od 5 miesiecy biore fluoksetyne 40 mg.Lekarz kazał mi przez miesiac zmiejszyc dawke do 20 a od grudnia co drugi dzien po 20 i powoi odstawic.Obecnie kiedy schodze do 20 moj stan psychiczny troche sie pogorszyl.Mam zawroty glowy itp.Nie chce brac juz tych lekow ale chcialabym sie lagodnie z nich wycofac bez odczuwania nieprzyjemnych objawow fizycznych.Czy ktos moze mi doradzic jak to zrobic? Dodam ze boje sie uzaleznienia-i czekam na wasze cenne wskazówki



Maja, nawet jeśli ktoś tutaj podzieli się swoimi doświadczeniami, to i tak musisz tozrobićz lekarzem. Większość nowoczesnych tego typu leków nie uzależnia fizycznie. Ale każdy może zareagować inaczej i zawsze są wyjątki. Ja np postanowiłem sobie sam odstawić Lexapro z dnia na dzień. Miałem napady czegoś, co można porównać do krótkiego porażenia prądem - taki impuls przez całem ciało. Ale jeden z moich znajomych kiedy to zrobił będąc akurat na wakacjach (czuł się świtnie, był wypoczęty i wydawało mu się że już wreszcie jest OK) wylądował w szpitalu. Ale zdecydowana większość ludzi odstawia ten lek rzez mniejsanie dawki i nie ma absolutnie żadnych problemów. Zmniejszanie dawek też można robić na wiele sposobów. Np ta sama dawka jednorazowa, ale rzadziej zażywany, albo ta sama częstotliwość ale mniejsza dawka,itd. Najlepiej to może doradzić tylko fachowiec. Wg mnie o wiele groźniejsze są objawy psychiczne - jakiś efekt yoyo np. Odstawiasz lek gwałtownie kiedy jest już super, a popadaz w jeszcze gorszy stan niż wcześniej..
Offline
Posty
30
Dołączył(a)
17 paź 2008, 21:28

odstawienie leków

przez karolina-1977 30 paź 2008, 12:35
Witajcie,Cchcialabym zapytac Was o rade. W kwietniu br. zaczelam sie zle czuc (psychcznie bylo wszystko w porzadku): natomiast odczuwalam totalne oslabienie nog, rak, bole glowy, zatkane uszy, przyspieszona akcja serca. Mialam pzerozne badania,lacznie z rezonansem glowy i nic niepokojacego nie wyszlo. Poniewaz nic nie stwierdzno, wyslano do psychiatry i ten przepisal mi seronil. Od maja biore seronil w dawce 20 mg, od miesiaca biore 10 mg - i przy tej dawce czuje sie swietnie. Przy 20 mg bylam troche otepiala. Samopoczucie psychiczne nie zmienilo sie, tzn jest takie jak bylo wczesniej, ani lepiej ani gorzej. Ale moje samopoczucie bylo zawsze w porzadku. Jedynym objawem dedpresji byly bole somatycne, o ktorych wczesniej wspomnialam. Jednak ostatnio wyjechalam i zapomnilam wziac swoich tabletek i w trakcie tego czasu (niebrania tabletek) pojawily sie kolatania serca i lek (wczesniej nigdy nie mialam leku). Oczywiscie po powrocie ponownie biore seronil 10 mg i czuje sie dobrze. Czy moje zle samopoczucie przy odstawieniu seronilu na 2 tygodnie bylo spodowane odstawieniem leku czy to znowu pojawila sie jakas nowa postac nerwicy. Jestem w ym temacie zupelnie ciemna. Bo niedlugo chcialabym zaplanowac dziecko, a wiem ze te tabletki sa przeciwskazaniem. A z drugiej strony lekarz powiedzial mi ze "pobierze Pani leki ok. pol roku' i powinno byc dobrze. Jakis czas temu trafilam d neurologa, ktry powiedzial, ze pol roku to za malo, ze najlepsze efekty sa przy braniu leku od pol roku do roku. Nie wiem co robic, czy odstawiac, a jesli ta to w jaki sposob? Czy nadal brac te leki przy, mysle, niezlym samopoczuciu psychicznym?
Offline
Posty
1
Dołączył(a)
30 paź 2008, 12:18

Re: odstawienie leków

Avatar użytkownika
przez jaaa 30 paź 2008, 16:40
a z jakich powodow wogole zaczelas brac jakiekolwiek leki od psychiatry?

chyba mialas jakies problemy nerwicowe skoro po nie poszlas;)

wiec masz odpowiedz bierze sie je kolo roku do polotrej regularnie az sie wyleczysz /podleczyysz po czym zaczyna sie pomalu odstawiac
Avatar użytkownika
Offline
Posty
1623
Dołączył(a)
22 sie 2007, 20:40

Re: Jakie macie sposoby na wyjscie z antydepresantów?

przez fobia 31 paź 2008, 11:40
ja jak odstawialam lexapro rok temu (teraz znowu na tym jade) to najpierw psychiatra zmniejszyl mi dawke a jak juz odstwilam na dobre to tak przez tydzien mialam takie zawroty glowy, ze prawie po scianach chodzilam, ale lekarz powiedzial ,ze to normalne wiec staralam sie to przetrwac i pozniej juz bylo ok. /wrocilo po roku.. :cry:
Offline
Posty
2243
Dołączył(a)
12 wrz 2008, 01:39

Re: Jakie macie sposoby na wyjscie z antydepresantów?

przez SpawnLQX 31 paź 2008, 14:25
Od ssri nie mozna sie uzaleznic fizycznie to nierealne, na te leki wyrabia sie tolerancja i jak sie je bierze dlugo, nawet nie zauwazamy, ze dawka jaka bierzemy prawie na nas nie dziala.
Trzeba zrozumiec jak to dziala i po co sie to bierze, no i pamietajmy zeby sie samokontrolowac bo to co bierzemy to slabe rzeczy a nie morfina...
To my mamy kontrole nad substancja nie ona nad nami, jak ktos sobie cos uroi i sadzac, ze antydepresanty go strasznie wykrecaja i dostaje palpitacji serca od ich braku to moze i faktycznie sie to stanie... hehe wszystko kwestia autosugestii.
Tyle ze takie rzeczy sa powodowane nasza wlasna glupota... dobra przyznam ze tez mialem taki etap ale na szczescie pomyslalem i puknalem sie w leb...
Tego samego zadzwonilem do psychiatry i terapeuty i powiedzialem zeby sie lali zurem, no i z dnia na dzien odstawilem neurolptyki, benzo i ssri... chociaz benoz pozniej pozarlem ba nawet sam sobie kupowalem via net... i se biore od czasu do czasu, bo czasem mozna sobie pozwolic ^_^
Offline
Posty
25
Dołączył(a)
30 paź 2008, 00:12

Re: Jakie macie sposoby na wyjscie z antydepresantów?

Avatar użytkownika
przez suzak29 31 paź 2008, 14:30
Witajcie
Ja odstawiłam z dnia na dzień,po tym jak sie dowiedziałam,że jestem w ciąży.
Lekarz mi tak zalecił.
Czyli można z dnia na dzień.....
2 TYG.GORSZEGO SAMOPOCZUCIA,ALE SIE UDAŁO...
Niestety ciąża obumarła i znowu wróciłam do leku:(
Nie musze być idealna,wystarczy,że jestem wyjątkowa:)XD
Avatar użytkownika
Offline
Posty
588
Dołączył(a)
22 paź 2008, 17:57
Lokalizacja
Nadrenia Północna-Westfalia

Re: Jakie macie sposoby na wyjscie z antydepresantów?

przez kasia000 31 paź 2008, 16:04
Też mam problem jak odstawić seroxat-boje się ze juz do konca życia bede go brała a biore juz 4 lata w dawce 20mg...jak długo bede odstawiać--nie wiem..
Mam pytania bo strasznie boje sie objawów odstawiennych--CZY ODSTAWIENIE 1 MG NA MIESIĄC PRZEZ OKRES 20 MIESIĘCY bedzie OK????????uniknę ich????
kasia000
Offline

Re: Jakie macie sposoby na wyjscie z antydepresantów?

Avatar użytkownika
przez suzak29 31 paź 2008, 17:10
Witaj Kasia
Musisz skonsultować to z lakarzem:)
Nie musze być idealna,wystarczy,że jestem wyjątkowa:)XD
Avatar użytkownika
Offline
Posty
588
Dołączył(a)
22 paź 2008, 17:57
Lokalizacja
Nadrenia Północna-Westfalia

Re: Jakie macie sposoby na wyjscie z antydepresantów?

Avatar użytkownika
przez cassis 01 lis 2008, 20:31
kasia000 napisał(a):Też mam problem jak odstawić seroxat-boje się ze juz do konca życia bede go brała a biore juz 4 lata w dawce 20mg...jak długo bede odstawiać--nie wiem..
Mam pytania bo strasznie boje sie objawów odstawiennych--CZY ODSTAWIENIE 1 MG NA MIESIĄC PRZEZ OKRES 20 MIESIĘCY bedzie OK????????uniknę ich????


a jak chcesz odstawiać PO 1 MG???
będziesz to ważyła czy jak?
Avatar użytkownika
Offline
Posty
86
Dołączył(a)
10 cze 2008, 21:16
Lokalizacja
Warszawa

Re: Jakie macie sposoby na wyjscie z antydepresantów?

przez kasia000 02 lis 2008, 12:01
BęDę SKROBAć TABLETKę;-)))
kasia000
Offline

Re: Jakie macie sposoby na wyjscie z antydepresantów?

przez fobia 02 lis 2008, 13:09
ja uwazam ,ze objawy odstawienne nie sa takie straszne w porownaniu z "jazdami" przy nerwicy. Mi poprostu krecilo sie w glowie (bardzo!) i czulam sie czasami lekko zdezorientowana , ale to szybko przeszlo tydzien-dwa i bylo ok... na rok. :roll:
Offline
Posty
2243
Dołączył(a)
12 wrz 2008, 01:39

Sortuj wg

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 10 gości

Przeskocz do