Odstawianie leków i objawy abstynencyjne.Wątek zbiorczy.

Masz pytanie związane z lekami ? Chcesz podzielić się 'wrażeniami' z innymi ? Farmakologia czy psychoterapia... ?

Re: Odstawiłem leki na ponad pół roku (wrażenia)

przez Adaś2222 17 gru 2008, 15:09
Biorę teraz anafranil, bardzo mała dawka, ale i tak bardzo pomogła. Apetyt wrócił, nie mam już problemów z przełykaniem, ani z oddychaniem. Kiedyś brałem bardzo dużo leków z rana jakiś (seroxat, effectin itd) na wieczór rispolept i cloraxen. W między czasie jeszcze zomiren. Przez pól roku nie brałem nic i na prawdę było całkiem dobrze, ale jak doszło do tego załamania to tylko z dnia na dzień było coraz więcej objawów, strasznie bolała mnie głowa w dodatku, byłem totalnie zdekoncentrowany nawet potrafiłem wejść w zamknięte drzwi i uderzyć się tak mocno, że mało nie zemdlałem. Często też wymiotowałem, te straszne zawroty głowy, silny stres, czasami myślałem, że serce mi przestaje bić. Chodziłem i miałem rozszerzone źrenice jakbym był pod wpływem alkoholu, nie mogłem spać, nawet jak spałem to co raz jakiś czas się budziłem w strasznym stresie i nie mogłem oddychać. Ale mimo wszystkiego i tak próbowałem normalnego życia czyli zamieszkałem w nowym mieście i poszedłem do pracy no ale niestety nie dałem rady. Nawet teraz trochę się tym zadręczam, że nie dałem rady że jestem cienki ale chyba nie powinienem, bo właśnie kiedyś się bałem siedzieć sam w domu, bałem się o wszystkich, a tu totalnie bez leków pojechałem, spróbowałem i co najważniejsze gdyby nie lęki bym dał radę!
Offline
Posty
501
Dołączył(a)
16 sty 2006, 23:49

Re: Odstawiłem leki na ponad pół roku (wrażenia)

przez nadiaa 01 sty 2009, 22:29
w sierpniu odstawilam fevarin.ot taki kozak sie poczulam :( .czulam sie moze nie doskonale ale bralam juz 1,5 roku i jak pomoglo w pierwszych 2 miesiacach tak stanelo na amen .niby dobrze ale tu atak ,tu niepokoj......ale dalo sie zyc.odstawilam....
od 2 miesiecy lecialam w dol ..ale co tam .nie dam sie 8) taaaaaa.trzy ostatnie dni siedzialam w kacie i probowalam dac rade.masakra,dno,pieklo......skonczylo sie pogotowiem,psychiatra i powrotem do fevarinu.piekny sylwester mialam.przez tydzien mam pozerac znienawidzony afobam(histerycznie boje sie uzaleznic) inaczej kwicze jak swinia.pne sie pod gorke....cięzko jest

pozdrawiam
Offline
Posty
16
Dołączył(a)
20 gru 2008, 23:04

Re: odstawienie leków

Avatar użytkownika
przez Lariana 10 sty 2009, 20:01
Własnie ,też nie wiem czy odstawić. Po kolejną dawke poszłam do rodzinnego bo nie mogłam się dodzwonić do psychiatry. Nie wiem czy do psychiatry jestem zapisana jako płatnie (ma gabinet prywatny) ,pierwsza wizyta była darmowa. I nie wiem czy iść do niej kolejny raz .. moja psycholog powiedziała ze to nie jej działka i jej się nie pytać bo o tym nic nie wie ==' . Po 2miesiącach czuję działanie w pełni ,czyli jest dobrze ,świetnie. Mam halucyny czasem ale oprócz tego i bezsenności która mam zanim brałam lek jest dobrze... Nie wiem ile się bierze takie leki ,czy kazdy ma brać pól roku i do mniejszej dawki czy się odstawia ,ja mam 20mg Seronilu..
'A ja za dużo widzę, zbyt mocno czuję'
Avatar użytkownika
Offline
Posty
463
Dołączył(a)
13 sie 2008, 16:02

Doradca Nerwica.com

przez Doradca Nerwica.com
Polecam tych psychologów i psychoterapeutów z Twojej okolicy
Doradca Nerwica.com

Re: odstawienie leków

przez amalka 10 sty 2009, 21:05
myślę ,że decyzję o odstawieniu leku powinno się skonsultować z lekarzem , który zalecił terapię lekiem. Czasami można sobie zaszkodzić zbyt wcześnie odstawiając lek.Jest ogólna zasada przy stosowaniu antydepresantów ,że powinno się je brać pół roku od osiągnięcia zupełnej poprawy stanu psychicznego, a nie pół roku od brania leku . BArdzo często jednak trzeba pobrać dlużej. Odstawia się je też powoli.
:D
Offline
Posty
124
Dołączył(a)
26 gru 2008, 21:39
Lokalizacja
Gdańsk

Re: odstawienie leków

Avatar użytkownika
przez szy_ona 11 sty 2009, 01:34
Ja leki biore juz rok. Zaczęłam od asertinu-50mg, a obecnie jestem na setaloft-200mg(odpowiednik asertinu-tańszy), Anafranil-25mg, i doraznie pernazinumw dawce 25 mg (a obecnie aplikuje go 2x dziennieczylo 50mg). Wiec róznie z tym bywa. I pomimo łykania tyle chemi i tak u mnie nie jest w 100% "fajnie".

I podziwiam ludzi którzy potrafili odstawić leki. Ja jak np ostatnio mi brakło anafranilu to zaczełam odrazu "bzikować".
Cholernie sie boje odstawić leki, ale wierze w to że jest jeszcze dla mnie za wcześnie, choć ile można.

A co do tematu to odstawiać sie powinno pod katrolą lekarza, i nie "nagle". Z tych leków trzeba schodzić powoli i stopniowo.

karolina-1977, 2 tygodniowe nagłe odstawienie napewno wywołało te objawy.
Avatar użytkownika
Offline
Posty
29
Dołączył(a)
05 sty 2009, 00:01

Re: odstawienie leków

przez amalka 12 sty 2009, 11:35
szy ona ,ja jestem na efectinie od sierpnia. Będę na pewno na nim przez jakiś czas i pomimo tego ,że ten lek postawił mnie na nogi, czuję się bardzo dobrze, to jestem nastawiona żeby go jak najszybciej odstawić.Wiem ,że jeszcze nie tak szybko, wszystko robię przy współudziale psychiatry , ale moje nastawienie jest takie ,żeby jak najszybciej zacząć funkcjonować bez wspomagania :D
Offline
Posty
124
Dołączył(a)
26 gru 2008, 21:39
Lokalizacja
Gdańsk

Re: odstawienie leków

Avatar użytkownika
przez szy_ona 12 sty 2009, 12:11
Też bym chciała juz z tego zejść i mam nadzieje ze mi się to uda w miare możliwości, ale kiedy to nastapi to nie wiem, bo puki co było tylko zwiekszanie dawek i mam nadzieje, że wiecej juz nie będzie :]

Ale najpierw musze uwierzyć w to, że będe potrafiła bez nich funkcjonować.
Pozytywne myślenie to podstawa, choć czasem o nie ciężko :/
Avatar użytkownika
Offline
Posty
29
Dołączył(a)
05 sty 2009, 00:01

Re: odstawienie leków

przez amalka 12 sty 2009, 12:46
ciężko o nie szy ona , ale trzeba cholerka samemu się nakręcać :D
Offline
Posty
124
Dołączył(a)
26 gru 2008, 21:39
Lokalizacja
Gdańsk

Re: odstawienie leków

przez Sophie 12 sty 2009, 14:18
ja sama wielokrotnie odstawialam leki, przy czym byłam jak ćpun na głodzie. telepało mną, wymiotowałam, miałam akcje z sercem i oddechem. Jak już konieczne jest odtawienie to nie takie drastyczne z dnia na dzień tylko stopniowe.
Offline
Posty
21
Dołączył(a)
06 sty 2009, 20:43

odstawienie leków przeciwdepresyjnych

przez marax26 09 mar 2009, 21:41
Odstawiłam sama leki przeciwdepresyjne,mam dziwne objawy,kręci mi sie w głowie,mam dziwne uderzenie gorąca do główy i ciągle mm nudności.Czy ktoś coś wie na ten temat??Proszę o pomoc
Offline
Posty
3
Dołączył(a)
09 mar 2009, 18:10

Re: odstawienie leków przeciwdepresyjnych

przez LSDisland 10 mar 2009, 11:49
Według mnie nie powinnaś odstawiać leków sama, tzn. bez kontroli lekarza.
Zawsze może przepisać Ci odpowiednie leki na złagodzenie tych objawów.
No i należy je wycofywać stopniowo.
Wolny od leków?
Offline
Posty
232
Dołączył(a)
26 lut 2009, 12:32

Re: odstawienie leków przeciwdepresyjnych

Avatar użytkownika
przez sloncedlaciebie 10 mar 2009, 21:50
oj, wspolczuje... sama tak kiedys mialam :( i juz drugi raz tak nie zrobie ;)
jezeli mozesz to wroc do lekow to szybciej minie. Ja nie moglam tak od razu. I mnie te "dolegliwosci" przeszly po ok tygodniu wiec trzymaj sie :)
Avatar użytkownika
Offline
Posty
8
Dołączył(a)
15 lis 2007, 09:53

Re: odstawienie leków przeciwdepresyjnych

przez marax26 10 mar 2009, 22:52
Dziękuje bardzo za odpowiedź:)
Offline
Posty
3
Dołączył(a)
09 mar 2009, 18:10

Odstawienie afobamu z chlorprothixen

przez Margaryna9 17 mar 2009, 20:18
Odstawiam afobam z chlorptothixen.
Biore już 5 tabletek chlorptothixenu 2 - 1 - 2
Najwięcej brałem 1 mg afobamu dziennie. Miesiąc temu zmniejszyłem z dnia na dzien dawke o połowę reakcje abstynecji były raczej niezauważalne.
Teraz biorę rano 0,25 i wieczorem 1/2 0,25 mam co trzy dni mam zmniejszać dawkę o 0,12 tak zalecił doktor psychiatri.
Czy to nie za szybko ?
Podczas odstawiania afobamu zauwazyłem że nasiliła mi sie deperonalizacja i dereralizacja czy to normalne ?
Ile czasu po całkowitym odstawieniu afobamu będe odczuwał skutki uboczne ? dłużej niż tydzień ?
Myśle że nie brałem dużej ilości afobamu wiec nie powinienem miec jakis dużysz problemów.
edit. Mam jeszcze problemy z pamięcią

[*EDIT*]

Dodam że afobam biore od 5 miesięcy , czy po takim okresie moga wystapic jakies wieksza abscynencja.
DziwnySwiat00.blog.interia.pl wejdz i skomentuj :)
Biorę Abilify , Pernazyna , Lenuxin , tegretol i chyba zdrowieje :)
Offline
Posty
259
Dołączył(a)
24 lut 2009, 18:29

Sortuj wg

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 10 gości

Przeskocz do