Połączenia leków i interakcje.Wątek zbiorczy.

Masz pytanie związane z lekami ? Chcesz podzielić się 'wrażeniami' z innymi ? Farmakologia czy psychoterapia... ?

Połączenia leków.

Avatar użytkownika
przez *Wiola* 13 maja 2011, 14:48
paradoksy,
Wiem, ale chciałam tylko napisać ,że nie są tak zupełnie niewinne jak nam się wydaje:) Nie chce mi się kopać, ale pewnie zażywanie witamin ma wpływ na metabolizm jakichś leków. Przykład do furaginu podaje się wit C bo w kwaśnym środowisku lepiej się wchłania i pewnie takich powiązań jest wo wiele więcej.
Avatar użytkownika
Offline
Moderator
Posty
18127
Dołączył(a)
10 lis 2009, 14:14

Połączenia leków.

przez Michuj 15 maja 2011, 16:03
Wiem, że pochodna witaminy B1 - klometiazol jest jedną z silniej uzależniających substancji. Parę tygodni brania i nagłe odstawienie doprowadza do psychozy. Co do witaminy B6 nie wiem...
Michuj
Offline

Połączenia leków.

przez papkom 16 maja 2011, 13:46
mozna lączyc SSRI z antykoncepcją?
Offline
Posty
4
Dołączył(a)
16 maja 2011, 13:38
Lokalizacja
Kraków

Doradca Nerwica.com

przez Doradca Nerwica.com
Polecam tych psychologów i psychoterapeutów z Twojej okolicy
Doradca Nerwica.com

Połączenia leków.

Avatar użytkownika
przez *Wiola* 16 maja 2011, 14:17
Amon_Rah,
Nie przeholowałam, bo taka informacja znajduje się na ulotce. To fragment ze strony:http://www.swiat-zdrowia.pl/artykul/witaminowe-abc



WITAMINA B6 (PIRYDOKSYNA, PIRYDOKSAL PIRYDOKSAMINA)
Pod wspólną nazwą witaminy B6 ukrytych jest sześć różnych związków. Razem pełnią one wiele bardzo ważnych zadań. Po pierwsze uczestniczą w rozkładzie białek, a także węglowodanów i tłuszczów. Zapewniają również prawidłowe działanie układu nerwowego. Ponadto zwiększają odporność, gdyż uczestniczą w powstawaniu przeciwciał.

Niedobór pirydoksyny powoduje różne zaburzenia całego organizmu. Przede wszystkim pojawiają się drgawki, a nawet depresja. Chory nie może spać i jest mniej odporny na infekcje. Niebezpiecznym objawem jest też niedokrwistość. Częściej niż niedobór zdarza się przedawkowanie witaminy B6. Skutkiem jest uzależnienie, a przy dłuższym stosowaniu zaburzenia czucia dotyku i temperatury.


Witamina B6 zażywna regularnie uzależnia. Jej odstawienie może być równie trudne, jak uwolnienie się od heroiny. z:
http://www.medonet.pl/zdrowie-na-co-dzi ... index.html
Avatar użytkownika
Offline
Moderator
Posty
18127
Dołączył(a)
10 lis 2009, 14:14

Połączenia leków.

przez buu 16 maja 2011, 14:24
Z tego co słyszałam tabletki antykoncepcyjne nie wchodzą w interakcje z SSRI. Wszystko powinno być w ulotce.
Miałam raz przygodę z koleżanką, ale to dlatego, że u niej pojawiły skutki uboczne w postaci wymiotów, które już mogą osłabić działanie antykoncepcyjne.
Przed przepisaniem leku należy poinformować lekarza o przyjmowaniu innych leków i wtedy już nie ma żadnych wątpliwości ;)
La inteligencia sin ambición es como un pájaro sin sus alas.
buu
Offline
Posty
624
Dołączył(a)
25 paź 2010, 11:16

Moklobemid + Escitalopram

przez adam_2323 07 cze 2011, 17:50
witam,
lecze sie na FS i leki od ponad roku. po przetestowaniu praktycznie wszsytkich ssri na rynku stwierdzam ze przepisywane przez lekarze serotoninowce srednio sie sprawdzaja na FS + (esci, ktory dziala najlepiej na mnie ze wszystkich) obniza do 0 libido, pogarsza koncentracje i motywacje. poczytalem ostatnio na forum o dolaczeniu czegos dzialajacego na dopamine, szczegolnie zainteresowal mnie ropinirol ze wzgledu na selektywnosc i brak dzialania na noradr. lekarz jednak uznal ze to lek na parkinsonizm i koniec tematu :P

w zamian wypisal mi Moklobemid i powiedzial ze mam (300mg) to laczyc z Lexapro (10mg). czy moj psych jest normalny :P ?
probowac czy nie, bo przyznam ze sie boje ZS :P
Offline
Posty
23
Dołączył(a)
07 cze 2011, 17:37

Moklobemid + Escitalopram

Avatar użytkownika
przez Lord Kapucyn 07 cze 2011, 17:55
Moklobemid to inhibitor MAO. A inhibitorów MAO nie łączy się z lekami przeciwdepresyjnymi SSRI. Grozi to Zespołem Serotoninowym, a w konsekwencji zgonem. Na każdej ulotce o tym trąbią. Moim zdaniem on nie jest normalny. Radziłbym Ci zmienić psychiatrę.
There is one wonder drug, but in three substances.
In the name of the stimulating N-(4-Bromophenyl)adamantan-2-amine,
and of the empathogenic (±)-4-Amino-3-phenyl-butyric acid,
and of the nootropic Ethyl 1-(phenylacetyl)-L-prolylglycinate.

"Jeżeli przysłucham się uważniej, słyszę jak moje geny łkają".
Avatar użytkownika
Offline
Moderator/ R2 - D2
Posty
14243
Dołączył(a)
05 maja 2011, 00:00

Moklobemid + Escitalopram

przez adam_2323 07 cze 2011, 18:28
thx. tyle wlasnie wiem, gdzies na hyper** czytalem o gosciu ktory to laczyl i bylo ok. ale jak wiadomo jest to forum dla cpunow : P moze caly ten ZS jest przereklamowany i tego typu inf w ulotkach chronia przed rekreacyjnym tworzeniem takich mixow.. swoja droga jak koles z 20letnim doswiadczeniem jako psych wypisuje takie recki.. : P
Offline
Posty
23
Dołączył(a)
07 cze 2011, 17:37

Moklobemid + Escitalopram

Avatar użytkownika
przez Lord Kapucyn 07 cze 2011, 18:32
Skoro ostrzegają o tym przy każdej możliwej wzmiance to ja bym tego nie bagatelizował. Mózgu Ci pewnie od tego nie rozsadzi, ale po co ryzykować?
There is one wonder drug, but in three substances.
In the name of the stimulating N-(4-Bromophenyl)adamantan-2-amine,
and of the empathogenic (±)-4-Amino-3-phenyl-butyric acid,
and of the nootropic Ethyl 1-(phenylacetyl)-L-prolylglycinate.

"Jeżeli przysłucham się uważniej, słyszę jak moje geny łkają".
Avatar użytkownika
Offline
Moderator/ R2 - D2
Posty
14243
Dołączył(a)
05 maja 2011, 00:00

Moklobemid + Escitalopram

Avatar użytkownika
przez *Wiola* 07 cze 2011, 18:35
Ja bym nie ryzykowała, nie dość ,że nie wolno łączyć, to jeszcze nakazują zachowanie 2 tygodniowej przerwy pomiedzy, więc nie może to być bezpieczne połączenie.
Avatar użytkownika
Offline
Moderator
Posty
18127
Dołączył(a)
10 lis 2009, 14:14

Moklobemid + Escitalopram

Avatar użytkownika
przez Lord Kapucyn 07 cze 2011, 18:38
No dokladnie. Nawet przy wymianie w obrębie SSRI lekarz kazał mi zachować odstęp 7 dni, aby wyczyścić organizm.
There is one wonder drug, but in three substances.
In the name of the stimulating N-(4-Bromophenyl)adamantan-2-amine,
and of the empathogenic (±)-4-Amino-3-phenyl-butyric acid,
and of the nootropic Ethyl 1-(phenylacetyl)-L-prolylglycinate.

"Jeżeli przysłucham się uważniej, słyszę jak moje geny łkają".
Avatar użytkownika
Offline
Moderator/ R2 - D2
Posty
14243
Dołączył(a)
05 maja 2011, 00:00

Moklobemid + Escitalopram

przez adam_2323 07 cze 2011, 19:19
z tym odstepem przy ssri to bym nie przesadzal, zmienialem 5 roznych bez okresu oczyszczania i bylo ok ; ) choc lepiej tak niz, laczyc mao z ssri : P (gdy mowilem mu o wellbutrinie, dal mi moklo i zapewnial ze jest to, to samo, a na odstawianie clon sugerowal alpra co tez jest bzdura)
wez zaufaj lekarzom : P

przyznam szczrze, ze zaczalem kombinowac z mixem do escitalu ze wzgledu na moje prawie 0 libido, ogolnie brak motywacji i rozkojarzenie (sesja!), co w dlugim terminie jest baardzo meczace..

moze macie jakis pomysl?
.. odstawianie escitalu obecnie jest niemozliwe, ze wzgeldu iz za m-c czeka mnie detox z clon 1,5mg (przestrzegam przed tym lekiem, bierzecie doraznie wszystko tylko nie ten szajs, glwnie ze wzgledu na wystapienie napadow padaczkowych podczas odstawiania)
.. probowalem juz i suplemetnacji magnezem+b6 z cynkiem i potasem -> nic
.. wellbutrin to pasuje mi srednio, ze wzgledu na wystrzal noradrenaliny, ktorej i tak mam w nadmiarze

imho patrzac przez te 1,5 roku wstrecz wszystkie ssri nie sa zlym rozwiazaniem, ale przyjmujac je zbyt dlugo, zaczynaja w tobie ginac emocje, libido i cala ta sila napedowa faceta.. stad moje zainteresowanie dopamina, wydaje mi sie ze w tym moze byc problem..
Offline
Posty
23
Dołączył(a)
07 cze 2011, 17:37

Moklobemid + Escitalopram

Avatar użytkownika
przez *Wiola* 07 cze 2011, 19:24
Moklo i wellbutrin to samo? :shock: Dziwny ten Twój lekarz.
Jeśli chodzi o przerwy przy zmianach leków to ja ich nie robiłam. Często brałam coś na zakładkę, ale nie z MAO.
Myślałeś o trittico? U mnie i wiem ,że u innych też podnosił libido.
Jeśli chodzi o clonazepam to wiem coś o jego odstawianiu- przeżyłam 2 razy .
Avatar użytkownika
Offline
Moderator
Posty
18127
Dołączył(a)
10 lis 2009, 14:14

Moklobemid + Escitalopram

przez adam_2323 07 cze 2011, 19:45
wiola: ale trittico jako dodatek do esci? zamiennie to nie chce kombinowac.. i ten brak dzialania na dope mnie troche zastanawia
marek: tez jestem zdania ze sama serotonina to za malo.. mam podobne objawy do twoich.. na dzisiaj wiem ze nie przypominan siebie sprzed 2lat, gdzie czulem ze zyje : P a probowales moze polaczenie ssri z jakims agonista dopaminy?
Offline
Posty
23
Dołączył(a)
07 cze 2011, 17:37

Sortuj wg

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: boogyman i 14 gości

Przeskocz do