Połączenia leków i interakcje.Wątek zbiorczy.

Masz pytanie związane z lekami ? Chcesz podzielić się 'wrażeniami' z innymi ? Farmakologia czy psychoterapia... ?

Połączenia leków.

przez qwe 09 lut 2011, 01:30
Herpatka, na forum masz dział LEKI - indeks leków. Tam masz alfabetycznie posty dotyczące danego leku - może tam coś znajdziesz,

pozdr,

-- 09 lut 2011, 00:32 --

Herpatka, to jest dla Ciebie:

leki-indeks-lekow-f10.html
qwe
Offline
Posty
10
Dołączył(a)
04 lut 2011, 09:44
Lokalizacja
Łódź

SSRI/TLPD itp połączenia

Avatar użytkownika
przez amelia83 05 kwi 2011, 13:45
a ssri/ snri? brałam seroxat ok miesiąca teraz od tygodnia zmiana na wenlafaksynę i czuję ponowne lęki, czy to może być spowodowane brakiem Seroxatu i odstawieniem go..?

moje dawki rano 75 mg wenla
wieczór 75 mg wenli+ ketrel 75mg(miałam brać 100,ale bałam się nadmiernej senności..nie wiem czy dobrze zrobiłąm wziełam teraz 10 mg seroxatu, a może lepiej brać ten ketrel 100mg,

z tego co piszecie to bezpieczne jest połączenie SSRI+SNRI :bezradny:
'Jeśli nie umiesz latać, biegnij. Jeśli nie umiesz biegać, chodz. Jeśli nie umiesz chodzić czołgaj się. Ale bez względu na wszystko- Posuwaj się naprzód '
M. Luther King

'jak o mnie ktoś zapyta powiedzcie mu że znikam, za równoległym światem, gdzie liczby nie są ważne'
Avatar użytkownika
Offline
Posty
13390
Dołączył(a)
17 mar 2011, 16:01
Lokalizacja
daleko czasem blisko

Groźna interakcja amisulprydu (słabych neuroleptyków) z SSRI

przez smootny 06 kwi 2011, 17:28
Witam!

Temat miał brzmieć "Szkodliwa interakcja amisulprydu (słabych neuroleptyków) z SSRI!", ale mi się nie zmieścił... ;]

Ewidentnie nie powinno się łączyć sulpirydu ani amisulprydu (Solian, Amisan) - tak jak WSZYSTKICH nisko dawkowanych neuroleptyków przepisanych w celu pobudzenia wydzielania dopaminy - stosowanego w małych "prodopaminergicznych" dawkach razem z lekami SSRI, ponieważ one silnie zmniejszają, a niekiedy nawet zupełnie tłumią, działanie napędzająco-prodopaminergiczne amisulprydu (serotonina silnie hamuje wydzielanie dopaminy jak i samą zdolność mózgu do wydzielania dopaminy!); wówczas lek ten zaczyna zachowywać się jak typowy neuroleptyk, więc na depresję nic nie pomoże, a mmoże spowodować co najwyżej objawy pozapiramidowe i otępienie polekowe (poneuroleptyczne)! A podobno u osób ze skłonnościami do takich problemów może wystąpić wtedy coś podobnego do zespołu poneuroleptycznego.

Miejcie się na baczności i uważnie obserwujcie niepokojące objawy, jeżeli wystąpią. Najlepiej poradzić się lekarza wtedy, ale jeśli nie ma możliwości takiej to należy odstawić leki (ze wskazaniem na SSRI, choć sam nie wiem do końca), bo może to być niebezpieczne... Choć nagłe przerwanie leczenia psychotropowego też jest ryzykowne... Nie no, mówię, najlepiej lekarza się poradzić...

Nie piszę żeby kogokolwiek straszyć, bo wiem że my wszyscy z podobnymi problemami mamy takie skłonności, ale lepiej chuchać na zimne... :/

Ten post zamieściłem celowo jako osobny temat, i jeżeli to zbytnio nie będzie przeszkadzało modom, to proszę o pozostawienie go w takiej postaci - bo w wątku ogólnym nt. amisulprydu on po prostu zniknie w gąszczu innych wypowiedzi!... :(

A ja chcę uchronić forumowiczów od nieprzyjemnej interakcji, która w dodatku obraca wniwecz efektywność amisulprydu w leczeniu depresji (zwłaszcza tej powodującej spowolnienie mentalne)... :(
Amisulpryd w niskich dawkach.
Offline
Posty
14
Dołączył(a)
04 kwi 2011, 15:38
Lokalizacja
Lokalizacja

Doradca Nerwica.com

przez Doradca Nerwica.com
Polecam tych psychologów i psychoterapeutów z Twojej okolicy
Doradca Nerwica.com

Groźna interakcja amisulprydu (słabych neuroleptyków) z SSRI

przez CichoCiemny 07 kwi 2011, 02:56
Jest coś takiego jak zespół serotoninowy
http://pl.wikipedia.org/wiki/Zesp%C3%B3 ... rotoninowy

Dlatego zawsze przestrzegam wszystkich przed miksowaniem leków, bo dużo osób sobie nie zdaje sprawy, że to może działać w odwrotną stronę.
CichoCiemny
Offline

Groźna interakcja amisulprydu (słabych neuroleptyków) z SSRI

Avatar użytkownika
przez Guzik 07 kwi 2011, 23:12
Biorę Wenlafaksyne i Sulpiryd w małych dawkach i mam się całkiem, całkiem (biorę tak już prawie miesiąc?), nie czuje się otępiona ani zmulona. Biorąc Rispolept razem z Wenlafaksyna działy się dziwy i przed tym bym przestrzegała.
Ja jednak będę słuchać swojego lekarza który ma duże doświadczenie kliniczne, i który powiedział że jak coś będzie się działo, jak coś mnie będzie niepokoić to mam odstawić lek i umówić się na wizytę, ale nic złego się nie dzieje.

Co to znaczy że zaczyna działać jak typowy neuroleptyk? Chyba każdy zdrowy człowiek produkuje (?) serotonine, więc niech hamuje jakiś mega skok dopaminy aby jakaś psychoza się nie stała.
Avatar użytkownika
Offline
Posty
1643
Dołączył(a)
14 wrz 2010, 16:56
Lokalizacja
Trójmiasto

Czy ktoś z was brał Sertagen w połączeniu z Depakine

przez ver 08 kwi 2011, 09:45
co ciekawe ten depakine jest na padaczkę a mi lekarka przepisała go na wzmocnienie działania Sertagenu...

Albo czy ktoś łączył dopakine z jakimś innym SSRI?
Ostatnio edytowano 09 kwi 2011, 14:23 przez Korba, łącznie edytowano 1 raz
Powód: Połączono z odpowiednim wątkiem
ver
Offline
Posty
29
Dołączył(a)
02 mar 2011, 19:40

Groźna interakcja amisulprydu (słabych neuroleptyków) z SSRI

Avatar użytkownika
przez Guzik 08 kwi 2011, 14:45
Co to jest aktywizacja dopaminowa? Lekarz zapisując mi rispolept mówił że to taki atywizujący lek a miałam zmuł absolutny.
Avatar użytkownika
Offline
Posty
1643
Dołączył(a)
14 wrz 2010, 16:56
Lokalizacja
Trójmiasto

Velafaxyna + Stilnoks

przez adhab 08 kwi 2011, 15:05
Biore 75mg Efectinu i lekarz przepisal mi doraznie (po Efectinie przestalem sypiac) na sen STILNOX, jednak wczoraj wieczorem po jego zazyciu 10mg - nie spalem cala noc, dostalem dreszczy efekt byl odwrotny do zamierzonego. Czy to mozliwe, ze oba leki weszly w intereakcje, czy ktos lykal podobnie ?
Ostatnio edytowano 09 kwi 2011, 14:19 przez Korba, łącznie edytowano 1 raz
Powód: Przeniesiono do wątku "Połączenia leków"
Offline
Posty
194
Dołączył(a)
22 mar 2010, 08:53

Groźna interakcja amisulprydu (słabych neuroleptyków) z SSRI

Avatar użytkownika
przez Guzik 08 kwi 2011, 19:26
a cóż taka aktywizacja dopaminy sprawia? To coś innego niż ogólna aktywność? Czyli to możliwe aby przy tej aktywizacji dopaminowej być takim zmułem?
Avatar użytkownika
Offline
Posty
1643
Dołączył(a)
14 wrz 2010, 16:56
Lokalizacja
Trójmiasto

Groźna interakcja amisulprydu (słabych neuroleptyków) z SSRI

Avatar użytkownika
przez Guzik 08 kwi 2011, 22:32
Biorę sulpiryd w malutkiej dawce 50mg już miesiąc, nie wiem jaką mam diagnozę, słyszałam już różne cuda od byłego lekarza teraz chodzę do nowego i nie pytałam, ani karty nie czytałam. (Nie jestem teraz mułem, ale ciekawi mnie ta aktywizacja dopaminowa, bo ja uznałam że mój stary lekarz był jakiś przygłupi, bo zapisał mi ten rispolept, on miał być aktywizujący a ja czułam uwiąd absolutny i kisiel w głowie, ale ja tam nie wiem, może to była dopaminowa aktywizacja).
Avatar użytkownika
Offline
Posty
1643
Dołączył(a)
14 wrz 2010, 16:56
Lokalizacja
Trójmiasto

Groźna interakcja amisulprydu (słabych neuroleptyków) z SSRI

Avatar użytkownika
przez Guzik 08 kwi 2011, 23:26
łojej, a jest szansa że zacznie w końcu działać w przeciągu kolejnych 10 dni? Bo później idę do lekarza i jak okaże się że takie nic z tym sulpirydem to jeszcze dostanę jakiś zamulacz......... beznadzieja takie leczenie.
Avatar użytkownika
Offline
Posty
1643
Dołączył(a)
14 wrz 2010, 16:56
Lokalizacja
Trójmiasto

Groźna interakcja amisulprydu (słabych neuroleptyków) z SSRI

Avatar użytkownika
przez Guzik 09 kwi 2011, 00:21
Hmmm no właśnie ostatnio myślałam jak to się stało że chodzę do tego psychiatry bo stwierdziłam że cała ta latanina jest bez sensu. Odesłali mnie do psychiatry z pogotowia, uznali że mam nerwicę, ale mój lekarz na coś takiego nie wpadł chociaż mu pokazałam nawet ten wypis i mówił mi że będzie leczył mnie na depresję a potem ja czytam w karcie jakieś zaburzenia urojeniowe a nawet psychotyczne. Myślałam że umrę, przecież to taka beznadzieja, nie mam czegoś takiego, ten lekarz mnie zwyczajnie nie zrozumiał i zdiagnozował jakieś dziwota nie wiadomo czemu. Teraz chodzę do innego lekarza, byłam dopiero na dwóch wizytach i po ostatniej nabrałam do niego odrobinę zaufania, więc może na kolejnej powiem o jakiś problemach bo wcześniej to się tylko bałam i zobaczę co powie.
Marek77, Skąd masz taką wiedzę o lekach?
Avatar użytkownika
Offline
Posty
1643
Dołączył(a)
14 wrz 2010, 16:56
Lokalizacja
Trójmiasto

Groźna interakcja amisulprydu (słabych neuroleptyków) z SSRI

przez miś wesołek 09 kwi 2011, 14:28
To jakikolwiek neuroleptyk podnosi poziom dopaminy? Pierwsze słyszę...
miś wesołek
Offline

SSRI/TLPD itp połączenia

Avatar użytkownika
przez Adamo 09 kwi 2011, 16:14
Pewnie, możesz łączyć.
Wenlafaksyna 150 mg
Avatar użytkownika
Offline
obserwowany
Posty
536
Dołączył(a)
21 lut 2011, 15:46

Sortuj wg

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 14 gości

Przeskocz do