Skutki uboczne leków.Wątek zbiorczy.

Masz pytanie związane z lekami ? Chcesz podzielić się 'wrażeniami' z innymi ? Farmakologia czy psychoterapia... ?

Avatar użytkownika
przez laven 16 lip 2007, 21:46
Leczę się z depresji i wiem, że nie biorąc leków nie jestem w stanie się podnieść. W żaden sposób nie można mnie zmotywować. Czuję okropny ból psychiczny, zmęczenie i cierpienie. Teraz będąc na lekach widzę różnicę. Jeśli miałabym wybrać, to wolę poczuć się trochę normalnie i poczekać aż organizm się rozpadnie. Bo nie jestem w stanie dłużej się męczyć. Nie zależy mi na swoim życiu, więc mogę brać te szkodliwe leki. Byle poczuć się jak człowiek. Może inaczej wygląda sprawa w nerwicy, bo na pierwszy plan wysuwa się psychoterapia. Mi ona nie pomogła. Nie mam żadnych zaburzeń w rozumowaniu. Wg. lekarza cierpię na depresję endogenną. Mam mu nie ufać i rzucić leki? Wolę chuchać na zimne. Wcale nie czuję się po nich gorzej. Będę mogła je sobie odstawić, kiedy tylko zobaczę, że jestem w stanie zacząć żyć normalnie. I mam zamiar słuchać swojego lekarza.
I bardzo by mnie interesowało wyjaśnienie szkodliwości leków od strony medycznej. Czy ktoś posiada owe inforrmacje? Psychologiczną szkodliwość pojmuję. Ale co z wpływem leków na psychikę poprzez chemię mózgu? Ktoś potrafi to wyjaśnić?
Avatar użytkownika
Offline
Posty
219
Dołączył(a)
05 maja 2007, 23:18

Avatar użytkownika
przez agapla 17 lip 2007, 13:25
Cóz Ewelin spierasz sie ze mną jakby dyskusja o zdrowiu byla jakąś licytacją , kto ma rację a kto nie . Tak jak powiedziałam kazdy wybierze swoja droge bez względu na to co kto mówi czy sugeruje.Jeżeli tobie pomagają leki to tylko się cieszyć i pozazdrościć(tylko tyle że z tego co przeczytałam to leczysz się juz 5 lat) mam nadzieję że jest efekt tego leczenia i było warto .Czas pokarze czy twoja droga była słuszna , a napewno z mojej strony zyczę ci jak najszybszego powrotu do zdrowia pozdr
Avatar użytkownika
Offline
Posty
1167
Dołączył(a)
21 mar 2006, 22:31

Avatar użytkownika
przez ewelin 17 lip 2007, 19:55
dziękuje bardzo za dobre słowa!:)
małe sprostowanie: pierwszy atak miał miejsce 5 lat temu, a leki biore od 8 miesięcy i z mojego doświadczenia mogę powiedzieć, ze pozwoliły mi one spojrzeć na "sprawę" z punktu widzenia człowieka, którego codzienne działania nie są sterowane za pomocą lęków,
p.s
agapla napisał(a):.Jeżeli tobie pomagają leki to tylko się cieszyć i pozazdrościć(tylko tyle że z tego co przeczytałam to leczysz się juz 5 lat
ironia? mogło się obyć bez ,
Nie traktuj życia zbyt serio i tak żyw z niego nie wyjdziesz.
Avatar użytkownika
Offline
Posty
69
Dołączył(a)
12 lip 2006, 23:09
Lokalizacja
3miasto

Doradca Nerwica.com

przez Doradca Nerwica.com
Polecam tych psychologów i psychoterapeutów z Twojej okolicy
Doradca Nerwica.com

Avatar użytkownika
przez Bad Girl 17 lip 2007, 22:00
mnie cały czas interesują KONKRETNE negatywne skutki brania leków.
jak to wpływa na organizm, co może sie stać...
przyznam się, że nie wiem dużo na ten temat.
czytałam jedynie, że napewno mniej szkodzą niż te zwykłe, przeciwbólowe. dlatego też można je brać przez dłuższy okres czasu.
mój lekarz powiedział mi, że lekami wyregulujemy poziom serotoniny. tak że będe mogła funkcjonować "poprawnie"... ufam mu i wiem, że by mnie nie oszukał...
pozdrawiam
Avatar użytkownika
Offline
Posty
349
Dołączył(a)
25 lut 2007, 13:46
Lokalizacja
Poznań

Avatar użytkownika
przez agapla 17 lip 2007, 22:48
Pozim serotoniny można również ustabilizować za pomoca diety węglowodanowej ;) smacznie i przyjemnie :lol:
Avatar użytkownika
Offline
Posty
1167
Dołączył(a)
21 mar 2006, 22:31

Avatar użytkownika
przez Mona75 18 lip 2007, 00:14
Ja brałam psychotropy przez 5 miesięcy. Z perspektywy czasu uważam, że działały na mnie jak placebo, mam przy sobie, jestem zdrowa, nie mam, od razu atak paniki lub histerii. Ale wtedy byłam przekonana że mi pomagają. Dzięki nim zdecydowałam się na terapię i po woli wychodzę na prostą. Nie staję po żadnej stronie, opisuję tylko własne doświadczenia
Avatar użytkownika
Offline
Posty
601
Dołączył(a)
24 mar 2007, 12:19
Lokalizacja
Wrocław

Avatar użytkownika
przez Bad Girl 18 lip 2007, 08:50
nie wierze w diety-cud ;)
Avatar użytkownika
Offline
Posty
349
Dołączył(a)
25 lut 2007, 13:46
Lokalizacja
Poznań

Avatar użytkownika
przez agapla 18 lip 2007, 16:34
To nie jest żadna dieta cud! tylko normalne racjonalne żywienie , kazdy lekarz ci to powie ! opiera się na spożywaniu większej ilości węglowodanów ! i w ten sposób stabilizuje poziom serotoniny .Żeby wyjśc z nerwicy potrzeba również odpowiedniego odżywiania TO BARDZO WAŻNE ! poczytaj sobie temat dieta a depresja ,tam wszystko opisuje nie chce mi sie jeszcze raz tego przytaczac . Jedynie wpiszę jeden link http://www.poradnikzdrowie.pl/zywienie/ ... 3_5909.htm
Avatar użytkownika
Offline
Posty
1167
Dołączył(a)
21 mar 2006, 22:31

Avatar użytkownika
przez .Kinga. 24 lip 2007, 14:18
to prawda. Dieta jest bardzo ważna. Ja miałam badania na podstawie włosów. Wszystko wyszło na jaw. Moja dieta sprzyja stanom depresyjnym i samej depresji. Może i dieta nie wyleczy, ale może pomóc.
Wiem co to bezsenność,depresja,autoagresja,samotność,huśtawki nastrojów,brak tożsamości,bezsilna rozpacz i gniew,bezpodstawny lęk i podejrzenia oraz porażka. Wiem co to radość i pasja.

http://www.youtube.com/watch?v=_N_Ck1KcAEo - dla Was wszystkich chwila wytchnienia.
Avatar użytkownika
Offline
Posty
459
Dołączył(a)
21 maja 2007, 17:30
Lokalizacja
W-wa

Avatar użytkownika
przez agapla 24 lip 2007, 20:39
Kinga napisz cos więcej o tym badaniu słyszałam wiele opinii że jest bardzo dobre z chęcia bym się na nie wybrała, ale chyba jest drogie?
Avatar użytkownika
Offline
Posty
1167
Dołączył(a)
21 mar 2006, 22:31

Avatar użytkownika
przez .Kinga. 09 sie 2007, 12:55
Wybacz.. nie zobaczyłam Twojego pytania wcześniej :oops:
To analiza pierwiastkowa włosów. Przychodzi pan z biomolmed i wycina Ci chyba 4 paski włosów. Nic nie widać. jest umiejętnie wycięte. Wypełnia się ankietę dotyczącą swojego stanu zdrowia, różnych objawów i sposobu odżywiania. Za badanie płaci się 235zł. Drogo, ale warto. Wyniki badania przysłane są pocztą. Przychodzi cała książeczka dotycząca badanego organizmu. Wychodzi na jaw wszystko. Problemy z narządami, zła dieta, samopoczucie. Określanie typu przemiany materii. Przedstawione są za pomocą wykresów proporcje między pierwiastkami, sama ilość danych pierwiastków w organizmie. Potem wytłumaczone są problemy jakie może stworzyć niedobór/ nadmiar jakiegoś pierwiastka. Porady dotyczące diety.
Potem przychodzi znów ten sam człowiek i sprzedaje Ci suplementy diety, aby uzupełnić niedobory.
Tutaj jest może więcej: www.biomol.pl
Wiem co to bezsenność,depresja,autoagresja,samotność,huśtawki nastrojów,brak tożsamości,bezsilna rozpacz i gniew,bezpodstawny lęk i podejrzenia oraz porażka. Wiem co to radość i pasja.

http://www.youtube.com/watch?v=_N_Ck1KcAEo - dla Was wszystkich chwila wytchnienia.
Avatar użytkownika
Offline
Posty
459
Dołączył(a)
21 maja 2007, 17:30
Lokalizacja
W-wa

czy to skutek uboczny?

Avatar użytkownika
przez Marzena 19 sie 2007, 20:02
Witam:) dostalam od lekarza lek rexetin ale mialam go brac 20mg mimo to zaczelam od 10 po tygodniu zwiekszylam do 20 i zle sie czółam serducho walilo jak mlot dusznosci,jakos dziwnie mi na tym serduchu jak by bylo obolale miał ktos z was tak co to moze bys skutek uboczny odpiszcie prosze.Mam isc do lekarza we wtorek moze on mi cos powie:( lek ten zarzywam trzeci tydzien ale poprawy jeszcze nie odczowam.Pozdrawiam
Pozwólcie mi życ!!
Avatar użytkownika
Offline
Posty
83
Dołączył(a)
31 gru 2005, 22:24

Avatar użytkownika
przez arla 27 sie 2007, 00:04
Marzena ja biore rexetin od ponad pol roku, poprawe w zachownaiu zauwazylam po jakims miesiacu. Na początku strasznie zle sie po nim czulam zawroty glowy, kołatanie serca, bezsennosc -w ciagu 2 tyg przespalam z 4 godz a mimo to chodzilam jeszce na zajecia jak jakis robot hehe. Przytylam troche nie wiem czy jest to zwiazane z lekami czy nie..., bezsennosc w nocy a sennosc w dzien nadal mam - z bezsennoscia w nocy radze sobie za pomoca lekow;/ niezbyt mnie cieszy takie rozwiazanie ale musze jakos funkcjonowac a moj lekarz mowi ze nie widzi potrzeby zmiany leku...sama nie wiem ogolnie to czuje sie lepiej psychicznie ale fizycznie zcasem kiepsko. Prawda o psychotropach jest taka ze na jedno pomagaja a na inne szkodza. A co do Diet to trzymam taka jak byla opisana w linku powyzej a i tak depra mnie dopadla pozdroooo
'Zacząć jest łatwo. Wytrwać jest sztuką'
Avatar użytkownika
Offline
Posty
535
Dołączył(a)
06 sty 2007, 18:19

co ze skutkami ubocznymi?

przez judiska 28 sie 2007, 14:22
Bliska mi osoba leczy się na depresje, trudny to dla nas temat, ja chce wiedziec o tej chorobie jak najwiecej. przyjmuje leki, no i zauwazam rozne objawy z tego powodu, typu sennosc, dysfunkcja seksualna, co do tego drugiego to jest to rzecz wazna, dlatego chcialabym wiedziec, czy po pewnym czasie, np przy zmniejszeniu dawek leku czy zupelnym zaprzestaniu te objawy mijaja i nie pozostawiaja po sobie sladu? no i ciekawi mnie rowiez jak sie ma zazywanie lekow do np palenia papierosow i innych oraz picia alkoholu.
Wdzieczna bede za wasza pomoc:)
MAGIA WE MNIE....
Offline
Posty
1
Dołączył(a)
28 sie 2007, 14:06

Sortuj wg

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości

Przeskocz do