Skutki uboczne leków.Wątek zbiorczy.

Masz pytanie związane z lekami ? Chcesz podzielić się 'wrażeniami' z innymi ? Farmakologia czy psychoterapia... ?

Re: Skutki uboczne jako główne działanie?

przez Mattej 14 maja 2010, 14:58
Neuroleptyki mają tą istotną przewagę nad lekami nasennymi, że nie uzależniają.
Offline
Posty
87
Dołączył(a)
22 lis 2009, 09:30

Re: Skutki uboczne jako główne działanie?

Avatar użytkownika
przez El Chupacabra 14 maja 2010, 22:04
Jezeli jest "wzglednie ok" to po co chcesz cos mieszac ? Jezeli masz problem ze snem to pokombinuj z melisa, melatonina etc. Jak jest dobrze to nie ruszac nic !

wola człowieka jest jego niebem
Avatar użytkownika
Offline
Posty
1052
Dołączył(a)
22 sty 2009, 14:40
Lokalizacja
Gdańsk

Re: Skutki uboczne jako główne działanie?

Avatar użytkownika
przez wenedonga 14 maja 2010, 22:39
Ziołowe nigdy nie pomagały, te leki nasenne, które miałam wcześniej były za słabe i ciągle mi zmieniała. Wypróbowałam to, co mi dała i po jednej tabletce podziękuję. Spałam w cholerę, chyba z 16 godzin:/ Potem nie mogłam dojść do siebie, kręciło mi się w głowie, nie mogłam chodzić i w ogóle byłam out of space. Pieprzę, nie biorę tego.
Avatar użytkownika
Offline
Posty
129
Dołączył(a)
14 gru 2008, 16:47
Lokalizacja
Krk

Doradca Nerwica.com

przez Doradca Nerwica.com
Polecam tych psychologów i psychoterapeutów z Twojej okolicy
Doradca Nerwica.com

Jak poradzić sobie z działaniami ubocznymi leków?

przez lunatic 07 lis 2010, 23:26
Witam, od kilku lat mam problemy z depresją i nerwicą i nie mogę się wyleczyć, a ostatnio nie mogę nawet zacząć leczenia, bo nie potrafię wytrzymać skutków ubocznych:
SSRI - ciągła senność w ciągu dnia, po niektórych ataki lęku napadowego
Reboksetyna-bardzo silne pobudzenie nie do wytrzymania i złe samopoczucie, złość , agresja
Wenklafaksyna-senność, osłabienie
Tianeptyna, mianseryna - ciągła złość, agresja, rozdrażnienie
Atypowe neuroleptyki- senność
Jak można poradzić sobie żeby jakoś zmniejszyć te efekty uboczne, bo ja nie umiem. Po 1/4 tabletki escitalopramu dostałem ataku lęku że nawet kilka tabletek afobamu nie pomogły. Leki działające na noradrenalinę wywołują u mnie takie pobudzenie, drażliwość, złę samopoczucie psychiczne że tez nie oge ich brac.Jak można przetrwać ten okres zanim lek zacznie działać, nie mam takiego komfortu żeby przez ten czas leżeć w łóżku i czekać az zacznie działac.
Offline
Posty
5335
Dołączył(a)
07 lis 2010, 10:55

Re: Jak poradzić sobie z działaniami ubocznymi leków?

przez miko84 08 lis 2010, 08:21
Ja mam podobnie po SSRI a pomocna w tym u mnie jest lamotrygina czyli stabilizator nastroju stosowany w chorobie bipolarnej. Możesz zapytać lekarza o ten lek, nie powinno być problemów by spróbować dodać go do jakiegoś SSRI. Dzisiejsi lekarze mają chyba nadmiar SSRI, bo gdy jeden nie działa zaraz próbują innego zamiast spróbować dodać jakiś lek, który poprawi skuteczność tego podstawowego. Pzdr.
miko84
Offline

Re: Jak poradzić sobie z działaniami ubocznymi leków?

Avatar użytkownika
przez El Chupacabra 08 lis 2010, 23:06
lunatic,

szczerze ? nie ma zadnego remedium na skutki uboczne w poczatkowym okresie brania lekow - trzeba przetrzymac ten miesiac

wola człowieka jest jego niebem
Avatar użytkownika
Offline
Posty
1052
Dołączył(a)
22 sty 2009, 14:40
Lokalizacja
Gdańsk

Re: Jak poradzić sobie z działaniami ubocznymi leków?

Avatar użytkownika
przez Jednakowoż 09 lis 2010, 01:44
Ale zauważ, że nie próbowałeś TLPD. Ani typowych neuroleptyków (mówię o tych "lżejszych", jak chlorpromazyna, perazyna, Fluanxol itd.)

Być może skoro SSRI wywołują u ciebie tak silne efekty uboczne, TLPD, działające mniej selektywnie i na więcej neuroprzekaźników, akurat dla ciebie będą lepsze. Warto spróbować.
Avatar użytkownika
Offline
Posty
192
Dołączył(a)
22 sty 2010, 21:42

Re: Jak poradzić sobie z działaniami ubocznymi leków?

przez lunatic 09 lis 2010, 14:17
Właśnie TLPD nie chce brać ze względu na to że tych efektów ubocznych mają najwięcej. Teraz dostałem mianserynę ale w bardzo małej dawce (pół tabletki 10 mg na noc) i taka dawka ścina mnie z nóg a następnego dnia odczuwam lekkie oszołomienie (w ogóle nie wiem czy tak mała dawka ma jakieś działanie przeciwdepresyjne, ale po całej następnego dnia byłem nieprzytomny, dwa tygodnie i nie przeszło)
Offline
Posty
5335
Dołączył(a)
07 lis 2010, 10:55

Re: Jak poradzić sobie z działaniami ubocznymi leków?

Avatar użytkownika
przez Jednakowoż 09 lis 2010, 17:54
Jezu, ja by zasnąć za pierwszym (!) razem potrzebowałem 40 mg.

Ale może właśnie ty będziesz tolerował TLPD dobrze? Warto spróbować, niczego nie ryzykujesz. Najwyżej odstawisz. A nuż pomogą?
Avatar użytkownika
Offline
Posty
192
Dołączył(a)
22 sty 2010, 21:42

Re: Jak poradzić sobie z działaniami ubocznymi leków?

przez miko84 09 lis 2010, 18:03
Mnie też mianseryna i mirtazapina silnie ścina z nóg - okropne uczucie. Jednakowoż ma rację, TLPD są u niektórych dużo lepiej tolerowane niż SSRI. Chociaż trzeba pamiętać, że jest ogromny przedział jeśli chodzi o te leki - są takie które mogą wywołać efekty uboczne podobne do ssri - np klomipramina, a są też bardziej sedatywne - jak doxepina czy amitryptylina, które polecam.
miko84
Offline

Re: Jak poradzić sobie z działaniami ubocznymi leków?

przez lunatic 09 lis 2010, 20:26
Ale chodzi mi o to że TLPD potencjalnie mogą np wywołać zaburzenia rytmu serca, nie potrafię brać tego typu leków jak coś takiego na ulotce przeczytam bo tylko czekam aż mi sie zacznie coś robić. Najlepszym lekiem była u mnie sertralina kilka lat temu. Brałem ją dwa lata, pierwsze 2-3 miesiące czułem się rewelacyjnie, normalnie, nic mi nie było. Po tym czasie zacząłem mieć stany podgorączkowe i ciągłe osłabienie i sennosć przez dzień. Dopiero po półtora roku męczarni w diagnozowaniu tego co to jest udało się
ustalić że to od tego leku i musiałem odstawić. Ze względu na złą tolerancję SSRI dostałem mianserynę, ale nie czuję się po niej dobrze. Chciałem spróbować escitalopram, miałem przepisany kilka miesięcy temu. Przez siedem dni odczuwałem tylko senność i odstawiłem. Chciałem niedawno spróbować drugi raz, zacząłem tym razem od 1/4 tabletki, ale dostałem po tym napadu lęku i już nie brałem więcej. Najgorsze jest to że nie mogę pozwolić sobie na czekanie aż ustąpią efekty uboczne i większosć leków odstawiam po paru dniach jak źle się czuję i tak w kółko z każdym po kolei.Nie wiem już co robić.
Offline
Posty
5335
Dołączył(a)
07 lis 2010, 10:55

Re: Jak poradzić sobie z działaniami ubocznymi leków?

przez miko84 09 lis 2010, 20:34
Tak jak już pisałem spróbuj poprosić o stabilizator nastroju do ssri - u mnie to zadziałało na część objawów ubocznych fluwoksaminy. Biorę lamotryginę 50 mg. Pozatym zostaje Ci benzo - one są dodawane dla przetrzymania skutków ubocznych.

PS. a masz lub miałeś zaburzenia rytmu serca? masz arytmię? jeśli tak to rzeczywiście nie polecam trójpierścieniowych
miko84
Offline

Re: Jak poradzić sobie z działaniami ubocznymi leków?

przez lunatic 09 lis 2010, 20:47
miko84 napisał(a):Tak jak już pisałem spróbuj poprosić o stabilizator nastroju do ssri - u mnie to zadziałało na część objawów ubocznych fluwoksaminy. Biorę lamotryginę 50 mg. Pozatym zostaje Ci benzo - one są dodawane dla przetrzymania skutków ubocznych.

PS. a masz lub miałeś zaburzenia rytmu serca? masz arytmię? jeśli tak to rzeczywiście nie polecam trójpierścieniowych


Tak, mam arytmie, podobno niegroźną ale mam i miałem przepisane leki nasercowe ale ich nie brałem, bo przeszła po samym magnezie. Poza tym mam jakiś blok odnogi pęczka Hisa i wypadanie płatka zastawki mitralnej, podobno też niegroźne ale jednak jest. Właśnie ostatnio nowy lekarz sugerował że chyba będę musiał mieć jakiś stabilizator dodany, ale z tego co czytałem to one też mają dosyć nieciekawe objawy uboczne (lekarz mówił o karbamazepinie). Czy ta lamotrygina wywołuje senność i zmęczenie? Bo tak pisze właśnie w objawach ubocznych.
Offline
Posty
5335
Dołączył(a)
07 lis 2010, 10:55

Re: Jak poradzić sobie z działaniami ubocznymi leków?

Avatar użytkownika
przez Jednakowoż 09 lis 2010, 22:46
lunatic, "jak coś takiego na ulotce przeczytam bo tylko czekam aż mi sie zacznie coś robić"

Czy to nie jest hipochondryczne? Może twoje skutki uboczne są po części skutkiem hipochondrii?
Avatar użytkownika
Offline
Posty
192
Dołączył(a)
22 sty 2010, 21:42

Sortuj wg

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 18 gości

Przeskocz do