Skutki uboczne leków.Wątek zbiorczy.

Masz pytanie związane z lekami ? Chcesz podzielić się 'wrażeniami' z innymi ? Farmakologia czy psychoterapia... ?

Re: Leki przeciw depresyjne i skutki uboczne

przez miko84 09 mar 2009, 07:40
Powinno przejść :) U mnie po paru miesiącach pojawiają się nadal napady pocenia :(
miko84
Offline

Re: Leki przeciw depresyjne i skutki uboczne

przez Sideric 09 mar 2009, 10:58
Dziękuje za odpowiedzi i rady. Pozdrawiam.
Offline
Posty
3
Dołączył(a)
03 mar 2009, 17:11

Re: antydepresanty i wypadanie wlosow

przez marax26 10 mar 2009, 23:03
Hej,tak nie dość że są słabsze to wypadają niestety
Offline
Posty
3
Dołączył(a)
09 mar 2009, 18:10

Doradca Nerwica.com

przez Doradca Nerwica.com
Polecam tych psychologów i psychoterapeutów z Twojej okolicy
Doradca Nerwica.com

Zaparcia skutkiem przyjmowania leków? To już nie problem!

Avatar użytkownika
przez Anna R. 02 kwi 2009, 12:54
Podczas dwóch lat przyjmowania Anafranilu w dawkach , mogących wywołać zaparcia nawet u słonia, nauczyłam sobie radzić z tym nieprzyjemnym skutkiem ubocznym. Mój sposób jest całkowicie naturalny i może być stosowany bez ograniczeń w czasie.
Polega na dostarczeniu organizmowi błonnika i odpowiedniej ilości płynów i składa się z trzech następujących kroków:

1. Dwa razy dziennie przyjmuje się po łyżce stołowej rozdrobnionych nasion babki jajowatej lub płesznik (np Ispagul, Colon C light, Regulan) Można też kupić same nasiona i rozdrobnić w mikserze, wychodzi najtaniej- np firmy Herba Studio. Trzeba pamiętać tylko, żeby zachować godzinny odstęp przy przyjmowaniu leków- słabiej się wchłaniają

2. Trzy razy dziennie łyżka stołowa świeżo zmielonego siemienia lnianego z wodą lub jogurtem.

3. Do tego dwa litry płynów (lub więcej, jeśli ktoś da radę) i po zaparciach nie ma śladu, jakby ich nigdy nie było.

Jest też mały bonus- a właściwie nawet trzy:
- zmniejszone łaknienie (dla tych, których martwi przybieranie na wadze)
- osłonowe działanie siemienia (dla nas wszystkich przyjmujących leki)
- wspomaganie leczenia depresji i nerwic (kwasy omega i cholina, zawarta w ziarnach lnu)

Brzmi to może skomplikowanie, ale można się przyzwyczaić. Po jakimś czasie na tyle poprawiła się u mnie perystaltyka jelit, że mogłam zrezygnować z nasion babki i pozostać jedynie przy siemieniu.
Polecam
Heimat ist kein Ort, Heimat ist ein Gefühl
Herbert Grönemeyer

_____________________________________________
sertralina 25 mg, lamotrygina 25 mg, olanzapina 5 mg
Avatar użytkownika
Offline
Posty
1415
Dołączył(a)
29 paź 2008, 15:39

Re: Zaparcia? To już nie problem!

Avatar użytkownika
przez scrat 02 kwi 2009, 14:17
Usunąłem niepotrzebną przepychankę.

Co do tematu - jak radzisz sobie z tym błonnikiem? Kupiłem sobie taki już "fabrycznie" zmielony ale on mi się słabo rozpuszcza w wodzie, jest obrzydliwy, takie kluchy. Masz na to jakiś sposób, czy po prostu mieszasz do oporu i jakoś to przeżywasz?

Są też błonniki smakowe, np. o smaku czekolady, możnaby spróbować...
Avatar użytkownika
Offline
Przyjaciel forum
Posty
2093
Dołączył(a)
17 lip 2007, 16:44
Lokalizacja
Warszawa

Re: Zaparcia? To już nie problem!

Avatar użytkownika
przez Anna R. 02 kwi 2009, 14:21
Zapomniałam dodać, że dostarczanie organizmowi dużych ilości nierozpuszczalnego błonnika obniża także poziom cholesterolu, a więc usuwanie zaparć w podany przeze mnie sposób ma, moim zdaniem, same plusy.

Siemię lniane i olej lniany natomiast są podstawą w znanej diecie Dr Budwig, którą stosuje się między innymi w leczeniu depresji. Zainteresowanych odsyłam do następującego artykułu:

http://www.primanatura.com/czytelnia/budwig.htm#2

[*EDIT*]

Scrat- nie kupuję gotowych preparatów, np smakowych. Staram się stosować produkty całkowicie naturalne. Nasiona babki zmieszane z wodą mają faktycznie nieciekawą konsystencję, ale też i nie mają żadnego smaku. Moja rada- zmieszać i natychmiast wypić, zanim zgęstnieje. Natomiast siemię lniane, jako źródło błonnika, smakuje mi bardzo. Najczęściej piję je z wodą, ale doskonale się nadaje do musli i jogurtów- ma taki lekko orzechowy smak. Niezmielone jest też dobre do pogryzania, zamiast np orzeszków

Próbowałam raz błonnika w proszku, ale nie przynosił takich efektów jak nasiona babki i ziarno lnu.
Heimat ist kein Ort, Heimat ist ein Gefühl
Herbert Grönemeyer

_____________________________________________
sertralina 25 mg, lamotrygina 25 mg, olanzapina 5 mg
Avatar użytkownika
Offline
Posty
1415
Dołączył(a)
29 paź 2008, 15:39

Re: Zaparcia? To już nie problem!

przez malwina77 14 kwi 2009, 22:27
Len i babka są naprawdę super! Wypróbowałam i działa!

Podaję też mój stary sposób:
Rano na czczo i wieczorem przed snem zalać dwie łyżki stołowe otrębów owsianych i jedną pszennych gorącą wodą lub mlekiem, odczekać aż napęcznieją i zjeść. Pomaga, polecam!
Syndrom Hallervordena-Spatza

Wenlafaksyna 75 mg
Mianseryna 60 mg
Lamotrygina 200 mg
Hydrochlorothiazid 25 mg
Offline
Posty
273
Dołączył(a)
14 kwi 2009, 22:11

Re: Leki przeciw depresyjne i skutki uboczne

Avatar użytkownika
przez agusiaww 15 kwi 2009, 10:10
Witam i ja, wlasnie postanowilam tu napisac bo tez mam koszmarne skutki uboczne chyba wszystkie jakie mozna miec, po antydepresnacie: pocenie sie ciala, pocenie sie rak, napady lęku, zawroty głowy kiedy to minie?:( Biore juz 5 dzien .....
Warto żyć, warto marzyć, bo to co osiągalne możliwe jest do zdobycia.
Avatar użytkownika
Offline
Posty
6261
Dołączył(a)
05 mar 2009, 09:22

Re: Leki przeciw depresyjne i skutki uboczne

przez mm 15 kwi 2009, 13:25
Witam,
po citalu lekko mnie muliło ale ratowałam się kawą,raczej spac mi sie chciało niż otepiało mnie.
Teraz biorę axyven i przez pierwszy tydzień na maxa pocilam się w nocy,w dzień też ale nie tak mocno pomimo niezmiennego porannego prysznica.Wcześniej nigdy nie miałam problemu z poceniem się po tym leku pojawił się.PO prawie 4 tyg objawy jakby zmalały.
Waga lekko spadła-to zapewne od potów.
"Marzeniom nie należy stawiać poprzeczki zbyt wysoko"
mm
Offline
Posty
75
Dołączył(a)
31 sie 2006, 15:15
Lokalizacja
Gdańsk

Re: Zaparcia? To już nie problem!

Avatar użytkownika
przez Anna R. 24 kwi 2009, 11:19
Otręby to też dobry sposób, mogą oprócz eliminacji zaparć pomagać w utrzymaniu wagi. Można z nich przyrządzić pyszną zupę mleczną, zastępując nią jeden z głównych posiłków. Trzeba zalać otręby ciepłym lub gorącym mlekiem, dodać coś do smaku- odrobinę rodzynek, zmielonych orzechów,suszonych owoców, miodu- lub, co kto lubi ;)
Stosowałam je przy odchudzaniu i sprawdziły się naprawdę nieźle

Dobrze też na zaparcia działa olej parafinowy. Nie wchłania się z przewodu pokarmowego i nie drażni jelit. Przyjmowany pomiędzy posiłkami nie szkodzi i może być stosowany dłuższy czas. Trzeba tylko wtedy zastosować suplementację witaminami A, E i D i pamiętać żeby równocześnie z olejem nie brać żadnych leków (minimum godzinny odstęp)
Heimat ist kein Ort, Heimat ist ein Gefühl
Herbert Grönemeyer

_____________________________________________
sertralina 25 mg, lamotrygina 25 mg, olanzapina 5 mg
Avatar użytkownika
Offline
Posty
1415
Dołączył(a)
29 paź 2008, 15:39

Re: Leki przeciw depresyjne i skutki uboczne

przez serina 29 kwi 2009, 16:13
Biorę leki, konkretnie ZOLOFT, nie wiem, czy został źle dobrany, czy też to normalne, ale zauważyłam, że często słabnę, miewam napady lęku i duszności, zwłaszcza w nocy
Offline
Posty
5
Dołączył(a)
29 kwi 2009, 15:40

Re: Leki przeciw depresyjne i skutki uboczne

Avatar użytkownika
przez agusiaww 29 kwi 2009, 18:09
Zalezy od kiedy bierzesz, ile dni, czesto skutki uboczne wystepuja i do dwoch tygodni albo wiecej.
Warto żyć, warto marzyć, bo to co osiągalne możliwe jest do zdobycia.
Avatar użytkownika
Offline
Posty
6261
Dołączył(a)
05 mar 2009, 09:22

Re: Leki przeciw depresyjne i skutki uboczne

przez serina 29 kwi 2009, 18:24
Biorę od września, a objawy pojawiają się falami
Offline
Posty
5
Dołączył(a)
29 kwi 2009, 15:40

leki przeciw depresyjne i skutki uboczne

przez amorek 11 sie 2009, 21:14
cześć jestem nowa, biorę leki przeciw depresyjne od 7-miesięcy, zmieniałam leki co miesiąc bo żadne mi nie pasowały teraz biorę Fluonxol 2-rano, Axyven 1-rano, Trittico 1/2 wieczorem, mirtamerck 1/2-wieczorem. Ogólnie czuję się dobrze po za tym, że przytyłam z rozmiaru 36 na 42 i czuję się z tym okropnie. Mam pytanie czy po każdych przeciw depresyjnych lekach będę tyła? Czy po prostu mam źle dobrane?
Offline
Posty
1
Dołączył(a)
10 sie 2009, 19:25

Sortuj wg

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości

Przeskocz do