Skutki uboczne leków.Wątek zbiorczy.

Masz pytanie związane z lekami ? Chcesz podzielić się 'wrażeniami' z innymi ? Farmakologia czy psychoterapia... ?

Avatar użytkownika
przez Jovita 12 lut 2008, 16:55
Anafranil powoduje to starszne pocenie sie , bralam i w nocy sie ze mnie lało , odłożyłam i juz nie mam tych doelgliwości.
A gdy nastaną deszczowe dni , nauczę się przechodzić między kroplami
Avatar użytkownika
Offline
ExModerator
Posty
1577
Dołączył(a)
22 lip 2007, 20:57
Lokalizacja
Radom

Czy spotkaliście się ze skutkami ubocznymi

przez nerwicówka 23 lut 2008, 17:38
Witam

Zaczełam zazywac coaxil!!
Czy ktos z zazywajacych ten lek mial po nim jakies skutki uboczne-czuł sie zle?? i jak długo lek po zazyciu tabletki utrzymuje sie w organizmie

Dzieki za odpowiedz
Offline
Posty
87
Dołączył(a)
14 lut 2008, 21:42

Skutki uboczne brania SSRI

Avatar użytkownika
przez OneGirlRevolution 30 kwi 2008, 18:14
No właśnie chciałam sie zapytać was jakie są jeśli chodzi o daleką przyszłość
mój psychiatra powiedział mi ze nie ma w sumie żadnych :? a mi sie nie chce wierzyć ;p
nie moge wyszukać w necie tych informacji :oops:
w ogóle kobieta mi nie wytłumaczyła jak te leki działają ( pewnie dlatego że nie poprosiłam ;) :oops: ) a w internecie to takim językiem jest to napisane że moge to określić jedynie jako czarną magię dla mojego umysłu :P. No więc rada bym była gdyby ktoś jasno i prosto - jak chłopu ze wsi ;) mi tu wszystko wytłumaczył
No pain, no game
Posty
33
Dołączył(a)
13 kwi 2008, 16:16

Doradca Nerwica.com

przez Doradca Nerwica.com
Polecam tych psychologów i psychoterapeutów z Twojej okolicy
Doradca Nerwica.com

przez madzia26 30 kwi 2008, 20:39
a o jaki lek dokladnie ci chodzi?
Offline
Posty
206
Dołączył(a)
22 kwi 2008, 17:37

przez celineczka3 30 kwi 2008, 21:13
SSRI to selektywne inhibitory wychwytu zwrotnego serotoniny.Nazwa trudna ale w praktyce niej jest to takie skomplikowane. Aby zrozumiec mechanizm działania tych leków trzeba wiedziec co to jest w ogole tzw. wychwyt zwrotny. Trzeba zacząć od tego ze komorki ukladu nerwowego (neurony) porozumiewaja sie miedzy soba za posrednictwem tzw. neuroprzekazników czyli np. serotoniny, noradrenaliny czy dopaminy. Pobudzona komorka nerwowa wysyla drugiej komorce za pośrednictwem synapsy (przestrzeni pomiedzy jedna komórka a druga) porcje takiego neroprzekaznika zeby jej 'powiedziec' ze cos sie dzieje.Przechodzac do sedna sprawy wychwyt zwrotny to ponowne zabranie (wychwyt) przez neuron neuroprzekaznika ktory 'dał' on drugiej komórce. Problem polega na tym ze w depresji komorki za szybko zabieraja sobie z powrotem ten neuroprzekaznik jaki uwolnily zeby pobudzic druga komorke, jak latwo sie domyslic nastepne komorki sa slabiej pobudzone, co skutkuje klasycznymi objawami depresji. W tym celu stworzono SSRI czyli inhibitory(w wolnym tłumaczeniu 'spowalniacze') tego procesu, dzieki ktorym neuroprzekaznik pozostaje dluzej w synapsie czyli pomiedzy jedna komorka a druga, przez co komorki sa lepiej pobudzone, sprawniej dzialaja i depresja zanika.Stralam sie bardzo opisac to jak najprosciej...nie wiem tylko czy mi wyszlo:P
celineczka3
Offline

Który z tych leków może powodować takie skutki uboczne ?

przez Maciek 01 lip 2008, 22:45
Cześć wszystkim
Jestem chory na nerwicę natręctw od bardzo dawna.
Obecnie biorę ParoMerc (to samo co Seroxat), Anafranil, Olzapin

Wydaje mi się, że występują u mnie skutki uboczne przez te leki. Np. trzęsą mi się ręce (widać to szczególnie gdy coś komuś pokazuje albo gdy robię coś dokładnego. Zasycha mi w buzi i czasami chyba mam nieświeży oddech. Strasznie się pocę przy wysiłku na całym ciele, nie wiem czy to normalne (mam 18 lat). Po prostu ze mnie cieknie, a koszula to mokradło. Czy to na pewno skutki uboczne ?
Który z tych leków może powodować takie skutki uboczne ?

Bierze ktoś z Was te leki ? Macie jakieś skutki uboczne ?

PS
oczywiście przeczytałem ulotki od leków i wszędzie skutki uboczne się powtarzają
PS2
mówiłem o tym lekarzowi, ale on nie chce zmienić leków jeśli dobrze działają
Offline
Posty
47
Dołączył(a)
11 lip 2006, 16:43
Lokalizacja
okolice Bydgoszczy

Re: Który z tych leków może powodować takie skutki uboczne ?

przez BirdyNamNam 02 lip 2008, 10:48
pewnie anafranil - to lek starej generacji, ale za to dobry, ja bym stawial na niego ; )

dzialaja na ciebie dobrze? tzn jak sie czujesz? jakie zachowanie obserwowales przed a jakie po kuracji tymi lekami?
Offline
Posty
38
Dołączył(a)
16 mar 2007, 11:56

Re: Który z tych leków może powodować takie skutki uboczne ?

przez Maciek 03 lip 2008, 14:25
wiesz, trudno powiedzieć, na początku było świetnie, teraz trochę gorzej, dosyć dobrze zwalczają złe myśli, chociaż nie zawsze, mam wachania nastrojów, jestem często smutny, często wesoły, różnie

pozdrawiam
Offline
Posty
47
Dołączył(a)
11 lip 2006, 16:43
Lokalizacja
okolice Bydgoszczy

Re: Który z tych leków może powodować takie skutki uboczne ?

Avatar użytkownika
przez mariogangsta 04 lip 2008, 11:24
Suchość w ustach miałem kiedyś po Olzapinie ale myśle ,ze w tym przypadku to jedyny efekt uboczny jaki daje.Za reszte obarczał bym,którys z pozostałych dwóch leków!
Avatar użytkownika
Offline
Posty
131
Dołączył(a)
29 maja 2008, 09:15
Lokalizacja
Kraków

Re: Który z tych leków może powodować takie skutki uboczne ?

przez Amonre 04 lip 2008, 11:33
Odpowiedz prosta - wszystkie te leki razem.
Offline
Posty
120
Dołączył(a)
18 cze 2008, 08:42

Czy jest jakiś lek bez skutków ubocznych ?

przez Maciek 21 lip 2008, 02:15
Czy jest jakiś lek na nerwicę, zespół natręctw (OCD) , lęki itp. bez skutków ubocznych ?
Albo taki, który ma mało skutków ubocznych lub rzadko spotykane ?

Dlaczego w ogóle te leki powodują skutki uboczne ? (aż takie skutki uboczne?)
Offline
Posty
47
Dołączył(a)
11 lip 2006, 16:43
Lokalizacja
okolice Bydgoszczy

Re: Czy jest jakiś lek bez skutków ubocznych ?

Avatar użytkownika
przez mefiboszet 21 lip 2008, 14:50
Maciek napisał(a):Czy jest jakiś lek na nerwicę, zespół natręctw (OCD) , lęki itp. bez skutków ubocznych ?
Albo taki, który ma mało skutków ubocznych lub rzadko spotykane ?

Dlaczego w ogóle te leki powodują skutki uboczne ? (aż takie skutki uboczne?)


SSRI

http://pl.wikipedia.org/wiki/Selektywne ... serotoniny
citalopram - 10 mg | mirtazapina - 15 mg
Avatar użytkownika
Offline
Posty
272
Dołączył(a)
03 mar 2008, 20:38

Re: Czy jest jakiś lek bez skutków ubocznych ?

Avatar użytkownika
przez adam_s 21 lip 2008, 15:35
Taa z pewnością SSRI. Jak ja zażywałem Zoloft to mało co nie popełniłem samobójstwa już nie mówiąc o obrzydliwych skutkach ubocznych typu nudności, tiki i inne badziewia. Nie polecam nikomu. Chyba że to tylko mi się zdarzyly tak nasilone skutki uboczne ale jak widzę to na Zoloft wiele ludzi się skarży. Zresztą chyba każde leki psychotropowe daja jakieś skutki uboczne, tego się raczej nie da uniknąc.
GG: 5988000
Avatar użytkownika
Offline
Posty
852
Dołączył(a)
01 kwi 2008, 22:01
Lokalizacja
Górny Śląsk

Re: Czy jest jakiś lek bez skutków ubocznych ?

Avatar użytkownika
przez mefiboszet 21 lip 2008, 20:22
To pijcie ziółka i nie narzekajcie :lol:
citalopram - 10 mg | mirtazapina - 15 mg
Avatar użytkownika
Offline
Posty
272
Dołączył(a)
03 mar 2008, 20:38

Sortuj wg

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 12 gości

Przeskocz do