Czy leki z grupy SSRI poprawiły Wam niski nastrój??

Masz pytanie związane z lekami ? Chcesz podzielić się 'wrażeniami' z innymi ? Farmakologia czy psychoterapia... ?

Czy leki z grupy SSRI poprawiły Wam niski nastrój??

przez Zenonek 23 wrz 2011, 14:38
nora29, Wedlug mnie pierwsze warto wyprobowac sama Cymbalte przez jakies 2-3 miesiace i ustalic opytmalna dawke. Jesli to nie pomoze to zalatwic sobie Impramine z Niemiec (bardzo skuteczny lek, gra warta swieczki). Potem kombinacje z neuroleptykami. Ale mysle , ze jest duza szansa, ze Cymbalta albo Imipramina zalatwia skutecznie sprawe.
Offline
Posty
3565
Dołączył(a)
09 kwi 2010, 17:23

Czy leki z grupy SSRI poprawiły Wam niski nastrój??

Avatar użytkownika
przez nora29 23 wrz 2011, 14:51
Zenonek myślisz, że cymbalta aż tak mocno podnosi noradrenalinę??? jak czytałam o tym leku to nie odniosłam takiego wrażenia. nie wiem czy jestem gotowa całkowicie zrezygnować z edronaxu, mam poczucie, że tylko on powstrzymuje mnie przed katatonią i czarną dziurą, zwłaszcza, że mówili o nim, że jest zastępcą petylylu, spotkałam się nawet z teorią, że petylyl został wycofany na skutek nacisków firmy farmaceutycznej która jest włascicielem edronaxu. jak wbiję w wyszukiwarkę inhibitor wychwytu zwrotnego noradrenaliny to wyskakuje mi TYLKO edronax. dodatkowo boję, się tego, że Cymbalta podnosi serotoninę, a ja po 2 miesiącach z Asentrą boję się wysokiego poziomu serotoniny :(
Avatar użytkownika
Offline
Posty
34
Dołączył(a)
15 wrz 2011, 10:51
Lokalizacja
warszawa

Czy leki z grupy SSRI poprawiły Wam niski nastrój??

przez malwina77 23 wrz 2011, 15:12
Ja mam jeszcze inny pomysl, ale o takim leczeniu musi zdecydowac psychiatra- wenlafaksyna plus mianseryna/mirtazapina, oba leki w gornych granicach dawkowania. Ponoc takie polaczenie powoduje naprawde duzy wyrzut noradrenaliny.
Syndrom Hallervordena-Spatza

Wenlafaksyna 75 mg
Mianseryna 60 mg
Lamotrygina 200 mg
Hydrochlorothiazid 25 mg
Offline
Posty
273
Dołączył(a)
14 kwi 2009, 22:11

Doradca Nerwica.com

przez Doradca Nerwica.com
Polecam tych psychologów i psychoterapeutów z Twojej okolicy
Doradca Nerwica.com

Czy leki z grupy SSRI poprawiły Wam niski nastrój??

przez Zenonek 23 wrz 2011, 15:14
nora29, Tak Cymbalta dosyc silnie oddzialuje na Noraadrenaline. My dajemy tylko pomysly, o dawkowaniu czy odstawianiu danego leku musi zadecydowac lekarz.
Offline
Posty
3565
Dołączył(a)
09 kwi 2010, 17:23

Czy leki z grupy SSRI poprawiły Wam niski nastrój??

Avatar użytkownika
przez nora29 23 wrz 2011, 15:19
malwina77, ryzykowne połączenie i raczej nie dla mnie :( po wenlafaksynie byłam zmęczona i ciągle ziewałam (wiem, że to normalne po tym leku) a znowu mianseryna/mirtazapina powodują straszną senność i wydłużają czas snu co u mnie byłoby katastrofą, muszę wstawać o 6.30 a jak je brałam to spałam do 10, nie wspominając już o wilczym apetycie
Avatar użytkownika
Offline
Posty
34
Dołączył(a)
15 wrz 2011, 10:51
Lokalizacja
warszawa

Czy leki z grupy SSRI poprawiły Wam niski nastrój??

przez malwina77 23 wrz 2011, 15:20
Cymbalte tez teoretycznie mozna by polaczyc z Lerivonem lub Mirzatenem, chyba nie wyjdzie duzo drozej niz twoj Edronax.

Ale tak jak juz pisalismy, leczy lekarz nie internet.

-- 23 wrz 2011, 15:22 --

Hmmm, zmeczenie po wenlafaksynie nie jest normalne, bo normalnie to ona pobudza. Niewielu chorych usypia i uspokaja. Po prostu masz pecha, ze znalazlas sie wsrod nich.
Syndrom Hallervordena-Spatza

Wenlafaksyna 75 mg
Mianseryna 60 mg
Lamotrygina 200 mg
Hydrochlorothiazid 25 mg
Offline
Posty
273
Dołączył(a)
14 kwi 2009, 22:11

Czy leki z grupy SSRI poprawiły Wam niski nastrój??

Avatar użytkownika
przez EvilAngel22 23 wrz 2011, 22:19
malwina77 wenla bardzo często powoduje sennosć niestety .
z całego "zestawu" najlepiej jednak edronax i well ...
Avatar użytkownika
Offline
Posty
82
Dołączył(a)
19 lip 2011, 19:14
Lokalizacja
zachód

Czy leki z grupy SSRI poprawiły Wam niski nastrój??

przez malwina77 26 wrz 2011, 08:41
Ja uwazam inaczej i tyle. Wenlafaksyna moim zdaniem to najczesciej pobudzenie i bezsennosc, a bardzo rzadko ospalosc.
Syndrom Hallervordena-Spatza

Wenlafaksyna 75 mg
Mianseryna 60 mg
Lamotrygina 200 mg
Hydrochlorothiazid 25 mg
Offline
Posty
273
Dołączył(a)
14 kwi 2009, 22:11

Czy leki z grupy SSRI poprawiły Wam niski nastrój??

przez shinobi 26 wrz 2011, 08:48
Hmmm, zmeczenie po wenlafaksynie nie jest normalne, bo normalnie to ona pobudza. Niewielu chorych usypia i uspokaja. Po prostu masz pecha, ze znalazlas sie wsrod nich.


To dziwne.
Gdy za pierwszym razem brałem wenlafaksynę (dawka ta sama co teraz, czyli 150 mg) czułem się nakręcony.
Gdy biorę ją po przerwie pół rocznej, czuję się uspokojony i ospały. Walę w kimono o 23-eciej i nie trzeba mnie do tego specjalnie namawiać.
Różnica jest tylko w tym, że kiedyś brałem ją w połączeniu z karbamazepiną i klonazepamem, ale to chyba nie powinno mieć wpływu na taką reakcję.
Offline
Posty
2481
Dołączył(a)
31 lip 2011, 22:09

Czy leki z grupy SSRI poprawiły Wam niski nastrój??

przez wuj dobra rada 26 wrz 2011, 22:49
Ixel raczej nie dla ciebie brałem i efekty mizerne tzn pomaga ale na pewno nie daje kopa coś między edronaxem a wenlafaksyną , na pewno nie czuć serotoniny , czuć noradrenaline ale mniej niż edronax . Myślę że nie w samej noradrenalinie problem - branie leków typu edronax powoduje stopniowy zanik pobudzającego działania , zresztą kora czołowa nie rozróżnia noradrenaliny od dopaminy a na pewno nie istnieje osobny wychwyt zwrotny tylko dla dopaminy . Wyrzut dopaminy uzależniony jest od receptorów serotoninowych typu 2 a/ 2c więc albo blokada tych rec albo obniżenie poziomu serotoniny może częściowo pomóc sam mam podobny problem , serotonina wywołuje akatyzje a przez to ciągle jest się zmęczonym . Branie leków pobudzających chwilowo pomaga ale to jak dolewanie lepszej benzyny do zrujnowanego silnika , na chwilę pomoże .
wuj dobra rada
Offline

Czy leki z grupy SSRI poprawiły Wam niski nastrój??

przez hashim 27 wrz 2011, 09:00
wuj dobra rada napisał(a): zresztą kora czołowa nie rozróżnia noradrenaliny od dopaminy a na pewno nie istnieje osobny wychwyt zwrotny tylko dla dopaminy . Wyrzut dopaminy uzależniony jest od receptorów serotoninowych typu 2 a/ 2c więc albo blokada tych rec albo obniżenie poziomu serotoniny może częściowo pomóc sam mam podobny problem .

Wuju jesteś pewny, że kora czołowa nie odróżnia dopaminy od noradrenaliny? Na marginesie również edronax podnosi dopamine, dość znacznie, w korze czołowej

Co do blokady 2a/2c jakie leki polecacie, jakiś konkretny neuroleptyk, mianseryna?
Offline
Posty
349
Dołączył(a)
14 mar 2011, 20:02

Czy leki z grupy SSRI poprawiły Wam niski nastrój??

przez wuj dobra rada 27 wrz 2011, 10:39
Trochę nie precyzyjnie się wyrażiłem nie wiadomo czy na pewno ale jest bardzo prawdopodobne że transporter wsteczny nie ma osobnego powinowactwa tylko do noradrenaliny a nawet bardziej wychwytuje dopaminę , to bardzo podobne związki zwane katecholaminami .

-- 27 wrz 2011, 10:47 --

Mianseryna znacznie lepiej od mirtazapiny sie do tego nadaje , jednak też ma swoje wady , najlepszym lekiem wydaje się agomelatyna . Atypowe neuroleptyki nie bardzo nadają się do tego gdyż oprócz uwalniania dopaminy blokują receptory dopaminowe . Nadawały by się świetnie gdyby nie blokowały receptorów dopaminowych . Dopamina oprócz działania swoistego stymuluje wzrost długości dendrytów , a to też wydaje się korzystne w depresji.

-- 27 wrz 2011, 10:50 --

Podsumowując leki noradrenergiczne w korze czołowej nie mają selektywnego działania względem tylko noradrenaliny ale blokują także wychwyt zwrotny dopaminy i stąd przyjemne pobudzenie.
wuj dobra rada
Offline

Czy leki z grupy SSRI poprawiły Wam niski nastrój??

Avatar użytkownika
przez Badziak 27 wrz 2011, 11:54
shinobi napisał(a):Różnica jest tylko w tym, że kiedyś brałem ją w połączeniu z karbamazepiną i klonazepamem, ale to chyba nie powinno mieć wpływu na taką reakcję.

Oczywiście, że miało wpływ. Potencjalizacja działania SSRI/SNRI polega między innymi na dodaniu do nich któregoś z leków przeciwpadaczkowych. Wzmacniają one działanie leku właściwego.
Zaburzenia depresyjno-lękowe z elementami fobii społecznej:
Anafranil SR (klomipramina) 150 mg
Amizepin (karbamazepina) 400 mg

+ terapia behawioralno-poznawcza :)
Avatar użytkownika
Offline
Posty
1412
Dołączył(a)
19 kwi 2010, 23:21

Czy leki z grupy SSRI poprawiły Wam niski nastrój??

Avatar użytkownika
przez *Wiola* 27 wrz 2011, 12:02
wuj dobra rada napisał(a): , serotonina wywołuje akatyzje a przez to ciągle jest się zmęczonym . Branie leków pobudzających chwilowo pomaga ale to jak dolewanie lepszej benzyny do zrujnowanego silnika , na chwilę pomoże .



Możesz mi podać jakieś źródło? Jesteś pewien ,że to trak działa? Przewlekłe zmęczenie, to mój duży problem.
Avatar użytkownika
Offline
Moderator
Posty
18127
Dołączył(a)
10 lis 2009, 14:14

Sortuj wg

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 6 gości

Przeskocz do