Dopamina a dyskinezy

Masz pytanie związane z lekami ? Chcesz podzielić się 'wrażeniami' z innymi ? Farmakologia czy psychoterapia... ?

Dopamina a dyskinezy

przez Moolik 15 gru 2010, 15:30
Witam mam takie pytanie bo za bardzo sie na tym nie znam wyczytałem ze nauroleptyki wywołuja dyskinezy i bardzo martwi mnie ten skutek uboczny i chciłbym sie dowiedziec czy ten efekt wystepuje tylko wtedy gdy neuroleptyki zazywane sa w syokich dawkach np w leczniu schizofremi kiedy ilosc dopaminy jest zmniejsza czy gdy zazywany jest w małych dawkach aby zwieszyc poziom dopaminy ten efet uboczny tez moze wystapic prosze o odp

[Dodane po edycji:]

Nikt nie zna odp na to pytanie ?? to moze zapytam tak czy wystopiły u kogos dyskinezy po zazywaniu fluanxol-u w małych dawkach do 3 mg
Moolik
Offline

Re: Dopamina a dyskinezy

przez Mattej 20 gru 2010, 14:06
Dyskinezy to zdecydowanie blokada dopaminy i to raczej przy klasycznych neuroleptykach i risperidonie w większych dawkach. Najczęściej po dłuższym czasie stosowania i nie u każdego. Ja bym był na Twoim miejscu spokojny, zresztą sam zażywam olanzapinę 5 mg, ale w takiej dawce i przy tym leku dyskinezy są raczej niemożliwe. A że blokadę dopaminy odczuwam (in + w psychice) to inna sprawa.
Offline
Posty
87
Dołączył(a)
22 lis 2009, 09:30

Sortuj wg

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: zzYxx i 13 gości

Przeskocz do