Mania?

Masz pytanie związane z lekami ? Chcesz podzielić się 'wrażeniami' z innymi ? Farmakologia czy psychoterapia... ?

Mania?

Avatar użytkownika
przez Badziak 04 wrz 2010, 22:48
Od 4 dni biorę escitalopram (Depralin - najbardziej selektywny wychwyt serotoniny) i od wczoraj jestem w euforycznym nastroju, mam motylki w brzuchu, mnóstwo energii na wszystko, słowotok, ciągle się śmieje, ciśnienie poszło w górę. Jeszcze kilka dni temu płakałam, na nic nie miałam siły, a tu taki efekt.
Wiadomo, że leki tak szybko nie działają. Min. 3-4 tyg. czekania na efekt. Na dodatek leki przeciwdepresyjne ponoć nie wywołują euforii. Więc ocb? Czy to jest epizod manii (albo zespołu serotoninowego) czy tak silnie odczuwam placebo? A może to normalne w pierwszych dniach - ktoś tak miał?

Poprzednio brałam Moklar, który miał działać już po tyg., a nie było takich rewelacji. ;)

Zastanawia mnie jeszcze fakt, że skoro od dziecka cierpię na hipersomnię i od paru lat na fobię społ., a u podstawy obu tych zaburzeń leży obniżony poziom dopaminy to może w wyniku tego mam naturalnie podwyższony poziom serotoniny i SSRI jest dla mnie niewskazane? Domyślam się, że te pytania powinnam zadać lekarzowi, ale chwilowo nie mam z nim kontaktu.

Liczę na sugestie,
z góry dziękuję za odpowiedzi :D
Zaburzenia depresyjno-lękowe z elementami fobii społecznej:
Anafranil SR (klomipramina) 150 mg
Amizepin (karbamazepina) 400 mg

+ terapia behawioralno-poznawcza :)
Avatar użytkownika
Offline
Posty
1412
Dołączył(a)
19 kwi 2010, 23:21

Re: Mania?

przez ewaryst7 05 wrz 2010, 07:10
Witaj.Dlaczego myślisz , że to mania? Chorujesz na dwubiegunowkę? Może tak na Ciebie dziala lek?
Offline
Posty
2102
Dołączył(a)
29 maja 2008, 08:11
Lokalizacja
Braniewo-City

Re: Mania?

przez nnn 05 wrz 2010, 09:33
To jest raczej normalne u niektórych osób że w pierwszych dniach jest euforia przypływ energii.
Moim zdaniem powinnaś cieszyć się że lek działa. Escitalopram to chyba obecnie najlepszy lek na rynku...

Oto cytat ze strony: http://sprawdzlek.pl/ssri/

"Właściwie nie zdarza się, aby środki z tej grupy działały natychmiastowo. Czasami jednak, chory przez pierwsze dwa, trzy dni odczuwa wzmożony napęd i poprawiony nastrój. Te efekty jednak szybko mijają. Aby ssri zadziałały trzeba dać im czas. Przyjmuje się, że leki powinno się brać około 6 tygodni i dopiero potem oceniać ich efektywność. Zazwyczaj jednak efekt terapeutyczny pojawia się wcześniej, przy trzecim, lub czwartym tygodniu stosowania. Niestety, o ile efekty terapeutyczne każą na siebie czekać, o tyle skutki uboczne pojawiają się najczęściej już przy pierwszej tabletce. Często mijają one, gdy rozpocznie się właściwe działanie leku."

[Dodane po edycji:]

Ale to doże że są te leki....czasami tak się zastanawiam jak by wyglądały te wszystkie "pajacykowate" osoby wokół mnie gdyby im odebrać te prochy i zdać na samych siebie. Kiedyś ludzie nie mieli takich prochów i musieli sobie radzić...

[Dodane po edycji:]

Ale to dobże że są te leki....czasami tak się zastanawiam jak by wyglądały te wszystkie "pajacykowate" osoby wokół mnie gdyby im odebrać te prochy i zdać na samych siebie. Kiedyś ludzie nie mieli takich prochów i musieli sobie radzić...
nnn
Offline

Doradca Nerwica.com

przez Doradca Nerwica.com
Polecam tych psychologów i psychoterapeutów z Twojej okolicy
Doradca Nerwica.com

Re: Mania?

Avatar użytkownika
przez Badziak 05 wrz 2010, 12:30
Nie mam dwubiegunówki, a przynajmniej nic mi o tym nie wiadomo. Z tą manią to przesadziłam - nie podejmuje ryzykownych działań, nie mam gonitwy myśli czy bezsenności. To raczej hipomania, czyli właśnie taki podwyższony nastrój, mnóstwo energii do działania. Trochę mnie rozczarowaliście fragmentem, że to trwa tylko kilka dni. Liczyłam na pozostanie w tym stanie. :D
Zaburzenia depresyjno-lękowe z elementami fobii społecznej:
Anafranil SR (klomipramina) 150 mg
Amizepin (karbamazepina) 400 mg

+ terapia behawioralno-poznawcza :)
Avatar użytkownika
Offline
Posty
1412
Dołączył(a)
19 kwi 2010, 23:21

Re: Mania?

przez nnn 05 wrz 2010, 14:03
nie wiem jak to będzie w twoim przypadku - ja też tak miałem przez pierwsze dni po Citabaxie
nnn
Offline

Re: Mania?

Avatar użytkownika
przez El Chupacabra 05 wrz 2010, 17:48
nnn,

Nie trzeba miec dwubiegonowki, zeby doswiadczyc hipomanii (nie mani), po SSRI.

wola człowieka jest jego niebem
Avatar użytkownika
Offline
Posty
1052
Dołączył(a)
22 sty 2009, 14:40
Lokalizacja
Gdańsk

Re: Mania?

przez 19_latek 05 wrz 2010, 18:25
Mialem podobnie w pierwszych dniach brania paroxetyny, gadatliwosc, caly czas chcialem gdzies chodzic itp. Pozniej przeszlo.
19_latek
Offline

Re: Mania?

Avatar użytkownika
przez Badziak 06 wrz 2010, 21:54
Też mi przeszło. :(
Zaburzenia depresyjno-lękowe z elementami fobii społecznej:
Anafranil SR (klomipramina) 150 mg
Amizepin (karbamazepina) 400 mg

+ terapia behawioralno-poznawcza :)
Avatar użytkownika
Offline
Posty
1412
Dołączył(a)
19 kwi 2010, 23:21

Sortuj wg

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 13 gości

Przeskocz do