SSRI-temat ogólny

Masz pytanie związane z lekami ? Chcesz podzielić się 'wrażeniami' z innymi ? Farmakologia czy psychoterapia... ?

SSRI-temat ogólny

przez tomasz_xyz 30 lip 2014, 14:19
robotnica napisał(a):Czy po ssri/snri może zanikać wyobraźnia?


u mnie nie zanikła. moje najbardziej zakręcone wierszyki na konkursy powstały właśnie "na lekach".

kiepski nastrój raczej przytłumia kreatywność i mnogość skojarzeń
tomasz_xyz
Offline

SSRI-temat ogólny

przez mio85 12 sie 2014, 16:35
Ile czasu według was powinno się dać antydepresantowi typu SSRI? Wiem, ze najlepsza odpowiedzia byloby - im wiecej tym lepiej, ale jeszcze lepiej wiem (wiemy), ze czas leci nieublaganie i zycie ucieka nam przez palce. Moim zdaniem trzeba sobie ustalić jakas granice czasowa, a moze taka farmakoterapii istnieje? Jakie granice wy sobie wyznaczacie w swoim leczeniu na dany specyfik? Oczywiscie zdaje sobie swiadomosc z tego, ze jesli ma sie warunki, to mozna lek brac nawet pol roku nim sie rozkreci (ja wlasnie taki okres dalem fluoksetynie, ale dlatego, ze poczulem pozytywne dzialanie, po jakichs 2,5-3 miesiacach), jednak wg mnie tak postepujemy tylko wowczas, kiedy po miesiacu, dwoch, trzech nastapi jakas poprawa, bedziemy czuc, ze cos pozytywnego sie dzieje i moze byc lepiej w dluzszej perspektywie czasu. Co jednak, gdy lek nie dziala, objawia sie tylko skutkami ubocznymi? Ja mam tak z esci, jade na nim 9 tygodni (67 dni) i nic oprocz nasilenia objawow. Lekarz i ja chyba tez (ale glownie z braku czasu na czekanie) stwierdzil, ze ten lek po prostu na mnie nie dziala. Powinien minimalnie zadzialac zdecydowanie szybciej po miesiacu, a zagadniony przeze mnie ze w przypadku seronilu bylo to kilka miesiecy stwierdzil, ze to i tak bylo za dlugo. Pierwsza pozytywna odpowiedz powinna wystapic przy antydepresantach po 3-4 tygodniach. Jak wy to oceniacie. Powinienem jescze poczekac, czy dobrze robie, ze bede szukal czegos innego? (Moje watpliwosci wynikaja z tego, ze jest milion przeslanek wskazujacych na to, ze esci powinien mi pomoc - chocby profil leku - wybitnie przeciwlękowy, a to mi w depresji przeszkadza najbardziej, jednak on nasilił lęk)
Offline
Posty
338
Dołączył(a)
28 gru 2010, 21:08

SSRI-temat ogólny

przez tomasz_xyz 13 sie 2014, 11:46
mio85 napisał(a):Ile czasu według was powinno się dać antydepresantowi typu SSRI? Wiem, ze najlepsza odpowiedzia byloby - im wiecej tym lepiej, ale jeszcze lepiej wiem (wiemy), ze czas leci nieublaganie i zycie ucieka nam przez palce. Moim zdaniem trzeba sobie ustalić jakas granice czasowa, a moze taka farmakoterapii istnieje? Jakie granice wy sobie wyznaczacie w swoim leczeniu na dany specyfik? Oczywiscie zdaje sobie swiadomosc z tego, ze jesli ma sie warunki, to mozna lek brac nawet pol roku nim sie rozkreci (ja wlasnie taki okres dalem fluoksetynie, ale dlatego, ze poczulem pozytywne dzialanie, po jakichs 2,5-3 miesiacach), jednak wg mnie tak postepujemy tylko wowczas, kiedy po miesiacu, dwoch, trzech nastapi jakas poprawa, bedziemy czuc, ze cos pozytywnego sie dzieje i moze byc lepiej w dluzszej perspektywie czasu. Co jednak, gdy lek nie dziala, objawia sie tylko skutkami ubocznymi? Ja mam tak z esci, jade na nim 9 tygodni (67 dni) i nic oprocz nasilenia objawow. Lekarz i ja chyba tez (ale glownie z braku czasu na czekanie) stwierdzil, ze ten lek po prostu na mnie nie dziala. Powinien minimalnie zadzialac zdecydowanie szybciej po miesiacu, a zagadniony przeze mnie ze w przypadku seronilu bylo to kilka miesiecy stwierdzil, ze to i tak bylo za dlugo. Pierwsza pozytywna odpowiedz powinna wystapic przy antydepresantach po 3-4 tygodniach. Jak wy to oceniacie. Powinienem jescze poczekac, czy dobrze robie, ze bede szukal czegos innego? (Moje watpliwosci wynikaja z tego, ze jest milion przeslanek wskazujacych na to, ze esci powinien mi pomoc - chocby profil leku - wybitnie przeciwlękowy, a to mi w depresji przeszkadza najbardziej, jednak on nasilił lęk)


ja brałem Escii w dawce 10 mg przez 2 miesiące i nic się w zasadzie nie działo. przy wysokich dawkach powodował bezsenność i niepokój. lek powinien wpłynąć na samopoczucie tak jak piszesz po około miesiącu. czasem trzeba trochę więcej czasu aby nastrój był wyraźnie lepszy
tomasz_xyz
Offline

Doradca Nerwica.com

przez Doradca Nerwica.com
Polecam tych psychologów i psychoterapeutów z Twojej okolicy
Doradca Nerwica.com

SSRI-temat ogólny

Avatar użytkownika
przez antananarywa 23 sie 2014, 21:10
Słuchajcie...
Przez anoreksję mam zaburzenia miesiączkowania. Badali u mnie hormony, wyszła za wysoka prolaktyna. Ostatnio u psychiatry dostałam receptę na Setaloft. Wyczytałam, że lek ten może podwyższyc prolaktynę. Brac czy nie brac?
Avatar użytkownika
Offline
Posty
709
Dołączył(a)
25 sie 2013, 21:56

SSRI-temat ogólny

Avatar użytkownika
przez bei 23 sie 2014, 22:11
antananarywa, a nie wspominałaś lekarzowi o tym (o zaburzeniach miesiączkowania i że wyszła ci za wysoka prolaktyna)? Masz możliwość zadzwonienia/podejścia do lekarza i dopytania?
(...)
Jak do ładu z sobą dojść
Kiedy siebie mam już dość
(...)
Jak nadzieję w sercu mieć
Kiedy wszystko wali się
(...)

A. Szewczyk,


Wierzę w Boga
Żyj i pozwól żyć innym
Musicie od siebie wymagać, nawet gdyby inni od was nie wymagali
Jan Paweł II
Avatar użytkownika
bei
Offline
Posty
990
Dołączył(a)
14 lut 2014, 01:01
Lokalizacja
Podkarpacie

SSRI-temat ogólny

Avatar użytkownika
przez antananarywa 23 sie 2014, 22:44
Wyszła durna sytuacja. Do psychiatry zamiast wypisu ze szpitala wzięłam ze sobą... wyniki badania do książeczki sanepidowskiej XD no ale ogólnie zapomniałam o tej prolaktynie. Brałam bromergon na jej zbicie, ale już skończyłam. Gdybym nadal brałą leki, pewnie bym o tym pamiętała, a tak to klops. Nie bardzo mam możliwośc dopytania i sama nie wiem, co robic. O zaburzeniach miesiączkowania mu mówiłam.
Avatar użytkownika
Offline
Posty
709
Dołączył(a)
25 sie 2013, 21:56

SSRI-temat ogólny

przez ala1983 23 sie 2014, 23:20
antananarywa napisał(a):Słuchajcie...
Ostatnio u psychiatry dostałam receptę na Setaloft. Wyczytałam, że lek ten może podwyższyc prolaktynę.

A gdzie to wyczytałaś? Sertralina jako jedyna substancja ze wszystkich SSRI nie podwyższa poziomu prolaktyny.
"Objawy mają swoje znaczenie"
Zygmunt Freud (1856-1939)
Offline
Posty
3514
Dołączył(a)
19 lis 2011, 18:53
Lokalizacja
W drodze...

SSRI-temat ogólny

Avatar użytkownika
przez Chada 24 sie 2014, 00:31
Czy połączenie Sertralina 100mg i Escitalopram 10mg grozi mi zespół serotoninowy?

-- 24 sie 2014, 00:32 --

Czy połączenie Sertralina 100mg i Escitalopram 10mg grozi zespołem serotoninowym? Bo mam już dość tej depresji i eksperymentuję :( :lol: Obawiać się o ZS?

Lamotrygina 150mg
Avatar użytkownika
Offline
Posty
766
Dołączył(a)
26 kwi 2014, 00:20

SSRI-temat ogólny

Avatar użytkownika
przez depas 24 sie 2014, 01:17
Myślę że byłoby lepiej jakbyś do 100mg sertraliny dołożył najpierw tylko 5mg escitalopramu dla bezpieczeństwa, i dopiero po dwóch tygodniach dorzucił drugie 5mg.
paroksetyna 40mg
mianseryna 60mg
amisulpryd 200mg


RIP Robin Williams (1951-2014)
Avatar użytkownika
Offline
Posty
2135
Dołączył(a)
14 lip 2012, 14:55
Lokalizacja
Opole

SSRI-temat ogólny

Avatar użytkownika
przez Chada 24 sie 2014, 01:18
depas napisał(a):Myślę że byłoby lepiej jakbyś do 100mg sertraliny dołożył najpierw tylko 5mg escitalopramu dla bezpieczeństwa, i dopiero po dwóch tygodniach dorzucił drugie 5mg.


Za późno ale na razie jest fajnie 8)

Lamotrygina 150mg
Avatar użytkownika
Offline
Posty
766
Dołączył(a)
26 kwi 2014, 00:20

SSRI-temat ogólny

Avatar użytkownika
przez depas 24 sie 2014, 10:02
Rozumiem, w takim razie powodzenia i niech Ci służy :smile:
paroksetyna 40mg
mianseryna 60mg
amisulpryd 200mg


RIP Robin Williams (1951-2014)
Avatar użytkownika
Offline
Posty
2135
Dołączył(a)
14 lip 2012, 14:55
Lokalizacja
Opole

SSRI-temat ogólny

Avatar użytkownika
przez Chada 24 sie 2014, 11:51
Ja to mam szczęście w pizdu mać :twisted: Sertralina już po 4 latach nie działa i od roku deprecha, ewidentnie takie leki na serotoninę mi pomagają po SSRI jest cool.Esci działa super ale pływam we własnym pocie a z tego mnie kurwica bierze.Citalopram to samo.Fluoksetyna brałem miesiąc nie działała.Chujowa sprawa nie wiem co zrobić :roll:

Lamotrygina 150mg
Avatar użytkownika
Offline
Posty
766
Dołączył(a)
26 kwi 2014, 00:20

SSRI-temat ogólny

Avatar użytkownika
przez depas 24 sie 2014, 12:14
Uboki generalnie prędzej czy później przechodzą, choćby miało to trwać nawet parę miesięcy. Jeśli najlepiej działa esci może dasz radę się przemęczyć i poczekać aż ta potliwość ustąpi, bo jestem pewien że nie może tak być wiecznie.
paroksetyna 40mg
mianseryna 60mg
amisulpryd 200mg


RIP Robin Williams (1951-2014)
Avatar użytkownika
Offline
Posty
2135
Dołączył(a)
14 lip 2012, 14:55
Lokalizacja
Opole

SSRI-temat ogólny

Avatar użytkownika
przez Chada 24 sie 2014, 12:52
Zadałem kiedyś pytanie u lekarzy z Abc Zdrowie i obczaj że ponoć ten objaw nie ustępuję.Ja brałem ponad 3 tygodnie i szlag mnie od tego trafiał :D http://portal.abczdrowie.pl/pytania/ogr ... citalopram

Lamotrygina 150mg
Avatar użytkownika
Offline
Posty
766
Dołączył(a)
26 kwi 2014, 00:20

Sortuj wg

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 12 gości

Przeskocz do