SSRI-temat ogólny

Masz pytanie związane z lekami ? Chcesz podzielić się 'wrażeniami' z innymi ? Farmakologia czy psychoterapia... ?

Re: Czy ktoś miał po SSRI kiedykolwiek anhedonie?

przez magdalenabmw 15 gru 2009, 14:04
Miałam, ale na początku nerwicy jako jeden z pierwszych objawów. Jak zaczełam brać leki to przeszło.

Ale ponoć może sie pojawić na początku brania SSRI- tak mówił mój psychiatra.
magdalenabmw
Offline

Re: Czy ktoś miał po SSRI kiedykolwiek anhedonie?

Avatar użytkownika
przez Majster 15 gru 2009, 16:44
Musze zrewidowac to co napisalem powyzej. Doczytalem troche na wiki:
http://pl.wikipedia.org/wiki/Selektywne ... serotoniny
Ale z drugiej strony wg mnie to nie powinien byc permanentny efekt uboczny tylko raczej efekt zbyt krotkiego brania, gdy lek nie wypracuje jeszcze wlasciwej rownowagi emocjonalnej, a to jest indywidualna cecha kazdego przypadku. Ja bralem kilka lat paroksetyne (seroxat) i wenlafaksyne (efectin) i nie zauwazylem u siebie obnizenia nastroju wywolanego lekami. Owszem, zjazd mialem, ale u mnie to byl efekt nawrotu (reemisji) a nie skutek uboczny lekow. Pozdrawiam :)

PS Musze przyznac, ze odpowiednia sekcja na wiki jest wzglednie szczegolowo i przystepnie utworzona - musial to robic ktos z "naszych" :D
K.Vonnegut: "Rozmawiając ze mną wcale nie musisz być świrem... Ale miałbyś dużo łatwiej!"
Avatar użytkownika
Offline
Posty
1859
Dołączył(a)
04 gru 2009, 18:24
Lokalizacja
Miasto korków pozbawione

Re: Czy ktoś miał po SSRI kiedykolwiek anhedonie?

Avatar użytkownika
przez brunnhilde 15 gru 2009, 23:03
basior,
ja bym generalnie się tym objawem nie przejmowała, jeśli bierzesz leki dopiero 10 dni. Bo w tym okresie możesz mieć jeszcze i skutki uboczne leku, i różne objawy choroby, i to jest zupełnie normalne, powinno niedługo zacząć powoli ustępować. Chyba że czujesz się zdecydowanie gorzej niż przed rozpoczęciem leczenia - wtedy radziłabym wybrać się do lekarza, bo może potrzebujesz innego leku ;)
Nic nie trwa wiecznie - nawet deprecha!
Avatar użytkownika
Offline
Posty
40
Dołączył(a)
07 paź 2009, 18:26
Lokalizacja
Warszawa

Doradca Nerwica.com

przez Doradca Nerwica.com
Polecam tych psychologów i psychoterapeutów z Twojej okolicy
Doradca Nerwica.com

SERTRALINA a inne choroby psychiczne

przez jantarek 06 sty 2010, 18:39
Więc nie mam jeszcze diagnozy ale i tak dostałem Asertin w dawce 25mg. Czy SSRI mogą wywołać jakieś objawy psychotyczne jeśli ma się psychozę w remisji albo coś?
jantarek
Offline

Re: SERTRALINA a inne choroby psychiczne

Avatar użytkownika
przez Majster 06 sty 2010, 18:42
jantarek napisał(a):Więc nie mam jeszcze diagnozy ale i tak dostałem Asertin w dawce 25mg.

To nie koncert zyczen ani menu w knajpie :P
K.Vonnegut: "Rozmawiając ze mną wcale nie musisz być świrem... Ale miałbyś dużo łatwiej!"
Avatar użytkownika
Offline
Posty
1859
Dołączył(a)
04 gru 2009, 18:24
Lokalizacja
Miasto korków pozbawione

Re: SERTRALINA a inne choroby psychiczne

przez jantarek 06 sty 2010, 18:47
Przestań mnie atakować za każdym razem.
jantarek
Offline

Re: SERTRALINA a inne choroby psychiczne

Avatar użytkownika
przez agusiaww 06 sty 2010, 19:08
jantarek, Asertin to lek antydepresyjny, wiec psychozy nie powien wyowylac, jednak w skutkach ubocznych wymienia sie np omamy ktore moga wystapic ale nie musza w ciagu dwoch tygodni brania leku.
Warto żyć, warto marzyć, bo to co osiągalne możliwe jest do zdobycia.
Avatar użytkownika
Offline
Posty
6261
Dołączył(a)
05 mar 2009, 09:22

Re: SERTRALINA a inne choroby psychiczne

Avatar użytkownika
przez Majster 06 sty 2010, 19:20
Majster napisał(a):
jantarek napisał(a):Więc nie mam jeszcze diagnozy ale i tak dostałem Asertin w dawce 25mg.

To nie koncert zyczen ani menu w knajpie :P

Przepraszam, moja wina: nie doczytalem. Napisales "dostalem", a ja przeczytalem "dostane", nie wiem dlaczego.
Ale nie musisz sie od razu unosic, nie jestes dla mnie celem atakow, zreszta nikt nie jest :) Pozdrawiam :)
K.Vonnegut: "Rozmawiając ze mną wcale nie musisz być świrem... Ale miałbyś dużo łatwiej!"
Avatar użytkownika
Offline
Posty
1859
Dołączył(a)
04 gru 2009, 18:24
Lokalizacja
Miasto korków pozbawione

Czy SSRI mogą działać po kilku h?

przez jantarek 08 sty 2010, 20:32
Zażyłem 25mg Asertinu 8h temu i czuję stan wewn. spokoju, który jest przyjemny. Już po 5h czułem spokój. A jeszcze wczoraj miałem postawę ksobną, stany mieszane itd.
Ze skutków ubocznych to senność po 1h zażycia leku lecz już zanikła. Czy mam jeszcze oczekiwać na jakieś skutki uboczne?
jantarek
Offline

Re: Czy SSRI mogą działać po kilku h?

przez shadow_no 08 sty 2010, 20:37
Skutki uboczne mogą występować od razu. Leki zazwyczaj korzystne działanie mają od 2-3 tygodni od zażycia pierwszej dawki docelowej.
Skutki uboczne jak i pozytywne działanie leku może też być kwestią nastawienia się.
Zapraszam do sklepu z odzieżą damską i torebkami.
Offline
Założyciel / Administrator
Posty
4758
Dołączył(a)
13 lip 2005, 01:45
Lokalizacja
Częstochowa

Re: Czy SSRI mogą działać po kilku h?

przez magdalenabmw 08 sty 2010, 22:41
A bierzesz jakieś wspomagacze np benzo?
Ja jak brałam Asertin 50mg 2x dziennie i lekarz przepisał mi benzo na początek zanim leki sie rozkręcą, mówił że na początku antydepresanty mogą dawać pogorszenie nastroju.
Ale skoro dobrze sie czujesz to super :smile:
magdalenabmw
Offline

Re: Czy SSRI mogą działać po kilku h?

przez jantarek 08 sty 2010, 23:21
Ja jak brałam Asertin 50mg 2x dziennie
Ja 1x dziennie 25mg

Tylko to biorę. Wszystkie śmieciowe myśli zanikły i wiele negatywnych objawów również. Jestem w błogim i bardzo przyjemnym stanie, a jeszcze do dziś miałem anchedonię.
Tymi dziurawcami i Deprimami się można podetrzeć bo nawet na lekkie stany depresyjne nie pomagały, a zażywałem regularnie przez 3 mce.

PS. Jakbym teraz rozwiązał test Becka to miałbym pewnie lekką depresję :smile: A jeszcze wczoraj miałem ciężką depresję. :lol:

[Dodane po edycji:]

I nawet szumy uszne stały się mniej dokuczliwe :D !

[Dodane po edycji:]

I czy to normalny objaw jeśli wszystkie myśli zanikają? Zanikło też u mnie poczucie wartości czyli nie myślę o sobie negatywnie ani pozytywnie ani pośrednio.
Jakbym utracił człowieczeństwo lecz nie jestem zamroczony ani zamulony.
jantarek
Offline

leki z grupy SSRI a testy alergiczne

Avatar użytkownika
przez soulfly89 06 lut 2010, 19:07
Jeśli ktoś wie czy leki z grupy SSRI mają wpływ na testy na alergię, proszę o jakąś podpowiedź. Biorę Cital i nie wiem czy on ma wpływ na wyniki takich testów? Mam na myśli testy płatkowe.

Wyczytałam w Internecie że antydepresyjne leki trójfazowe mogą wpływać na wyniki testów wziewnych, ale nic więcej nie moglam znaleźć.

Z tego co się orientuję Cital jest nowoczesnym lekiem i działa na układ nerwowy, więc chyba nie powinien mieć wplywu na miejscowe reakcje na alergen na skórze?
Avatar użytkownika
Offline
Posty
775
Dołączył(a)
06 lut 2010, 02:23

Re: leki z grupy SSRI a testy alergiczne

Avatar użytkownika
przez Majster 06 lut 2010, 19:28
A co konkretnie chcesz sobie udowodnic? Ze masz alergie na costamcostam i ze jakis SSRI falszuje wyniki takich testow? Czy odwrotnie?
K.Vonnegut: "Rozmawiając ze mną wcale nie musisz być świrem... Ale miałbyś dużo łatwiej!"
Avatar użytkownika
Offline
Posty
1859
Dołączył(a)
04 gru 2009, 18:24
Lokalizacja
Miasto korków pozbawione

Sortuj wg

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 10 gości

Przeskocz do