SSRI-temat ogólny

Masz pytanie związane z lekami ? Chcesz podzielić się 'wrażeniami' z innymi ? Farmakologia czy psychoterapia... ?

SSRI-temat ogólny

przez edharis 22 wrz 2016, 10:40
Od sertraliny dostałem bruksizmu, który trwa mimo że nie biorę już leków 6 miesięcy. Czy ktoś z Was miał podobny problem ?
Offline
Posty
6
Dołączył(a)
01 wrz 2016, 11:59

SSRI-temat ogólny

przez aloes94 29 wrz 2016, 01:21
Wiem, że to pytanie się pojawiało pewnie setki razy, ale jestem pierwszy tydzień na setalofcie. Czy to bezpieczny lek? Czytałem dużo o trwałych zmianach w mózgu, obniżeniu inteligencji itp. Jak to się ma do rzeczywistości? I co w związku brania setaloftu, gdy nie ma objawów? Nie mam teraz pracy i w gruncie rzeczy fobia społeczna mi w ogóle nie przeszkadza. Leżę sobie cały dzień i czytam książki, ma sens teraz branie w takim razie setaloftu? Z kolei, gdy pomysle nad tym, żebym znalazł pracę i poszedł w "nowe" miejsce w takim stresie jak zawsze to też sobie nie wyobrażam, bo mam dużo objawów wtedy - biegunka, nadpotliwość, nieświeży oddech na okrągło ze stresu i myśli jak każdy mnie odbiera, czuje sie obserwowanym. Proszę o pomoc.
Offline
Posty
38
Dołączył(a)
28 cze 2016, 10:22

SSRI-temat ogólny

przez Klaudia Kate 15 gru 2016, 13:47
Nie obawiaj się leków. Bierz sobie spokojnie a za niedlugo poczujesz sie lepiej tak ze o pracy przestaniesz myslec negatywnie a pozytywnie. Nie uważam zeby taki lek powodowal obnizenie inteligencji. Wrecz przeciwnie jestes bardziej otwarty na swiat i blyskotliwy, dowcipny po prostu czujesz sie dobrze i nie przejmujesz byle czym.
15mg Lexapro
50mg Symla
4 000j d3
Acerola
Offline
Posty
213
Dołączył(a)
13 gru 2016, 11:11
Lokalizacja
Beskidy

Doradca Nerwica.com

przez Doradca Nerwica.com
Polecam tych psychologów i psychoterapeutów z Twojej okolicy
Doradca Nerwica.com

SSRI-temat ogólny

przez SongoSSJ 18 gru 2016, 18:30
Czy leki przeciwdepresyjne mogą przestać działać?
Offline
Posty
45
Dołączył(a)
10 lis 2012, 19:52

SSRI-temat ogólny

Avatar użytkownika
przez MollyXanLean 18 gru 2016, 18:37
Pewnie, że mogą.
Avatar użytkownika
Offline
Posty
15
Dołączył(a)
22 paź 2016, 20:40

SSRI-temat ogólny

Avatar użytkownika
przez Grabarz666 18 gru 2016, 22:03
SongoSSJ napisał(a):Czy leki przeciwdepresyjne mogą przestać działać?

https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC4008298/pdf/icns_11_3_24.pdf

http://doctorsonly.co.il/wp-content/uploads/2011/12/Untitled-Extract-Pages9.pdf

http://ectweb.pbworks.com/f/Evidence+That+Patients+With+Single+Versus+Recurrent.pdf
Antidepressants robustly reduce relapse risk in the maintenance phase, regardless of a number of clinical and pharmacologic factors. There is evidence, however, that with increasing number of episodes, patients develop a relative resistance against the prophylactic properties of antidepressant medication.

https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/17854252
Most of the relapse rate during new-generation antidepressant continuation treatment may be due to relapse in patients who were not true drug responders, which suggests that loss of true drug response may be less common than previously thought.

https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/15960562
These results provide preliminary evidence that dual reuptake inhibitors may incur lower rates of tachyphylaxis than SSRIs. By virtue of the retrospective and non-random design of the study, these results warrant confirmation.
Avatar użytkownika
Offline
Posty
1098
Dołączył(a)
12 cze 2015, 15:40
Lokalizacja
nauka

SSRI-temat ogólny

przez SongoSSJ 22 gru 2016, 01:58
Powiedzmy, że fluoksetyna przestała działać. Biorę więc np paroksetyne.
I co paroksetyna też by wtedy nie działała? Może to wina tolerancji?
Offline
Posty
45
Dołączył(a)
10 lis 2012, 19:52

SSRI-temat ogólny

Avatar użytkownika
przez rinakata 23 gru 2016, 00:22
Odstawiłam jakoś ponad 3 miesiące temu fluoksetynę. Brałam ponad rok. Odstawiłam z lekarzem. Mam bardzo silne bóle łopatek, kręgosłupa jak stoję siedzę... Czy to może być skutek że nie biorę leku ? Brak sertaliny hormonu który był na wyciągniecie reki na talbletkach ? Boli mnie jakby swędzi .. czesto lewa strona albo dwie na raz.. Chodze po lekarzach i nikt mi nie pomaga leki typu diclofenac tez nie pomagaja czy to moze byc z odstawienia ?
Przerzuć kartkę, zaryzykuj, bądź dziwakiem.........
Avatar użytkownika
Offline
Posty
237
Dołączył(a)
16 sie 2013, 01:10
Lokalizacja
The Republic of Poland

SSRI-temat ogólny

Avatar użytkownika
przez Monster6 23 gru 2016, 00:35
rinakata, Bardzo wątpliwe by to było skutkiem odstawienia antydepresantu.Już prędzej kwestia zaburzenia może dawać coś takiego niż odstawienie leku.Tym bardziej że odstawiłaś 3 miesiące temu.Sertralina nie jest hormonem.
Choroba afektywna dwubiegunowa typ I
Bezlekowo
Odważni nie żyją wiecznie lecz ostrożni nie żyją w ogóle.
Niemożliwe nie istnieje.
Avatar użytkownika
Offline
Posty
1178
Dołączył(a)
01 maja 2016, 17:52

Sortuj wg

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 7 gości

Przeskocz do